Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Шест компании искат да строят метростанция между "Люлин" и "Обеля" за 47 млн. лв.

2 коментара
Снимката е илюстративна. Автор: Столична община

Шест строителни компании вече са част от състезанието за изграждане на нова метростанция между столичните квартали "Люлин" и "Обеля". Търгът бе стартиран от оператора на подземната железница “Метрополитен” в първите дни на 2023 г.

Какво включва поръчката?

Поръчката е за инженеринг, като стойността ѝ е за 47 млн. лв. без ДДС. Парите за съоръжението идват от бюджета на Столична община и от европрограма "Транспортна свързаност" (2021-2027). 

В детайли, поръчка е за изготвяне на работен проект, строителство, доставка на необходимото оборудване и въвеждане в експлоатация на метростанция до ж.п. гара Обеля на линията София - Кюстендил с тунелна връзка с метродепо Обеля. Метротрасето започва от съществуващ глух коловоз в метродепо Обеля.

Трасето обхваща: покрит наземен участък, покрита рампа с три типа конструкция, тунел по открит способ и тунел по “Милански” метод. Метростанцията осъществява връзка с жп линията София – Кюстендил и връзка между първи и втори метродиаметър.

Строителството на метростанцията се състои в преустройството на съществуващ двуколовозов тунел и изграждането на нови подходи към нея. Конструкцията на метростанцията е подземна, стоманобетонна, с островен перон. Разделена е на секции с различна технология на изпълнение. Предвидени са три входа със стълбищни рамена, ескалатори и асансьори и един авариен изход.

След метростанцията се изгражда тунелен участък за връзка със съществуващия метротунел. Изграждането му налага значителни реконструкции на съществуващите тунелни участъци и тяхното разширяване.

Кои са фирмите?

Фирмите, които са подали оферти са - “Геострой” АД, "Джи Пи Груп" АД, "Обонато Билд" ЕООД, "Трейс Груп Холд" АД, "Монолит София" АД и "БС Конструкция" АД

Преди седмици стана ясно, че въпросната метростанция, която ще се позиционира между “Сливница” и “Обеля” е била предвидена още през 2001 г. В района ще бъде изградена и нова жп гара, както и автогара. Тогава шефът на “Метрополитен” Стоян Братоев изрази надежда да бъде изграден интермодален възел, а пътниците да се прекачват от жп линията директно в метрото.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Azz
    #2

    Калотина, а не Кюстендил...

  2. ABV
    #1

    Хайде на бас, че ще спечели същата компания, която в Горна баня направи първото в света подводно метро!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.