“Съндни таймс” пише за скандала на българското правителство с ББС

Лондонският вестник "Сънди таймс" съобщава, че ББС се е замесила с скандал с българското правителство, след като вътрешното министерство е обвинило двама репортери на корпорацията, че са извършили престъпления, предаде Kafene.net. Вестникът припомня, че обвиненията са били отправени след репортаж за трафика на деца, излъчен от програмата на ББС - Ten O’Clock News на 26 юли.

Разследването включваше снимки със скрита камера и твърдеше, че 39-годишният Хасан Ахмед Хасан се е опитал да продаде дете за 40 хил. паунда на репортер, представил се за богат британец.

Вестникът пише, че българската полиция е отхвърлила репортажа като тенденциозен и че репортерите са подмамили Хасан с обещания за пари. Хасан е бил разпитан, но е бил освободен без никакви обвинения.

Миналата седмица, пише вестникът, аферата ескалира, след като българското вътрешно министерство заяви на своя официален сайт, че двама от репортерите, подготвили филма на ББС, са извършили престъпления. Твърди се, че единият е бил обвинен в измама през 1994, а също така за това, че е шофирал пиян. Другият е бил предупреден за нападение. Обвиненията бяха публикувани заедно с номерата на паспортите, пълните имена и датите на раждане на репортерите.

МВР твърди, че данните са били предоставени от Интерпол. В декларация ББС изрази съжаление, че са публикувани лични данни, което застрашава сигурността на тези хора. ББС продължава да стои зад оригиналния репортаж. "Таймс" цитира български адвокати, които са критикували министерството, че е разкрило персонална информация за репортери на BBC, което е направено с "пропагандна цел".

Българските власти все още не са отговорили на въпроса, защо са публикували личните данни на репортерите и какво отношение има това към разследването на трафика на деца.

Още от Свят

Какво би означавало отпадането на мониторинга на Европейската комисия?