Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Синдиците на "Балкан" искат да започнат веднага съвместна дейност с "Балкан Ер Тур""

0 коментара

Авикомпания "Балкан" и новосформираната "Балкан Ер Тур" да започнат веднага съвместна дейност по изпълнение на полетите, настояват синдиците на "Балкан", съобщава БТА. Всички разходи от летателната дейност да се поемат от новата компания, а при наличие на печалба, тя да се дели по 50 на сто между двата превозвача, предлагат още синдиците.

Предложението им е залегнало в анекс към подписания вече договор между тях и Министерство на транспорта и съобщенията за преливане дейността на двете компании и бе огласено на пресконференция днес. Документът е изпратен в транспортното министерство, откъдето се чака излъчването на контактна група за преговори.

В момента "Балкан" не е нормално търговско предприятие, което ни поставя в специфична и сложна ситуация, каза синдикът Христо Моллов. Не искаме да спираме дейността и да носим отговорността за поражението на българската авиация. От по-нататъшното ни самостоятелно оперираране обаче ще продължим да трупаме загуби, което не е в интерес на кредиторите, добави той.

Като компания с предрешена съдба, според Моллов, "Балкан" няма друг изход освен максимално бързо преминаване към съвместна дейност. За ноември, който се счита за най-губещия месец в авиацията, предвижданите загуби са 84 872 долара и то при най-оптимистични прогнози, каза търговският директор на "Балкан" Христо Тодоров. Тези загуби трябва да залегнат и в бизнесплана на "Балкан Ер Тур", каза той.

Като начало, за ноември "Балкан" може да предложи летателната си програма за съвместно опериране с новия превозвач, посочи Тодоров. Засега "Балкан" е анулирал само полета си до Москва, обединени са полетите в сряда - до Лондон и Париж и в петък - до Париж и Брюксел.

Новата компания все още няма продажба на билети и по принцип клиентите изчакват, а единствената алтернатива в момента е да обединим полетите си, каза Моллов. Според авиоспециалистите срокът до 1 декември, когато "Балкан Ер Тур" трябва да започне самостоятелна дейност според договора, е много къс за подготовката ѝ.

Христо Моллов съобщи, че предвижданият от синдиците технологичен срок за преливане на дейностите и подготовка на новия превозвач е шест месеца и затова още в началото на май т. г. те са "алармирали" МТС за прехвърляне на дейността на "Балкан", но оттам не са реагирали своевременно.

Друг проблем за "Балкан" в момента са застраховките по наетите самолети. Такъв е случаят с наетия Ту 154 от "Словакия Еърлайнз", който в момента не лети и ако новата компания не го наеме, ще трябва да бъде върнат, обясни Моллов. Самолетите "Боинг" са застраховани по друг начин и с тях няма да има подобни проблеми, каза той. Активите на "Балкан" трябва да се продават нацяло, каза още синдикът.

Процедурата за това е строго регламентирана в Търговския закон и ще бъде при пълна прозрачност, каза той. Технологично това не може да стане до един месец, посочи Моллов. Той каза още, че за активите на вече бившия ни национален превозвач има много кандидати, но всеки от тях ще се явява на общи начала на търг. Пазарната оценка на активите е 190 млн. лева, а ликвидационната - 105 млн. лева.

От транспортното министерство коментираха, че предложението на Моллов за анекс към договора е "самоволна инициатива". Ведомството няма възможност да реагира нито днес, нито утре по него, каза ръководителката на пресцентъра Соня Момчилова. Бизнес-планът за съвместна дейност трябва да получи финансово одобрение, каквото досега няма, каза още тя.

От днес новата авиокомпания "Балкан Ер Тур" е започнала настаняването си в своя административна сграда. Авиокомпанията ще използва бившата административна сграда на Държавното предприятие "Ръководство въздушно движение", която се намира на летище София, съобщиха от Министерството на транспорта и съобщенията.

Това ще улесни дейността на компанията по организацията и планирането на полетната програма съвместно с обявената в ликвидация авиокомпания "Балкан", се посочва в съобщението. Късно снощи в Главна дирекция "Главна въздухоплавателна администрация" е получен трибуквеният код, под който новата авиокомпания е регистрирана в Международната въздухоплавателна организация ИКАО. Той е LZB.

За 7 ноември е планирана работна среща на ръководството на новата авиокомпания с представители на Международната асоциация за въздушен транспорт /ИАТА/ в България. Подготвя се и конкурс за униформи на персонала на новата авиокомпания, съобщиха още от транспортното министерство.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.