Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

С материала от магистралните дупки ще се запълват общинските

Всички основни направления от републиканските пътища ще бъдат изкърпени през май

5 коментара
Снимка: АПИ

Държавата подарява на общините около 60 000 кубика фрезован материал от магистралните ремонти, за да закърпят дупките по четвъртокласната пътна мрежа, чието стопанисване е тяхно задължение. Това съобщи министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова.

Очертава се горещо лято с много ремонти по цялата пътна мрежа. Целта е всички основни направления да бъдат изкърпени. На 1 юли спират ремонтите по магистралите "Тракия" и "Хемус", без тези по виадуктите, за да не се затруднява пътуването през активния почивен сезон, каза министър Павлова. Тя се извини предварително на пътуващите за неудобството, което ще им създават ремонтите.

Нов почин - от една дупка в друга дупка

Държавата ще приложи нов почин за справяне с безпаричието и дупките. По разпореждане на премиера Бойко Борисов целият фрезован материал от големите ремонти на 80 километра по магистралите "Тракия" и "Хемус", ще се дари на общините. С него те ще изкърпват дупки по малките пътища.

Досега фрезованият материал е използван основно от областните пътни управления за попълване на банкети и изпълване на основи пластове при ремонтни дейности, каза Лазар Лазаров, председател на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).

Ремонтът на четвъртокласната пътна мрежа, която е в трагично състояние, е отговорност на общините. Те обаче нямат средства за това. Държавата също не може да ги подпомогне финансово. По тази причина се минава на новия почин – от една дупка – в друга.

Местните власти, които желаят да получат от отпадъчния материал, трябва да заявят това в Националното сдружение на общините. То ще събира и обобщава заявките и ще изготви списъка с най-спешните обекти. Той ще се съгласува с министъра на финансите и след това ще бъде одобрен от правителството, обясни схемата министър Павлова.

Предимство ще имат общините, които са в близост до ремонтиращите се участъци на магистралите. Те може да получат повече от фрезования материал, заради по-ниските транспортни разходи. Министър Павлова обеща общините да не бъдат делени по политически принцип при разпределянето на материала.

Магистрални неволи

Дарението на фрезования материал на местната власт става възможно, защото за първи път от 20 години, извън стандартния бюджет за кърпене на пътищата, кабинетът отпусна 100 млн. лв. за ремонт на старите участъци от магистралите "Тракия" и "Хемус".

По "Тракия" се ремонтират 5 километра до София, 40 километра в района на Пазарджик и около 30 км - в района на Пловдив.

Основните строителни дейности ще завършат на 1 юли и ще започнат отново на 1 септември, за да може през юли и август да се работи единствено по текущи и аварийни дейности, ако се налага, каза министър Павлова.

През летните месеци на магистралите ще продължат строително-монтажните работи на виадуктите "Елешница" и "Бебреш" на магистрала "Хемус" и на виадукта при 67-ми км от магистрала "Тракия". Целта е те да бъдат изцяло завършени до началото на зимния сезон, каза министър Павлова.

Още 5 млн. лв. потъват в дупки през май

Близо 5 млн. лв. ще бъдат вложени в предстоящите текущи ремонти на републиканската пътна мрежа през месец май. С тях ще бъдат изкърпени около 113 хил. кв. м дупки.

Програмата включва асфалтиране, премахване на излишната растителност, за да се подобри видимостта на пътя, подобряване на отводняването – профилиране на банкети, почистване на канавки, водостоци и др.

През април също бяха вложени 5 млн. лв. в изкърпването на около 115 хил. кв. м дупки по републиканските пътища. С тях са асфалтирани най-критичните участъци по най-натоварените направления - София - Варна, София – Благоевград - Кулата, Пловдив – Хасково, Велико Търново – Габрово, Русе – Велико Търново, Варна – Бургас и други, каза Лазар Лазаров. Той се закани контролът, който ще се осъществява на пътностроителните фирми да бъде "изключително строг".

Бюджетът на пътната агенция за текущ ремонт е 56 млн. лева за тази година, като от тях вече са усвоени 9.5 млн. лева.

Заради частичната подготовка на пътната мрежа за зимата поради недостига на пари, проблемите през тази пролетта са повече, отбеляза Лазар Лазаров.

Близо 55.7 млн. лева са получили пътните фирми за зимното почистване през изминалия сезон. В седем области - Враца, Видин, Ямбол, Кърджали, Плевен, Смолян и Варна, на компаниите са наложени санкции за общо около 280 000 лева, каза министър Павлова.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Vladislav Peichev
    #5

    По-принцип използването на фрезован асфалт не е лошо решение при добро полагане и уплътняване за по-умерено натоварени улици и пътища. Също така има технология за рециклиране която позволява да се приготвя нова смес с 50% фрезован асфалт и дори повече.

  2. brambar
    #4

    Нищо подобно. Просто строителите са казали на Борисов - кат искаш голямо ресто, няма да ти извозваме и рециклираме за наша сметка отпадачния материал. Така на Боко и ПР им дошла гениалната идея, че може боклукът да се връчи на кметовете, пък те, ако щат, да си го бият в главите.

  3. И какво от това
    #3
  4. ами щом общините не могат да поддържат пътищата си значи, не е много правилно да им се възлага тази дейност, или да направят пътищата си платени.

  5. pump it!
    #1

    Ех, тая унука бе! Отдалеч си личи, че не е каква да е унука, а партизанска! И не само защото ходи изрисувана като индианец преди бой! С фрезования асфалт щели да пълнят дупки в пътищата?! Такава идиотщина дори комунягите не си позволиха гласно да изрекат, макар че няма по-диво същество от комунягата. Няма по-диво същество, ама до днес - я унуката как се е разпищолила! Обаче край нея няма нито един любопитен - да я пита по каква технология и с какви пари ще пълни дупките? Жалка история...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.