Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Расте интересът към онлайн пазаруването на вещи втора ръка

1 коментар

Над 40% от българите не са против онлайн пазаруването на употребявани стоки като почти половината от мъжете купуват по този начин най-често техника, антикварни и колекционерски предмети, а всяка трета от жените склонна да си купи през интертен друхи, обувки, бижута и аксесоари втора ръка. Това сочи проучване, изготвено по поръчка на сайта за безплатни обяви за продажба на точно такива стоки Prodavalnik.com. Изследването е направено сред 1100 интернет потребители в България на възраст 15-65 години, живеещи в големи, средно големи и по-малки градове.

Тенденцията на повишено търсене на запазени стоки втора употреба е сред водещите причини за превръщането на Продавалник в популярен сайт за безплатни обяви за продажба на лични вещи онлайн, посочват от сайта.

Шестдесет процента от българските потребители са пазарували онлайн, а 99 на сто са наясно с възможността да пазаруват в мрежата, сочи още проучването.

Интернет се оказва най-популярният източник на потребителска информация за различни продукти. Над 50% от участниците в изследването споделят, че търсят информация за музика, книги, филми, туристически услуги и техника именно в мрежата.

Повече от 70% от анкетираните изтъкват като основни причини в подкрепа на онлайн пазаруването възможността да спестят време и пари, да направят поръчката по всяко време, да получат доставката у дома, да се сдобият с трудно откриваеми стоки, да участват в промоции и в крайна сметка – да пазаруват на цени, по-ниски от тези, в традиционните магазини.

Българинът е готов да отдели все по-голяма сума за покупки през интернет. За 20 на сто от анкетираните средната цена на покупката е между 26 и 100 лв, а при други 20 на сто сумата се покачва от 101 до 250 лв.

Сред най-популярните продукти, закупени онлайн, са дрехите и бижутата, както и книги, музика и филми, козметика и спортно оборудване.

Стимул за преобладаващата част от анкетираните жени са специалните оферти и отстъпки, както и по-атрактивното и пълно представяне на продуктите, тяхното голямо разнообразие, съчетани с по-бърза доставка.

Като цяло, мъжете са по-активни купувачи в онлайн пространството, като най-често пазаруват уреди и електроника. Мъжете са и по-активни онлайн продавачи.

Според българския онлайн купувач най-добрият начин на плащане е наложеният платеж - 50% от тях искат задължително да видят стоката, преди да платят за нея. В Продавалник покупко-продажбите се основават на локален принцип – потребителите имат възможност да получат стоката си чрез лично предаване.

Шест на сто от анкетираните са заявили, че купуват продукти през мобилния си телефон, като жените са по-активни в това. Типична честота на закупуване на стоки онлайн чрез мобилен телефон е "няколко пъти в годината", посочена от един от трима анкетирани. Само 17% се възползват от мобилната онлайн търговия редовно - няколко пъти на месец или по-често. Стойността на покупката, заплатена по този начин, надхвърля 50 лева при една четвърт от анкетираните.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #1

    ШШШШШШътттт. Тихо да не чуе Дянков, че ще наложи и тука данък!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.