Ръстът на ADSL-връзките сваля цените на LAN-операторите

Ръстът на ADSL-връзките сваля цените на LAN-операторите
Динамичното развитие на пазара на интернет услугите през 2006 г. е довело до значителен ръст на ADSL-връзките, което пък от своя страна принудило LAN-операторите и кабелните доставчици да пускат нови пакети, предлагащи най-доброто съотношение между цена и скорост. Това констатира проучване за второто полугодие на миналата година, направено от IDC по поръчка на Сиско. Изследването обхваща България, Унгария, Полша, Чехия, Румъния, Украйна и Русия, както и региона на Близкия Изток и Африка.

Според данните проникването на високоскоростен интернет в България е достигнало 6 процента в края на 2006 г., като нивото е близко до това в Полша и е по-високо отколкото в Румъния, Русия и Украйна.

Най-бързо се увеличават високоскоростните връзки сред домакинствата и малките фирми и то благодарение на скоростно развиващата се технология ADSL. Към края на 2006 г. достъп до високоскоростен интернет имат 11.7% от домакинствата, като ръстът сред тях и дребният бизнес се дължи на досегашните ниски нива на проникване и  предлаганите атрактивни промоции.

Само в периода юни-декември 2006 г. клиентите на високоскоростен интернет са нараснали с почти 19.6 на сто. От 385 700 връзки до широколентов интернет броят им в края на миналата година е станал 461 460.

Експанзията на БТК в ADSL-услугите за домашните потребители отнема от пазара на LAN-доставчиците, който бележи по-нисък ръст. За да задържат клиентите си, те и кабелните оператори са принудени да предлагат по-високоскоростни пакети, запазвайки цените си и тази тенденция ще продължи и през 2007 г.

От IDC посочват, че цените зависят най-вече от скоростта на достъп и от типа потребители – домашни или бизнес. Доставчиците на тройна услуга предлагат отстъпка за комбинираните си пакети, което води до относително по-ниска цена и за интернет.

Основни движещи фактори на пазара на високоскоростен интернет са търсенето на съдържание и услуги, които обхващат VoIP, предлагането на тройна услуга (телевизия, телефония и интернет), IP-телевизия, IP-базирана комуникация, P2P, развлечение по поръчка, дистанционни работа и образование, електронни услуги за обществото, електронна търговия и онлайн банкиране.

При фирмите най-голям ръст бележат отново ADSL и услугата Metro Ethernet, а наетите линии намаляват.

Още от Бизнес

Какво би означавало отпадането на мониторинга на Европейската комисия?