Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Разширяваме тесни места на Дунав със 138 млн. евро

7 коментара
Разширяваме тесни места на Дунав със 138 млн. евро

Едва 7-8 на сто от река Дунав се ползват за транспорт в българския участък, докато Рейн се използва на 70 процента, съобщи във вторник представителят на България в Дунавската комисия Данаил Недялков по време на провеждаща се в Русе международна конференция, посветена на развитието на корабоплаването по реката. Тя се организира по повод 150 години от създаването на Дунавската комисия и 50 години от сформирането на българската Агенция за проучване и поддържане на р. Дунав (АППД).

Според Недялков основните пречки за използването на р. Дунав като транспорта артерия са физическите препятствия. Бомбардирането на мостовете край Нови сад по време на войната в Сърбия в края на 90-те години остави за няколко години изолирано долното течение на реката и са отклонили голяма част от товарите. Вече обаче се завръщат част от товарния трафик и ако 2000 година през Нови сад са отчетени едва 210 преминали кораба, през 2005 г. оттам са минали над 10 000 плавателни съда, посочи българският дунавски комисар.

Друг проблем са тесните места на реката в българо-румънския участък, които са около десетина, съобщи изпълнителният директор на АППД Георги Георгиев. Най-проблеми са местата край остров Батин и цяла островна група край Белене.

Нужни са 138 млн. евро за преодоляването на тесните места по българския участък на реката, изграждане на диги и драгиране. Тези средства са предвидени за финансиране от държавния бюджет и структурните фондове на Европейския съюз за периода 2007-2013 г. След разширяване на участъците при Батин и Белене, транспортният трафик в българската част на реката ще се повиши с 30 на сто, допълни Георгиев.

Повишава се туристическият интерес към делтата на р. Дунав, каза още Данаил Недялков. През 2006 г. се очаква над 400 туристически кораба да посетят делтата, но не се знае каква част от тях ще спрат в българския участък, заради лошото състояние на брега от нашата страна на реката.

Дунавската комисия в момента работи по съвместното признаване на капитанските сертификати, стана ясно още на конференцията. По този начин нашите капитани с българските си дипломи ще могат да пътуват по Рейн и Майн. Работи се по нова Дунавска конвенция, която обаче ще стане ясна чак през есента.     

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Nina
    #8

    не си прав, с големи опараходчета по тесен калан е къде, къде по-благо... Да не хабят парте залудо и без това са ни кът!!

  2. Nina
    #7

    а сега да ги напиша грамотно - не си прав, с големи параходчета по тесен канал е къде, къде по-благо... Да не хабят парте залудо и без това са ни кът!!

  3. Петър Петров
    #6

    Дайте парите на Емел Етем, тя знае как да организира дейностите!

  4. Nina
    #4

    хората широките места се опитват да ги стесняват, те пък ша разширяват.

  5. Hehe
    #3

    tiya s malkite lodki navsyakqde vlizat ama mnogo malko mogat da nosyat :)

  6. море и река
    #2

    През 2000 г. беше приет закон за морските пространства и пристанищата.Основната грешка в него е смесването на река с море и обединяването им. Проф. А.Янков- един от най големите капацитети по морско право е категорично против това смесване. Хората от бранша -също.С цел да се удовлетворят мераците на П.Манолов и група варненски депутати се промени закона за да се създаде единна организация, която да командва морския бизнес по принципа "и хляба и ножа" ,и която да се командва от същия П.Манолов.

  7. Ot EU
    #1

    Han Tervel napravi 30 km kilim ot nafta po Dunav okolo Viena.Star razpadast se razhdiasal korab s probit rezervoar zapuschen sobstvenoruchno ot bulgarskia kapitan s plastelin.Avstriicite ne mozheha da poviarvat na ochite si!Ste bude suden v Avstria i nai-veroiatno go chaka zatvor.Gledaite na takiva kapitani da ne im se priznavat diplomite po Rein. Osven tova triabva da bude suden za nanasiane na moralni steti na Bulgaria. Otdavna ne biah gledal tolkova obschiren reportazh za BG po ORF.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.