Съветът за електронни медии (СЕМ) вече има доклад с резултатите от наблюдението си на медийното отразяване на предизборната кампания, а основният извод е, че тя е минала без сериозни нарушения. Това съобщи във вторник пред БНР Антоанета Лозенска, която е директор на специализирана администрация в СЕМ. Докладът обаче все още не е публикуван на интернет страницата на институцията.
В доклада си СЕМ констатира, че кампанията е имала по-малко влияние върху крайния резултат от вота спрямо предишни избори.
Значение по-скоро са имали протестите, сигналите на Сергей Станишев за подслушванията и откритите в Костинброд бюлетини в деня за размисъл.
"И двете обществени медии – БНТ и БНР, правят опит да въведат безплатни форми; дават възможност да се чуе в различни предавания и рубрики гласът на хора, които не са част от партии; участват доста експерти. При социологическите проучвания невинаги се сочат източниците на финансиране, както изисква Изборният кодекс", коментира Лозенска.
В частните телевизии най-много като брой платени интервюта има ГЕРБ, но най-дълги като време са тези на Коалиция за България. Най-много клипове по БНТ са излъчени на ДСБ. В ефира на БНР Коалиция за България е излъчила най-много агитационни материали, следвана от "Движение България на гражданите" и ДПС.

Полезна ли ви беше тази статия?
Ще се радваме, ако подкрепите електронното издание Mediapool.bg, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
Подкрепете ниАбонирайте се за най-важните новини, анализи и коментари на събития от деня. Бюлетинът се изпраща до електронния Ви адрес всеки ден в 18:00 часа.
Абонамент