Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Реформи за 545 млн. евро годишно тръгват в железниците

0 коментара

Закриване на 30 жп гари и 60 железопътни прелеза, съкращение на над 1600 души, излизане от експлоатация 10 780 вагона, електро-мотриси и локомотиви е заложено в програми за развитието на жп транспорта до 2007 г. Това стана ясно на националното съвещание "Евроинтеграция и състояние на жп транспорта", провеждащо се във Варна.

Средно по 545 млн. евро годишно трябва да се инвестират в отрасъла, за да се реализират тези програми, соъбщи Десислава Терзиева, началник на дирекция "Национална транспортна политика" в Министерството на транспорта и съобщенията. Средствата ще се осигуряват от частни инвеститори, международни фондове и от бюджета, допълни тя.

"БДЖ" ЕАД ще води своя корпоративна политика чрез сключване на дългосрочни рамкови споразумения и създаване на съвместни дружества със собственици или концесионери на пристанища, контейнерни или индустриални оператори. За тази програма са необходими 2 млн. лева до 2007 г.

Предвижда се реформата в БДЖ да продължи с вътрешно разделяне на бизнес дейностите. Идеята е да се обособят предприятие за товарни превози и такова за пътнически превози със собствени паркове. Реализацията на този проект ще доведе до намаление на персонала към 2007 г. с 950 човека.

Пътническите превози с международни влакове ще се развиват изцяло на търговска основа и в кооперация с Европейските железопътни превозвачи. Ще се търси вариант за свързване на балканските столици с един дневен и един нощен влак. Очакванията са обемът на пътническите превози през 2007 г. да се повиши с 4,9 милиона души, а през 2012 г. - с още 7 милиона.

За да се постигне увеличение на товарните превози, се предвижда създаване на специална организация с маршрутни, совалкови, блок-влакове. Ще бъдат разширени направленията София-Пловдив-Бургас, София-Карлово-Бургас и София-Горна Оряховица-Варна.

Закриването на жп гарите и прелезите пък ще редуцира служителите в НК "ЖП инфраструктура" със 710 души.

Българските кадри от жп транспорта са търсени в чужбина, заяви Георти Николов, директор на Изпълнителна агенция "ЖП администрация". По думите му много наши машинисти заминават за Гърция, Сърбия, Испания.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.