Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Сливането на морската и портова администрации започва с изнасянето им от София

4 коментара
Сливането на морската и портова администрации започва с изнасянето им от София

Идеята на управляващите от Катарино за сливане на изпълнителните агенции "Морска администрация" (ИАМА) и "Пристанищна администрация" (ИАПА) и намаляване на държавните чиновници ще започне да се осъществява с преместване на ръководствата им от София в морските градове Варна и Бургас. Това съобщи в петък във Варна министърът на транспорта Петър Мутафчиев, под чиято шапка са двете ведомства. Той е "водил преговори с бранша", който приемал идеята много добре, къде точно да бъдат позиционирани ръководствата на двете администрацията.

Хаосът в структурите, стопанисващи пристанищата и отговарящи за безопасността във водните пространства е толкова голям, че и самите институции не знаят какви са им точно правомощията. Има припокриване във функциите на пристанищната администрация и държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура”, тъй като и двете отговарят за собствеността върху пристанищата, както и припокриване на функциите на ИА "МА" и Специализираното звено за разследване на произшествия в морските пространства и във вътрешните водни пътища към МТ, тъй като и двете отговарят за безопасността на корабоплаването. Между тези агенции, предприятия и звена се получава "прехвърляне на топката", което доведе до пълен провал с разследването на трагедиите с корабите "Хера” и "Ванеса”. Целта е този тотален хаос да се прекрати със сливането на двете изпълнителни агенции.

В момента работна група с представители от транспортното министерство, юристи и експерти обмисля как ще се уреди обединяването и дейността на новата агенция. Сливането на двете агенции налага промяна на Кодекса за търговското корабоплаване и Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България. Ще се намали и броя на служителите на двете администрации – в момента уставът на ИАПА предвижда 65 щатни бройки, а този на ИАМА – 350. Част от заетите в изпълнителните агенции може да преминат към предприятието "Пристанищна администрация", което се издържа от стопанска дейност.

Предвижда се в новата агенция да се "влее" и Изпълнителна агенция "Проучване и поддържане на река Дунав". Част от дейността ѝ може да премине към Държавното предприятие "Пристанищна инфраструктура". Ръководството на Изпълнителната агенция, базирана в Русе, обаче не е приело добре идеята за съкращаване на администрацията му и сливането му в нова агенция, така че се обмисля и вариант то да бъде "реформирано в някакъв вид".

На посещение във Варна в петък транспортния министър обяви, че ще има съкращения и на 106-членния екип на Транспортна болница в града, като персоналът ще се ореже до 30 човека. Масовото уволнение бе оправдано с преструктуриране в здравните заведения на транспортното министерство.

"Имаме сведения, че в министерството имат спорове по отношение на сградата на болницата. Въобще не е вярно, че болницата не отговаря на чл. 5 от Закона за здравните заведения. Контингентът ѝ е над 12 000 души. Затова нашите опасения са, че зад драстичните съкращения прозират други интереси - към терена на здравното заведение и неговата сграда”, коментира пред местни агенции регионалният лидер на КТ “Подкрепа” във Варна Васил Василев

Министърът бе категоричен, че сградата остава собственост на Транспортната болница-София и ще се ползва единствено за здравни нужди. Възможно е някои от кабинетите да бъдат дадени под наем на общопрактикуващи лекари, но нямаме никакво намерение на продаваме сградата, допълни Мутафчиев.

Във Варна министърът обяви още, че работна група от представители на четири министерства работи по изготвянето на законодателни текстове, свързани с дейността на яхтените пристанища. Групата трябвало да определи конкретните ангажименти на държавата, за да не се създават допълнителни трудности пред инвеститорите.

"Правим всичко възможно да координираме дейността по изграждане на яхтени пристанища и по тази причина групата трябва да предложи виждания къде да бъдат тези съоръжения", посочи министърът. По думите му същият въпрос съществува и пред рибарските пристанища. Срокът за конкретните отговори на работната група е 23 юни.

Мутафчиев заяви, че там, където има държавни терени и е възможно изграждане на яхтено пристанище, може да се приложи публично-частно партньорство, като държавата участва със земята, а инвеститорът влага средства в изграждането. Той добави, че ако бъдат направени законодателни и инфраструктурни промени, страната ни може да изпревари Румъния и Турция в развитието на яхтения туризъм.

Наскоро Анелия Крушкова, председател на Държавната агенция по туризъм, обясни, че по нашето Черноморие няма условия за яхтени пристанища и туризъм. "Всички пристанища, които са предназначени за яхтен туризъм, трябва да отговарят на определени характеристики. Нашето Черноморие, за съжаление, не ги покрива. Така че те могат да бъдат пристан за малки яхти, но не могат да се нарекат пристанища и да разчитат, че ще са център на яхтения туризъм. Те ще вкарат инвестиции и никой няма да дойде.", обясни Крушкова.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. 07
    #5

    корабно дело..абе некадърни комунисти.. до каквото се докосват ( за разлика от цар Мидас)го съсипват.. пресен футбол - Евролевичара - екс коми- Томов съсипа Футболния ни гигант за има няма 3 години..

  2. maria vasileva
    #4

    Какъв ред в хаоса, който се възцари напълно при министър Мутафчиев, подготвян дълго от правителството на НДСВ. Държавното предприятие Пристанищна инфраструктура беше създадено при Мутафчиев и не дублира в някои сфери, а напълно покрива дейността на изпълнителната агенция Пристанищна администрация. Като депутат от опозицията Мутафчиев беше против тази структура, но като министър...Разликата в двете структури е, че агенцията е със строго определен числен състав и зациментирани заплати. Държавните пристанищни

  3. нтк
    #2

    Точно така! Как така ще стане че администрацията (разбирай морската) да не е в София, където и е мястото. Ами сега как ще докараме морето до там? Голям проблем?Вече няколко години пустото море, като не ще да отиде до София (или може би някой им подсказа че няма да стане)администрацията ще отиде там където трябва да е. Вземеш си една малко по-голяма лодка и ще ходиш до Сф да я регистрираш, там да ти обяснят какво да я правиш, как да я караш (може би и как да ловиш риба)? Не стига че ще плащаш и цакаш ами и трябва и 500км да се разходиш. Имаш нужда от разходки, иначе може нещо да кривнеш? Ха сега да видим . . . .

  4. аз
    #1

    нещо като работи в тая държава и комунягите започват да го преструктурират за да ме е..т майката

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.