Самолетът с 346 пътници на борда и 19-членен екипаж се е насочил към Манила малко след като е напуснал Хонконг и се е приземил безпроблемно.
Пътници съобщиха, че чули силна експлозия и в дясната част на фюзелажа се появил отвор с диаметър 2.5-3 м, който обхващал част от товарния отсек и част от пътническия салон. Компанията потвърди информацията и заяви, че случаят се проверява от нейните инженери.
Служители на летището в Манила заявиха, че пътниците изглеждали изплашени и на някои им било прилошало.
Пътници разказаха, че са чули силен тътен, усетили нахлуване на вятър и видели парчета от разбитата обвивка на самолета.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
10 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Оцеляването на въпросния самолет е изумително !Яма с показания на снимката размер води обикновено до попадане на отломки и предмети в двигателите и до разрушаването им, в резервоарите с гориво в крилата и до изтичане на гориво и запалването им, до повреди на жизненоважни електрически и хидравлични линии, включително и за управление и за пускане на колесниците за кацане и до бързо ескалиращо "отлюспване" и на останалия алуминиев обков на тялото на самолета и зад първоначалния разрушен сегмент с последствия загубване на аеродинамиката и обтичането на самолета и оттук загубване на височина и неуправляемост !
Откога почна да разбираш и от авиация?
"Откога почна да разбираш и от авиация?"Ами от младини.От работа в авиация.
Възможно е. Съгласен съм, че повредата е голяма, но има и то известни случаи на самолети успели да кацнат и с по-големи пробойни.Например през 80-те 737 изпълняващ полет някъде край Хаваите поради умора в метала получава пробойна от сорта на 3 на 10 метра и каца успешно. Ако няма засегнати силови елементи на корпуса, както е видно от снимките, падането на парче обшивка не може да наруши здравината на фюзелажа - обшивката при гражданските самолети не е носеща, за разлика от някои изтребители. Така …
че, не е чак толкова учудващо. Това което действително е учудващо е как парчета от този обтекател, който се е отпрал, не са засегнали други, по-важни части като резервоарите на крилото и по-конкретно в центроплана, защото 747 има резервоари и там - точно зад обтекателя (едно порване там и една искра от триенето на метала е достатъчна за голям сакатлък, сакън), както и части по-назад, като например хоризонталния стабилизатор, които могат да доведат до реална загуба на управление. За двигателите - струват ми се твърде встрани пре 747 да бъдат засегнати от парчетата, но знае ли човек.Бъди здрав и поздрави Стефан д-р Димитър Чолаков ако го видиш там в Швеция.
"Ако няма засегнати силови елементи на корпуса, както е видно от снимките, падането на парче обшивка не може да наруши здравината на фюзелажа - обшивката при гражданските самолети не е носеща"Не четем внимателно:"Автор: И.Иванов, Швеция Получено на: 25 Юли 2008 21:31 ...... бързо ескалиращо "отлюспване" и на останалия алуминиев обков на тялото на самолета и зад първоначалния разрушен сегмент с последствия загубване на аеродинамиката и обтичането на самолета и оттук загубване на височина и неуправляемост …
..."Не става въпрос за риск за разрушаване на вътрешната носеща конструция, а за "обелване" на външната алуминиева обшивка, в най-лошия случай чак до опашката на самолета, с последствия загубване на аеродинамиката и обтичането на носещата повърхност на самолета (при дебелотелните пътнически самолети голямата долна повърхност на тялото на самолета и аеродинамичните й качества са калкулирани и от значение като носеща повърхност на самолета) и оттук загубване на височина и неуправляемостна самолета.Има и друг кошмар.Ако разрушението е към багажно отделение на самолета и големината му е такава, че през него да са изпопадали откачили се от застопоряването си поради въздущния удар багажни контейнери, пресметнатият при излитането баланс на самолета за момента на кацането му (разпределение на тегло на оставащо гориво, багажи и пътници по дължината на тялото на самолета) може да се е нарушил така, че да е невъзможно ориентиране на самолета в момента на приземяването му с носа му леко нагоре, за да опрат и поемат тежеста му първо задните носещи колесници, а не носовият, който се чупи като сламка, ако първи докосне земята. Или обратно, опашката на самолета да "виси" и първо тя, а не колесниците да се удари в земята. Това би означавало с твърде голяма вероятност разрушаване на носовата или опашната част на самолета, неизключено и на останала част, излизане извън пистата, пожар и прочие.
На една от снимките ясно личи образувалата се пукнатина и багажа на пътниците който е в насипано състояние. Нещо не се връзва, все пак 744 ползва контейнери. Иначе по всичко личи че капитана е действал бързо и точно което е и спасило полета QF30 който е бил LHR-HKG-MEL.
Австралийски инженери твърдят, че при преглед миналата година са забелязали значителни участъци от корозирал метал. Това се получава при лоша поддръжка на самолета, твърди се, че около 20% от поддръжката се прави е low-cost, извън Австралия. Дуралуминият страда от т.нар интеркристална корозия. Старите самолети са особено застрашени; спомнете си случаите с разпадането на АН-24 във въздуха. Боингът на Qantas е от 1991 и не е първа младост.
Вместо да се карате двамата вземете да обясните на дежурните ченгета какво аджеба е fuselage. Горките ако знеха досега да са изпълнили форума с примери колко лоши са Boeing и колко перфектен е Туполев.
"Вместо да се карате двамата вземете да обясните на дежурните ченгета какво аджеба е fuselage. Горките ако знеха досега да са изпълнили форума с примери колко лоши са Boeing и колко перфектен е Туполев."На ченгета и комуняги не им е необходимо да знаят за какво става въпрос и ако не бяха заети с Александърматросовски упражнения да си бранят президент, правителство и Люмила Живкова в други теми, щяха да осветлят света, че съветските фюзелажи са най-добрите фюзелажи в света ..."Фюзелаж" е тялото на самолета, наричано и центроплан, т. е. самолетът без крилата и опашката.Илюстрация има на http://www.grc.nasa.gov/WWW/K-12/airplane/fuselage.html
Ще ме прощаваш но фюзелаж и центроплан са две различни неща. Фюзепаж е тръбата, т.е. самото тяло на самолета, а центролпана за който ти говориш е сечението на фюзелажа с крилото, т.е. най-здравото част на самолета, затова там е монтиран и колесника на самолета.