Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

С близо милиард евро Германия ще субсидира зарядни за електромобили

3 коментара
С близо милиард евро Германия ще субсидира зарядни за електромобили

Германия ще отдели 900 млн. евро за субсидии за разширяване на системата от станции за презареждане на електромобили за домакинствата и компаниите. Това съобщи транспортното министерство на страната, цитирано от Ройтерс и БТА в четвъртък.

Най-голямата европейска икономика в момента разполага с 90 000 точки за зареждане на електромобили и си е поставила за цел да увеличи броя им до 1 милион към 2030 г. с надежда да стимулира разпространението на електрическата мобилност като един от начините за постигане на въглеродна неутралност до 2045 година.

По пътищата на Германия са се движили около 1,2 млн. напълно електрически автомобила към края на април по данни на Федералната автомобилна агенция (KBA). Това означава, че има още много до изпълнението на целта за 15 милиона електромобила до 2030 година. Високите цени, ограниченият пробег и недостатъчното станции за презареждане, най-вече в селскостопанските райони, се приемат за основните причини за слабите продажби.

Транспортното министерство уточни, че скоро ще пусне две финансиращи програми, които ще подпомагат домакинствата и компаниите при изграждането на точки за презареждане със собствено електрозахранване.

От есента на тази година до 500 млн. евро ще бъдат предоставени за насърчаване на частни жилищни сгради да покриват нуждите си от електроенергия със собствено производство, с предусловие обитателите вече да имат електромобил, допълва ведомството.

От лятото на 2024 г. още 400 млн. евро ще бъдат насочени към компании, които искат да изградят инфраструктура за бързо презареждане за търговски автомобили и камиони.

През октомври миналата година германското правителство одобри план да похарчи 6,3 млрд. евро в рамките на три години с цел бързо увеличаване на броя на зарядните станции за електромобили. Програмите за субсидии, обявени днес, допълват това финансиране, уточни говорител на министерството.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. vladomladenov.vm
    #3

    А има и други начини, да оставим настрана фотоволтайците с които покриват полята, но има най различни видове вятърни генератори, като от всичките все още не съм чул да се въвеждат у нас, с изключение на само един вид генератори, каквито знаят. А има и различни видове устройства, които се задвижват от приливите и отливите, както и от морските течения.

  2. vladomladenov.vm
    #2

    Има начин! Например днес четох статия, за паркинги, където паркинга се покрива с навеси с фотоволтайци. И това набира популярност в някои европейски страни. Разбира се тия фотоволтайци трябва да се комбинират с батерии, и тогава бихте могли да си зареждате автомобила и нощем.

  3. Г. Димитров
    #1

    Зарядните добре, ама как ще се произвежда енергията необходима за тези зарядни? Със сеч на гори и парни котли подгрявани с дърва ли?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.