Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Пускат магистралата до Дупница до края на месеца

През юли се откриват още три големи пътни проекта

11 коментара
Пускат магистралата до Дупница до края на месеца

Магистрала “Струма” от Долна Диканя до Дупница ще бъде пусната предсрочно до края на месеца, съобщиха от Министерството на транспорта.

Освен този участък, още три големи, финансирани по оперативна програма “Транспорт”, обекта ще бъдат пуснати до края на лятото.

В началото на юли трябва да бъде пуснат последният лот на магистрала “Тракия” от Зимница до Карнобат и така след четири десетилетия най-после ще може да се пътува по аутобан до морето.

В началото на юли ще бъде прерязана и лентата на първия готов участък от железопътната магистрала “Тракия” от Михайловец до Калояново.

Предсрочно в средата на юли трябва да е готова връзката на Софийския околовръстен път с магистрала “Хемус”, т.нар. нулев лот на “Хемус”. С пускането на пътния възел ще се облекчи движението по най-натоварения участък през който минават 25 000 автомобила на денонощие в едната посока.

Досега със средства по оперативна програма “Транспорт” са положени 27 км нови жп линии, ремонтирани са още 169 км жп линии, изградени и модернизирани са 82 км пътища, построени са 13 км метро с 13 нови станции. Това отчете инж. Галина Василева, директор на дирекция “Координация на програми и проекти” в Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, която отговаря за оперативната програма по време на комитета за наблюдение.

До този момент са договорени над 1.962 млрд. евро, което е 98% от бюджета. Разплатените средства надхвърлят 930 млн. евро, отчете Галина Василева.

Нови предложения

Комитетът за наблюдение е взел решение за прехвърлянето на 10 млн. евро от средствата за морските пътища (4 ос на програмата) към подобряване на интермодалността (3 ос на програмата) . Средствата ще бъдат инвестирани за модернизирането на жп гари.

Проектирането на магистрала “Хемус” пък ще стане със средства от техническата помощ на оперативната програма, е решил още комитетът за наблюдение.

ЖП проектите

Вече има един изцяло завършен жп проект. Това е от Свиленград до турска граница, отчетоха от Национална компания “Железопътна инфраструктура”.

До края на този програмен период през 2015 г. изцяло ще бъде завършено жп направлението Пловдив – турска граница и влаковете ще могат да се движат със 160 км/ч, обещаха от НКЖИ. За целта обаче БДЖ ще трябва да купи такива локомотиви, защото в момента няма.

В момента се работи в участъка от Димитровград до Свиленград, чието изграждане започна още преди влизането на България в ЕС и трябваше да е готов до края на 2010 г. Това обаче не стана и България загуби 70 млн. евро по ИСПА. Сега новият пусков срок е средата на 2014 г.

До 2015 г. трябва да е готова и част от железопътната магистрала “Тракия” от Септември до Бургас. През юли трябва да е готов участъкът Михайловец – Калояново, а другите два - Стара Загора–Зимница и Церковски–Карнобат–Бургас - до средата на 2014 г., казаха от НКЖИ.

Пристанищата

До края на годината се очаква да бъде напълно завършена първата фаза на проекта за изграждането на речна информационна система в българската част на река Дунав. Това отчетоха от държавното предприятие “Пристанищна инфраструктура”.

С добри темпове върви и втората фаза на проекта - израждането на речния информационен център в Русе.

В кратки срокове трябва да започне работа и по надграждането на системата за управление на корабния трафик в Черно море (VTMIS).

В ход е и търга за купуване на специален кораб за нуждите на изпълнителна агенция “Проучване и поддържане на река Дунав”.

Третият лъч на метрото готов предсрочно

С две години предсрочно ще е готов третият лъч на метрото от кв.”Овча купел” до бул.”Ботевградско шосе”. Плановете на общинската фирма “Метрополитен” са той да е готов в периода 2017 – 2018, посочиха от Министерството на транспорта.

С изграждането му общата дължина на метрото ще достигне 57 км с общо 54 станции, а подземната железница ще се ползва от над половин милион пътници дневно.

В момента се строят трасетата от бул. “Цариградско шосе” до летище “София” и от жк.”Младост 1” до бизнес парка в жк.”Младост 4”.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

11 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #11

    АКО НЕ СЕ КАЧАТ ТИРОВЕТЕ НА ВЛАКОВЕ,НИЩО НЯМА ДА ОСТАНЕ ОТ ТЕЗИ МАГИСТРАЛИ.

  2. Анонимен
    #10

    Номер 6, прав си, но ние така мутирахме през последните десетилетия, че всичко човешко ни е чуждо. Защото магистралите ги строим все ние, независимо кой политик се е снимал пред първата копка и кой е прерязал лентичката. Ние сме толкова далеч от Света по отношение на инфраструктура, че можем само да се радваме на всяка една придобивка. А дали е качествена, дали и колко пари са били откраднати, толкова колкото държавата която пак ние сме си направили позволява...

  3. Анонимен
    #9

    3-ти не се страхувам ни най малко от факта че българите няма да карат по тия пътища . За такъв народ на които основните характериситики са прост , злобен, завистлив, проклет , безморален , без достоинство никой не съжалява вервай ми и царя му не ще да му е цар на такъв матерял ...

  4. Анонимен
    #8

    тоя народ нситина заслужава съдбата на субсахарна Африка не магистрали и мостове... Трагедията е че дори комунистите като 4 да успеят да преобърнат ежропесйкия път на България то бързо ще дойде изгладняването и спирането на ежропейските пари което ще ни жърне на пражия път за Европа но това е малка утеха след като разликата дори с Румъния ще се задълбочажа и изоставането ни няма да има нажаксжане след 30 догини преход ... тоест европейската перспектива на тая държажа се отдалечава зад хоризонта

  5. Анонимен
    #7

    2-ри Около 20% от коментарите на тоия сайт са от един и съш чержен и*ьот които тук е номер 4-ри. Личи си по стила и епитетите и отрожните емоции... И след толкожа много писане се създажа усещане за масожка а жероятно отзад има един жманиачен пенсьонер ( жероятно от шоплука щом толкоз е запознат с проблемите на искъсркото дефиле ) и пише ли пише о*качалката , нали така се пише тук !?

  6. Анонимен
    #6

    Хора, престанете да се ругаете, защо е тази войнстваща агресиа. Не унижавайте другите и себе си с просташки изказваниа. Кога ще се научим да спорим със силата на аргументите, а не с аргументите на силата и на ругатните

  7. Анонимен
    #5

    Браво на ГЕРБ, браво на г-а Фандъкова

  8. Анонимен
    #4

    2, този народ, както гнусно по герберастки се изразяваш, е направил така, че от*репка като теб да се роди, макар че ти въобще не заслужаваш това.... Та да ти кажем, на мама гер*берастчето нещастно, вместо човекоподобното да се напъва да реже ленти по никому ненужни магистрали, парите можеха да бъдат дадени, например за пътя в Искърското дефиле, където хората умират, защото по ЕДИНСТВЕНИЯ път линейка не може да мине, там само верижна техника минава и то посред лято... Ама ти си де*бил пълен и къде ги разбира тез работи изгнилата ти тиква обезкосмена...

  9. Анонимен
    #3

    Нема страшно 2, те тия пътища не се строят за нас, българи скоро няма да останат...

  10. Анонимен
    #2

    Не ми се струва че тоя народ заслужава дори това си мизерно съществуване... Ако се погледне първия коментар се вижда че пътищата нямат значение омразата е важна ....

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.