Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Сделка между Yahoo и Google за обмен на реклами

1 коментар
Сделка между Yahoo и Google за обмен на реклами

Най-големите портали за търсене на информация в Интернет Yahoo и Google сключиха тригодишно споразумение, предвиждащо обмен на рекламни материали, предаде в петък ББС.

Според условията на сделката, реклами от Google ще се появяват на сайтовете, които Yahoo дава като резултати при търсене от потребители в САЩ и Канада. Yahoo ще показва реклами в САЩ и Канада по технологията Google AdSense. Компаниите освен това имат намерение да подобрят съвместимостта на своите програми за обмен на мигновени съобщения.

Както заявиха представители на Yahoo, споразумението може да донесе на компанията около 800 млн. долара годишно. Договорът е с право на удължаване до 10 години.

“Това търговско споразумение дава на Yahoo възможност да представя на потребителите реклама, която с голяма вероятност ще ги заинтересува. Освен това, ние ще можем да оказваме услуги на рекламодатели с използване на по-усъвършенствани технологии”, заяви изпълнителният директор на Google Ерик Шмит.

Очаква се, че споразумението ще привлече интереса на регулаторните органи във Вашингтон. Затова интернет компаниите ще изчакат три месеца и половина преди то да влезе в сила, за да могат властите да се запознаят детайлно със съдържанието му.

За това, че двете търсачки се готвят за сключване на договор, стана известно в началото на април 2008 г., когато Google пробно получи правото на публикуване на реклама на сайта на Yahoo.

В началото на годината Microsoft предложи 44.6 милиарда долара за Yahoo, или по 31 долара на акция. Ръководството на портала обаче отхвърли офертата и на 3 май, след няколко кръга преговори Yahoo се отказа от сделката. По-късно преговорите бяха подновени при различни параметри на сделката, но до резултат отново не се стигна.

"Преговорите с Microsoft за потенциална сделка по закупуване на целия бизнес на Yahoo или на части от него приключиха", се казва в разпространеното прессъобщение на интернет-търсачката. Решението за излизане от преговорите е взето окончателно след срещата на ръководствата на Yahoo и Microsoft на 8 юни, на която "представителите на Microsoft недвусмислено дадоха да се разбере, че не са заинтересовани от покупката на Yahoo дори при първоначалните условия".

След тази новина котировките на акциите на Yahoo паднаха с над 10% (до 23,52 долара за акция).

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. медиа
    #1

    НИКАКВА симетрична "обмяна на реклами" няма в случая и това се разбира от фактите които публикувате, както и от сайта на CNN -- Обратно на това което заглавието на Медиапул казва.Сигурното което се разбира е което се знаеше и естествено можеше да се очаква: Google e по-успешна компания от Yahoo и понастоящем са сключили сделка с която Google помага на Yahoo пускайки му нещо от своя рекламен бизнес и давайки му нещо от своята технология. Правейки така Yahoo зависим от Google.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.