Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Синдикатите заподозряха, че ги използват за фалита на БДЖ

60-те млн. на железниците в Корпоративна банка били “милион и нещо”

9 коментара

Преговорите в 12-я ден на стачката в БДЖ се провалиха, след като транспортният министър Ивайло Московски помоли да се отложат за вторник, за да се запознае с текстовете в Колективния трудов договор, предложен от ръководството на компанията. Синдикатите вече изразиха категоричното си несъгласие с така предложения договор и продължават да настояват да се преподпишат параметрите от договора за 2009 г. Разговорите ще се подновят във вторник в 14 часа в транспортното министерство.

 

“За пореден път ръководствата на железниците, начело с министър Московски, отлагат преговорите със стачкуващите работници, изтъквайки необяснимия аргумент, че са на инструктаж при вицепремиера Симеон Дянков. Това е ярко доказателство, че вицепремиерът се опитва да ръководи и налага своите деструктивни идеи не само в земеделието, енергетиката, социалната сфера, а и в транспорта”, се казва в съобщение на КТ “Подкрепа”, разпространено след края на стачката в понеделник.

 

“Нашите опасения са, че проточването на преговорите е с цел да се доведат дружествата до умишлен фалит, за да може БДЖ "Товарни превози" да бъдат продадени за жълти стотинки на вече известен инвеститор, а през фалита на останалите дружества да уволнят не 2000, а всички работници и да се създадат нови структури”, се казва още в съобщението.

 

Розен Зарков от КТ “Подкрепа” коментира пред Mediapool, че слуховете сочат като инвеститор купувачът на “Булгартабак” - руската Външно-търговска банка.

 

БДЖ: “Пълни глупости” са милионите в КТБ

 

По-рано в понеделник профсъюзите настояха да се разкрие истината има ли 60 млн. лева на БДЖ, блокирани като двугодишен депозит в Корпоративна търговска банка, каквито информации разпространиха в понеделник вестниците "Труд" и "24 часа". “Това са пълни глупости”, коментира пред Mediapool Владимир Владимиров, шеф на директорския борд в БДЖ.

 

Няма такива пари, в КТБ има само милион и нещо, внесени като банкови гаранции по различни обществени поръчки, в други банки имаме повече такива влогове, каза Владимиров по повод настояванията на синдиката да се каже има ли такива пари на БДЖ по сметки.

 

Стачката продължава във вторник

 

Стачката продължава. И във вторник от 8.00 до 16.00 ч. влаковете няма да се движат на територията на цялата страна, заявиха профсъюзите.

 

В понеделник над 86% от пътническите влакове в цялата страна спряха. От началото на стачката в 8.00 ч. нито един влак не тръгна от Централна гара София, Перник, Мездра, Червен бряг, Горна Оряховица, Пловдив, Стара Загора и Видин. Към 16.00 ч. от 225 пътнически влака, които е трябвало да се движат между 8.00 и 16.00 ч., са спрели движение 193. Протестите се разраства. Гладната стачка продължават Кирил Пенчов от Перник и Недялка Зоева от Карлово, по настояване на синдикатите работник от Пловдив е прекратил гладуването си, заради това, че наскоро е прекарал инфаркт.

 

Продължават опитите за локаут на стачката в железниците от страна на ръководството на "БДЖ Товарни превози" с промяна на графиците на работниците, които са върнати от работа тази сутрин, каза Димитър Динев, председател на Стачния комитет на Синдиката на железничарите към КНСБ, цитиран от БНР.

 

В протеста се включиха и хора от НКЖИ

 

За първи път в стачката на железничарите се включиха служителите на Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) на гара Езерово (преди Варна), Владимир Павлов (преди Бургас), Страцимир, Берковица, Бойчиновци, Кунино.

 

Преговори по техните искания са проведени и има сближаване на позициите, стана ясно от думите на изпълнителния директор на НКЖИ Милчо Ламбрев пред БНР. “Проблемите са най-вече във финансовия аспект и в сигурността, която искат синдикатите за членовете им. Ние по отношение на финансите няма как да направим отстъпки, тъй като няма от къде да намерим допълнителни средства, но за сметка на това категорично гарантираме заплатите, които в момента получават да ги получават навреме и в пълния обем, който им се полага”, каза Ламбрев

 

Той допълни, че няма "никакви притеснения" от твърденията на вътрешния министър, че длъжностни лица на много високо ниво са замесени в източване на компанията през последните години.

