Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Собственикът на трагичния батискаф "Титан" прекрати дейност

2 коментара
Батискафът "Титан", който се оказа смачкан от въдното налягане

Компанията "ОушънГейт" (OceanGate), притежаваща батискафа "Титан", който миналия месец бе унищожен от имплозия и петимата пътници на борда ѝ, сред които и директора ѝ, напълно е прекратила своята дейност, предаде ББС.

На своя сайт компанията публикува кратко съобщение, че "спира всички изследователски и търговски операции". "ОушънГейт" също така рекламираше пътешествия до португалските Азорски острови и Бахамите.

Продължава разследването на инцидента с малката подводница на 18 юни, която загуби връзка с кораба майка, докато се спускаше до останките от лайнера "Титаник", а на 22 юни отломките ѝ бяха открити до тези на круизния кораб.

То се води от американската брегова охрана като целта е да се предотвратят
подобни инциденти в бъдеще.

Водещият разследването капитан Джейсън Нойбауер каза, че то е навлязло във висока фаза и резултатите му ще бъдат представени съвместно с канадските, британските и френските власти. Разследването ще може да препоръча граждански или наказателни обвинения, каза Нойбауер.

Бреговата охрана обяви на 28 юни, че отломките от батискафа и човешките останки ще бъдат анализирани. Миналата седмица Нойбауер каза, че все още има да се извърши сериозна работа в разследването.

На борда на "Титан" загинаха директорът на "ОушънГейт" Стоктън Ръш, на 61 години, заедно с пътниците – британският милиардер с пакистански корени Шахзада Дауд, на 48 години, и 19-годишният му син Сулейман, британският милиардер и авантюрист Хамиш Хардинг, на 58 години и френският океанограф и водещ експерт по "Титаник" Пол-Анри Наржоле.

Репутацията на Ръш бе на амбициозен и страстен изследовател, който обаче често е нарушавал правилата в преследването на своите мечти за проучва океана. Той е бил на борда на "Титан|" при няколко успешни спускания, но покрай трагедията с миниподводницата стана ясно, че е пренебрегвал предупреждения относно нейната безопасност.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Калико Джо
    #2

    Всички ползвали тоя батискаф до сега, трябва да се помолят, на който бог искат, че ги е спасил от ужасна смърт. То това си е било руска рулетка и когато пистолетът гръмне, играта свършва.

  2. Ощавен маркиз
    #1

    Който не спазва ПРАВИЛАТА, било за движение по пътищата, във въздушния и морския трафик, ПОД ВОДАТА, а камо ли в международно-правните ОТНОШЕНИЯ, рано или по-късно "отива на кино"... Съжалявам обаче за Стоктън Ръш и съподводничарите му! Колко по-справедливо би било, ЗЛОТО ПУТЬЛЕ да путъне в некой от бункерите си, наместо тейзи авантюристични ЧИЛЯЦИ.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.