Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Шефът на Рено е най-високо платеният мениджър в Европа

11 коментара
Шефът на Рено е най-високо платеният мениджър в Европа

Американското списание “Форчън” публикува списък с най-високо платените топ мениджъри на европейски корпорации. Първо място с голяма преднина зае ръководителят на френската автомобилна компания Рено Карлос Гон. За една година той е заработил 45,5 милиона долара. В тази сума не е включена заплатата му в японската фирма Нисан, която е собственост на Рено.

На второ място в рейтинга също се намира французин. Жан Пол Агон, който е шеф на козметичната компания Лореал е получил 19,3 млн. долара за една година.

От двайсетте най-платени мениджъри 10 са французи. В сравнение с тях, в другите европейски страни ръководителите получават далеч по-малко. В класацията има само трима италианци, двама британци и двама швейцарци. Големият брой французи е резултат от това, че местните компании често изплащат бонусите на директорите си с търговски опции. Така например 43 млн. долара от годишния доход на Карлос Гон са от такива опции.

Като цяло 20-те най-заплатени мениджъри през 2006 година са изкарали 56% повече, отколкото през 2005 година. Във Франция много политици са недоволни от ръста на заплатите на директорите. На голяма критика беше подложено решението на EADS да изплати на Ноел Форжар 11 млн. долара при уволнението му от борда на директорите на корпорацията.

Списание “Форчън” е направило проучването съвместно с британската компания Board-Ex и е взело предвид всички заплати, опции и допълнителни бонуси на мениджърите, освен дългосрочните поощрителни възнаграждения, които зависят от резултатите на компанията.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

11 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. чичо САМ
    #12

    НАРОДЕ ????

  2. Imeto mu e
    #11

    Carlos Ghosn (Arabic: كارلوس غصن; born March 9, 1954) is CEO of Renault and Nissan Motors. Ghosn was born in Brazil to Lebanese parents.http://en.wikipedia.org/wiki/Carlos_Ghosn

  3. ............
    #10

    imeto mu se pishe ghosn, no se chete Gon. Statiata pravilno go e prevela phonetichno na Balgarski.

  4. do tozi pod men
    #9

    zvuka GH go niama v povecheto Evropeyski ezici. Ima go osnovno v semitskite ezici kato Arabski i Ivrit.Za tova nay-tochniat phonetichen prevod na imeto e GOSN (Госн)

  5. emigrant
    #8

    Renault ne vpechatliavat s nishto, vapreki che vav Francia sa nai-prodavanata marka. No Carlos Ghosn napravi chudesa s Nissan. Novite im (ot pslednite 5-6 godini) modeli sa moderni avtomobili za entusiasti (vapreki, che vatre ne sa dostatachno izpipani vse oshte). Edna ot semeinite mi koli e Altima, i tia e istinsko udovolstvie da se kara. Skoro shte triabva da ia zamenia, i veroiatno pak shte izbera Altima.

  6. Наблюдател
    #7

    Колега,Шефът на Рено не е дизайнер, а мениджър. За съжаление това в България е мръсна дума и се заменя с член на борд, което въобще не е същото. Те и парите, които получават не са същите, но попълват бюджета на некадърни, но послушни държавни или партийни чиновници. те пък пълнят партийните каси. Изобщо - порочен кръг!!!

  7. ГТ
    #6

    Името се чете на български Карлос Гон. Това ще ти каже всеки от автомобилния бранш. "Gh" се чете "Г", а "sn" се чете "Н".

  8. interesno
    #5

    "sn" се чете "Н".Interesno !!! Shte me svetnesh li po vaprosa???Kak taka naprimer intereSNo shte stane intereNo ?

  9. emigrant
    #4

    Manager-a, v sluchaia Ghosn, e reshil, che novite modeli triabva da sa po-predizvikatelni. Sled tova se vazlaga rabotata na designer-ite. Toyota napr., ima savsem drug stil i predpochita da pravi konservativni koli. Zaslugata na Ghosn za promiana na oblika na kolite na Nissan e dobre dokumentirana.

  10. берлинер
    #2

    борда на Дойче телеком не са и те за оплакване

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.