Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

След едногодишно забавяне обходният път на Монтана е почти готов

Зимата отново ще се пътува по разбития път за Видин, ремонтът му най-рано напролет

1 коментар
След едногодишно забавяне обходният път на Монтана е почти готов

След забавяне с една година обходният път на Монтана е почти на финалната права. Големите пътни съоръжения са изпълнени на 97%. Това отчете Дончо Атанасов, член на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), който провери на място обекта.

Инспекцията става в деня, в който премиерът Бойко Борисов откри нов стадион в Берковица и констатира, че проектът се бави. "Малко ни се бави обхода на Монтана , надявам се да се поразбързат малко, защото е важен", заяви Борисов.

Работи се с пълна мобилизация, за да бъде завършен обектът в срок до края на октомври, началото на ноември, каза Боян Делчев, изпълнителен директор на "Трейс Груп Холд". По думите му за целта са ангажирани над 120 души, 51 строителни машини и 65 товарни автомобила. Ежедневно се полагат по 1000 тона асфалт, посочи той.

Обходният път на Монтана е важен след пускането на втория мост над Дунав между Видин – Калафат и увеличения трафик на автомобили. Съгласно първоначално сключения договор той трябваше да бъде готов в края на 2014 г., но реално строителството му започна през май 2015 г.

По време на изграждането му пътят към Видин беше тотално разбит, като след завършването на обхода се предвижда да бъде ремонтиран. Най-оптимистичните прогнози на пътната агенция са това да се случи през пролетта.

Трасето

Трасето на обходния път на Монтана започва в землището на село Долна Вереница, където се отделя от съществуващия главен път Е79, обхожда Монтана от северната му страна, пресича пътя за Арчар, след което преминава през съществуващия пътен възел за Лом, над река Огоста и отново се включва в съществуващия първокласен път Е 79 за Враца.

Общата дължина на обхода на Монтана е 12.45 км. Шосето е с параметрите на скоростен път – с по две ленти на движение в двете посоки. На обекта има 4 пътни възела и 11 големи съоръжения – мост над река Огоста, 7 подлеза, 2 надлеза, и надлез над жп линията Бойчиновци – Монтана – Берковица.

Обходеният път на Монтана се финансира от оперативна програма "Транспорт" 2007-2013 г.

Строителите

Изпълнител на обекта е обединение "Обход Монтана", в което влизат "Трейс Груп Холд" АД и "Пи Ес Ай" АД. Стойността на договора за строителство е 46.57 млн. лв. с ДДС.

Строителният надзор се осъществява от обединение "Ен Ар – Инфрам - 2", в което влизат хасковското дружество "Ен Ар Консулт" ЕООД и чешката компания "Инфрам". Техният договор е за 1.512 млн. лв. с ДДС.

Обходният път на Монтана е по маршрута на европейския транспортен коридор ІV и е отсечка от участъка Видин – Ботевград.

По първокласния път Е79 се осъществяват транспортните връзки между три страни – Румъния, България и Гърция. С пускането на втория мост над река Дунав при Видин - Калафат се увеличи транзитният трафик в Северозападна България, като направлението се използва все по-интензивно като най-кратък маршрут между Западна, Централна Европа и Бяло море, а също и като връзка на Европа с Азия.

В момента транзитно пътуващите от и за Видин и Румъния преминават в близост до квартал "Младост 2" на Монтана. С изнасянето на движението извън областния град ще се повиши пътната безопасност и опазването на околната среда чрез намаляване нивата на шум и вредни емисии.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Галина Окатова
    #1

    Обиколих Европа наскоро с колата,но по-смъртоносен път от пътя Видин-София не видях.След Дунав мост 2 попадаш в ада! Мислех,че живи няма да се измъкнем от тоя кошмар! Съд и присъда трябват за виновните,които са оставили Северозападния район без пътища,да им връчват кирките и количките и...да строят,като направят пътища по европейски и световен стандарт-тогава да режат колкото си искат ленти!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.