 

Уличената в източване фирма, оглавявана от брата на бившия общински съветник Илия Илиев, е работила "съвсем редовно", а визираната сума е "невъзможна", каза Ламбрев.

 

“Сами разбирате, че тази сума от 50 млн. лева, при 90 милиона капиталов трансфер годишно, е просто невъзможно да се случи. Няма неправомерни обществени поръчки. Всичките са съгласно изискванията на закона, със съответните разрешения и съгласувания с транспортното министерство, със съгласувания на Агенцията за обществени поръчки, с изпращане на доклади до всички ведомства по веригата. Абсолютно всичко е прозрачно и затова нямам никакви притеснения”, каза шефът на НКЖИ.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

9 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #9

    Всеки, койъто носи името на Вожда Ленин, а именно Владимир, е свързан с комунистическата номенклатура. По това две менния няма. Това се отнася и за имената Пламен и Огнян и до известна степен и за тези с имена Бойко, защото преди 9 септември тези имена не са съществували в България. Просто милите родители са искарли да се сложат на новата власт... Такъв е случаят и нашата всенародно обичана мутра. Основната му задача е да не се смени власктта, защото иначе тъжна им вера, ако се разровят във всичките им сделки през последите десет години. Поне десет милиарда кражби ще изкоччат, като се има предвмид какви излишъци харчеше Милен Велчев и компания...не без знанието на мутрата разбира се.

  2. Анонимен
    #8

    Защо Прокурата мълчи за скъпите мотриси Сименс. Всички знаят, че преди няколко години Сименс беше разследван за черна каса за подкупи на контрагенти. Трябва Никола Васишлев да бъде привлечен под отговорноскт за закупуването на 20 пъти по скъпи мутриси от пазарнитеи цени по онова време. Борисов обаче пази другарчетата си от НДСВ, защото той тогава като главен секретар на МВР е знаел за шашмите им, но си е земълчал. Защо? Сигурно и той е получил дела си от тази съмнителна сделка. Няма друго обяснение при такава голяма разлика в цените и гробното мълание на ББ по въпроса.

  3. Анонимен
    #7

    Ръководителите на БДЖ са комсомолски секретарчета, кадри на Гоце Първанов и работят за интересите на комунистическата олигархия. Владимир Владимиров бе шеф на младежката организация на БСП при Първанов - от 1998 до 2002 г.

  4. Анонимен
    #6

    На всички е ясно, че без драстични реформи БДЖ ще фалира. Трябва да се оставят нещата в ръцете на специалисти, ако има изобщо тасива. Синдикатите са се запънали за невъзможни неща, а пък работещите предпочитат да вегетират с 300 лв, вместо да си търсят нещо ново в тази криза и безработица. Направо си е параграф 22.

  5. Анонимен
    #5

    Наистина трябва цялостна реформа-нов управленчески елит, конституция,народно събрание,президент,правителство, кметове и общински съветници,избрани не от партийни и корпоративни номенклатурчици,а от професионално и т.н. обособени електорати въз основа на доказани знания, умения и опит в управлението на съответните отрасли на икономиката и обществото!Щом американците започнаха война срещу терористите заради унищожени 3 сгради и 3000 загинали и изчезнали,какво да правим ние,българите, с управляващите

  6. Анонимен
    #4

    Рапона е наточил зъби да продава БДЖ

  7. Анонимен
    #3

    Дянков вчера по Нова беше пределно ясен, че пари за БДЖ няма и че ако все пак им се отпусне някой лев, глобата за БГ ще бъде 1:2. БДЖ трябвда да се реформира из основи; кой иска да пътува в подобен ад. Спомняме си пожара и жертвите, нали?

  8. Анонимен
    #2

    Изглежда Лукойл отказва товари за БДЖ... Някои признаци говорят за контрол на входа и изхода на БДЖ, както по време на фалирането на доста държавни фирми. И липса на интерес от реформи от страна на принципала. Ще видят сметката и на тоя превозвач, както на Балкан.

  9. Анонимен
    #1

    БДЖ, както "Кремиковци", "Балкан", "Булгартабак", са творения на социалистическата гигантомания. А това означава нерентабилност, неефективност, безстопанственост, корупция, кражби, или с други думи "куче влачи, диря няма". А КНСБ, "Подкрепа", днешните "синдикати", асоциации и подобните им са комунистически отряди за саботаж и метежи срещу всякакъв опит за демократизиране на България и отстраняване на комунистите от властта. Когато настъпиш една отровна змия, тя се опитва най-яростно да те ухапе.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.