Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Самолет на "Кантас" с пробойна във фюзелажа кацна аварийно в Манила

10 коментара
Самолет на "Кантас" с пробойна във фюзелажа кацна аварийно в Манила
Пътнически самолет "Боинг" 747-400 на компанията "Кантас", извършващ полет от Лондон за Мелбърн, кацна аварийно във Филипините след появява на голяма пробойна във фюзелажа му.

Самолетът с 346 пътници на борда и 19-членен екипаж се е насочил към Манила малко след като е напуснал Хонконг и се е приземил безпроблемно.

Пътници съобщиха, че чули силна експлозия и в дясната част на фюзелажа се появил отвор с диаметър 2.5-3 м, който обхващал част от товарния отсек и част от пътническия салон. Компанията потвърди информацията и заяви, че случаят се проверява от нейните инженери.

Служители на летището в Манила заявиха, че пътниците изглеждали изплашени и на някои им било прилошало.

Пътници разказаха, че са чули силен тътен, усетили нахлуване на вятър и видели парчета от разбитата обвивка на самолета.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

10 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. И.Иванов, Швеция
    #11

    Оцеляването на въпросния самолет е изумително !Яма с показания на снимката размер води обикновено до попадане на отломки и предмети в двигателите и до разрушаването им, в резервоарите с гориво в крилата и до изтичане на гориво и запалването им, до повреди на жизненоважни електрически и хидравлични линии, включително и за управление и за пускане на колесниците за кацане и до бързо ескалиращо "отлюспване" и на останалия алуминиев обков на тялото на самолета и зад първоначалния разрушен сегмент с последствия загубване на аеродинамиката и обтичането на самолета и оттук загубване на височина и неуправляемост !

  2. Авиобурма
    #10

    Откога почна да разбираш и от авиация?

  3. И.Иванов, Швеция
    #9

    "Откога почна да разбираш и от авиация?"Ами от младини.От работа в авиация.

  4. Авиобурма
    #8

    Възможно е. Съгласен съм, че повредата е голяма, но има и то известни случаи на самолети успели да кацнат и с по-големи пробойни.Например през 80-те 737 изпълняващ полет някъде край Хаваите поради умора в метала получава пробойна от сорта на 3 на 10 метра и каца успешно. Ако няма засегнати силови елементи на корпуса, както е видно от снимките, падането на парче обшивка не може да наруши здравината на фюзелажа - обшивката при гражданските самолети не е носеща, за разлика от някои изтребители. Така

  5. И.Иванов, Швеция
    #7

    "Ако няма засегнати силови елементи на корпуса, както е видно от снимките, падането на парче обшивка не може да наруши здравината на фюзелажа - обшивката при гражданските самолети не е носеща"Не четем внимателно:"Автор: И.Иванов, Швеция Получено на: 25 Юли 2008 21:31 ...... бързо ескалиращо "отлюспване" и на останалия алуминиев обков на тялото на самолета и зад първоначалния разрушен сегмент с последствия загубване на аеродинамиката и обтичането на самолета и оттук загубване на височина и неуправляемост

  6. Можайски
    #6

    На една от снимките ясно личи образувалата се пукнатина и багажа на пътниците който е в насипано състояние. Нещо не се връзва, все пак 744 ползва контейнери. Иначе по всичко личи че капитана е действал бързо и точно което е и спасило полета QF30 който е бил LHR-HKG-MEL.

  7. любител
    #5

    Австралийски инженери твърдят, че при преглед миналата година са забелязали значителни участъци от корозирал метал. Това се получава при лоша поддръжка на самолета, твърди се, че около 20% от поддръжката се прави е low-cost, извън Австралия. Дуралуминият страда от т.нар интеркристална корозия. Старите самолети са особено застрашени; спомнете си случаите с разпадането на АН-24 във въздуха. Боингът на Qantas е от 1991 и не е първа младост.

  8. FUSELAGE
    #4

    Вместо да се карате двамата вземете да обясните на дежурните ченгета какво аджеба е fuselage. Горките ако знеха досега да са изпълнили форума с примери колко лоши са Boeing и колко перфектен е Туполев.

  9. И.Иванов, Швеция
    #2

    "Вместо да се карате двамата вземете да обясните на дежурните ченгета какво аджеба е fuselage. Горките ако знеха досега да са изпълнили форума с примери колко лоши са Boeing и колко перфектен е Туполев."На ченгета и комуняги не им е необходимо да знаят за какво става въпрос и ако не бяха заети с Александърматросовски упражнения да си бранят президент, правителство и Люмила Живкова в други теми, щяха да осветлят света, че съветските фюзелажи са най-добрите фюзелажи в света ..."Фюзелаж" е тялото на самолета, наричано и центроплан, т. е. самолетът без крилата и опашката.Илюстрация има на http://www.grc.nasa.gov/WWW/K-12/airplane/fuselage.html

  10. Можайски
    #1

    Ще ме прощаваш но фюзелаж и центроплан са две различни неща. Фюзепаж е тръбата, т.е. самото тяло на самолета, а центролпана за който ти говориш е сечението на фюзелажа с крилото, т.е. най-здравото част на самолета, затова там е монтиран и колесника на самолета.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.