Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Самолети на "Ер Франс" летят със старо олио, за да намалят въглеродния отпечатък

3 коментара
Самолети на "Ер Франс" летят със старо олио, за да намалят въглеродния отпечатък

"Ер Франс" (Air France) намали наполовина емисиите въглероден двуокис (CO2) при два свои полета, съобщиха от авиокомпанията.

На 13 април "Ер Франс" стартира програмата Air France ACT, представяща нова стратегия за декарбонизация, целяща 30 на сто по-малко емисии на въглероден двуокис (за пътник на километър) до 2030 г. в сравнение с 2019 г., т.е. 12 на сто по-малко общи емисии. За да илюстрира начините, по които може да бъде постигната тази цел, днес компанията изпълни серия от действия на два от своите полети, тръгващи от Париж-Шарл дьо Гол.

Този проект е част от Skyteam Sustainable Flight Challenge, инициатива за стимулиране на екологичните иновации. Програмата приканва авиокомпаниите членки на алианса да се включат в предизвикателството и изпълняват възможно най-екологично отговорните полети от 1 до 14 май 2022 г.

Операцията се проведе в рамките на два полета, единият до Монреал, изпълнен от "Еърбъс A350" на 3 май, а другият до Лисабон на 4 май, обслужен от "Еърбъс A220". Тези самолети от последно поколение, които са в основата на стратегията на "Ер Франс" за обновяване на флота, консумират от 20 до 25 на сто по-малко гориво от самолетите от предишното поколение. Шумовият им отпечатък пък е намален с една трета. До 2030 г. тези самолети ще представляват 70 на сто от флота на "Ер Франс", в сравнение със 7 процента днес, благодарение на инвестицията на авиокомпанията в размер на един милиард евро годишно от сега до 2025 г.

Полетът до Монреал е бил зареден с 16 на сто устойчиво авиационно гориво (SAF), а полетът до Лисабон - с 30 на сто SAF, в сравнение с 1 на сто в момента, използван за полети, излитащи от Франция, съгласно настоящите разпоредби. Тези горива се произвеждат от биомаса, например използвана готварска мазнина. Следователно, те не се конкурират с хранителната индустрия и позволяват средно намаляване от 80 на сто на емисиите на CO2 в сравнение с конвенционалното гориво. Ако вземем примера с използвана растителна мазнина, това означава да се вземе предвид уловения CO2 по време на растежа на растението, първото му ползване като мазнина за готвене, неговото рециклиране и използването му като авиационно гориво.

На земята и на борда пилотите приложиха техники за екопилотиране, като рулиране само с един работещ двигател на земята и оптимизиране на траектории в реално време, в координация с контрола на въздушното движение.

Използването на тези методи позволи редуциране наполовина на CO2 емисиите при всеки от двата полета.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Владимир Павлов
    #3

    Че защо пък не? Та нали самолетът "изобретен" от Можайски е бил с парна машина и е горял дърва. Така пише в "Болшая Советская Енциклопедия".И си бил хвърчал (пак там).

  2. Sargon
    #2

    То на олиото като му добавиш малко чесън и червен пипер, никак не му личи че е старо.

  3. gay2n3055bg
    #1

    Медиапул,кой е автора,за да го подсетя, че "Ер Франс"могат да пробват и на въглища...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.