Колосалната сума от 100 млрд. долара ще получат като печалба през тази година петте най-големи частни петролни компании в света, сочат данни на икономическата служба на френския в. “Фигаро”, цитирани от ИТАР-ТАСС. Това са щатските компании Ексън Мобил и Шеврон, Бритиш петролиъм, британо-холандската Роял Дъч Шел и френската Тотал. Причината за нарастването на печалбите на петте фирми до тази сума е поскъпването на петрола
Петте компании са продали през тази година петрол на стойност 1 трилион и 150 млрд. долара, от които 84 млрд. долара е печалбата им. В цялата история на световната икономика няма случай промишлен сектор да е получавал толкова големи приходи, посочва “Фигаро”.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
7 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Водорода, колкото и забавно да звучи, реално е акумулатор - трябва да се произведе, а не да се добие. За слънчевите панели - за тяхното производство се хаби повече ток, отколкото те ще произведат за целия си експлотационен период.
Явно не съм бил правилно разбран. Затова слагам отново заглавието. Ставаше въпрос за това, дали безконтролното повишаване на цените на петрола няма да се върне, като бумеранг, върху главите на спекулантите.Ставаше въпрос за това, в кой момент човечеството ще изрита течните горива, като транспортни енергоносители и ще премине към, също толкова скъпи, но по-чисти варианти. А другото е български начин на спор, усъвършенстван през комунизма: Накрая докарваш опонента до темата, на която се чувстваш корифей и там напълно го разгромяваш, нещастния!Нищо, че той изобщо не е мислил да спори за това:-))
проблемите с добив на енергийни източници не засягат само автомобилите, но целия ни живот. по данни от американски източници САЩ са способни за около 10 години да намалят използуването на петрол като енергиен източник наполовина, а за около още 10 години да приминат на изцяло алтернутивни енергийни източници - не става въпрос само за сферата на автомобилите. инвестициите за такова пренастройване ще са толкова колкото парите, които ще бъдат похарчени за петрол за същия период от време. да не забравяме, …
че макар и не широко известно тъкмо големите петролни компании влагат най-много средства в научни изследвания за алтернативни енергийни източници. САЩ отново са напред и най-вероятно даржавната им администрация няма да остане безразлична към посочените по-горе възможности. важното е и останалата част от света да ги последва. в това отношение прогнозата е по-скоро оптимистична като си имат в предвид примерно политиките на страна като Бразилия. не се притеснявайте от печалбите, защото без печалби нняма стимул за развитие напред. без развитие напред тази пренаселена планета ще загине. основният проблем е това дивашко пренаселване, което може да бъде решено въпреки всичко само с ума и възмажностите на хората от богатите държави. така е, макар и на някои да не им харесва. харесва ви или не, но САЩ е най-доброто създадено досега от социалното животно човек - с всичките им предимства и недостатъци. да живеят?
И все пак, така поне ми се струва, те дърпат дявола за опашката.Човечеството едва ли още дълго ще търпи тяхната противна игра. Защото има, отдавна са известни и алтернативни варианти, които да заместят течните горива добивани от земното масло.Най-близо до тях са газообразните горива (метан, етан, пропан-бутан), но те пък са доста тясно свързани с петролните компании. Следват различните видове спирт, за сега - като добавка към бензина, но те само удължават агонията.Много по-екологично е ползването …
на водород (не вода, както накои недоразбрали казват). Тук основен проблем е само начина на съхранение на този най-лек и много избухлив газ.Безвреден, екологичен и с малки топлинни загуби е електромобила. Той също е в напреднала фаза на разработка. И понастоящем вече широко се употребявят: автомобили - хибриди, електрокари, акумулаторни електровози в рудниците, подводниците, при подводно плаване и т.н. Към тях може би спадат и екзотичните електромобили със соларни (преобразуващи слънчевата енергия в електрическа) батерии. За този раздел проблемна е емкостта на акумулаторите. Всъщност и тях, акумулаторите, ги има, но са доста скъпи. Но при този главоломен скок на цените на горивата, икономическите разчети вече сочат почти изравнени себестойности.Затова ми се струва, че на сегашните автомобили трябва да гледаме като на динозаври. Тяхната ера завършва и те са осъдени на скорошен край. Едва ли човечеството обаче трябва да тъгува заради огромния пожар, който те са запалили на Земята.
велосипедите са му цаката. РОЯЛ ДЪЧ СИТИЗЪНС го показват най-добре.
Ruskiya petrol e sus znachitelno po-nisko kachestvo ot arabskiya i drugi tipove petrol, a s po-visoki dobivni ceni zaradi terennite usloviya na dobiv, no sega rusnacite go probutvat na svetovniya pazar na svetovni ceni i izbivat seriozen marj. Samo vij kak deystvat Lukoil i Neftochim!
А тази на руснаците коклко е ???