Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Ретро трамвай и автобуси в София по повод 123 години обществен транспорт

1 коментар
Възстановен автобус "Мерцесдес", който преди години се е движил по софийските улици Сн.Столична община

Ретро трамвай и ретро автобуси ще се движат в София в събота и неделя, съобщиха от пресцентъра на Столичната община.

На 13 и 14 януари се отбелязват 123 години от пускането на първата трамвайна мотриса и началото на обществения транспорт в столицата. По този повод по специално избрани маршрути ще се движат ретро трамвай и два ретро автобуса модели "Икарус" и "Мерцедес".

Целта на инициативата е да се популяризира градския транспорт и неговата история. Тя се организира от Столичната община съвместно с общинските транспортни дружества "Столичен електротранспорт", "Столичен автотранспорт" и сдружение "Градски транспорт и инфраструктура".

Старата трамвайна мотриса ще се движи от 12 до 14 часа по маршрут площад "Възраждане" - площад "Журналист". Пътуването започва на кръгъл час от площад "Възраждане".

Трамваите са един от символите на София. На 1 януари 1900 г. по стар стил от депо "Клокотница" пет трамвайни коли тръгват по булевард "Мария Луиза", прекосяват Лъвов мост и стигат до площад "Славейков". Постепенно мотрисите се превръщат в неразривна част от ежедневието на София и остават един от най-разпространения и ползван начин за придвижване.

Старият унгарски автобус "Икарус" ще се движи заедно с автобус "Мерцедес" по два маршрута. Началната и крайна спирка е площад "Св.Александър Невски". Автобусите ще се движат от 12 до 17 часа, като ще тръгват на всеки кръгъл час. Рейсовете ще се движат по избран маршрут в центъра на София.

Първата атракционна линия тръгва от пл. "Св. Александър Невски", по бул. "Васил Левски" до кръстовището с ул. "Граф Игнатиев", по бул. "Патриарх Евтимий" до кръстовището с бул. "Прага", бул. "Христо Ботев" и бул."Ген. Скобелев" до пл. "Руски паметник", направо по ул. "Опълченска" до кръстовището с бул."Сливница", оттам по бул. "Сливница", през пл. "Лъвов мост", пл. Сточна гара, надясно по бул. "Васил Левски" до кръстовището с бул. "Цар Освободител" и от там по бул. "Цар Освободител" до ул. "15-ти ноември", надясно по ул. "Оборище" до спирка пл. "Св. Александър Невски".

Втората атракционна линия е с маршрут пл. "Св. Александър Невски", надясно по бул. "Васил Левски" до кръстовището с ул. "Граф Игнатиев", по бул. "Патриарх Евтимий" до кръстовището с бул. "Витоша" до кръстовището с бул. "Пенчо Славейков", по бул. "Пенчо Славейков", бул. "България", кръстовището с бул. "Черни връх", бул."Евлоги и Христо Георгиеви", пл. "Орлов мост", бул. "Цар Освободител", ул. "15-ти ноември", надясно по ул. "Оборище" до спирка пл. "Св. Александър Невски".

В столичния градски транспорт днес всеки ден се движат 530 автобуса по 98 линии, 134 трамвайни композиции по 15 линии, 90 тролейбуса, между тях нови 121 електробуси с нулеви емисии.

София има и 52 км метро с 47 станции, в което ежедневно над 50 метровлака превозват над 370 000 души, посочват от Столичната община.

Миналата година за годишнината "Столичен електротранспорт" организира безплатна панорамна обиколка с ретро трамвай.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Име1234
    #1

    Чавдарка няма ли оцеляла? Беше си преживяване пътуването с автобус Чавдар.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.