Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Собствениците на “Каолин”АД ще строят новия ферибот в Силистра

2 коментара

Софийското дружество “Минерал ин” спечели конкурса за изграждане на нов фериботен терминал Силистра-Каларъш. Едноличен собственик на дружеството е “Каолин” АД – Русе. В петък министърът на транспорта Петър Мутафчиев и изпълнителният директор на дружеството Любомир Евстатиев подписаха договор за предоставяне на 35 годишна концесия върху територията на бъдещия терминал.

Това е първият договор, подписван у нас за концесия от типа “построй, експлоатирай и предай”. “Минерал ин” ЕАД трябва да инвестират за целия срок на концесията над 5,5 млн. лв. Над 4,2 млн.лв. трябва да се вложат за изграждане на пристанищния терминал още през първата година.

Концесионерът трябва да изгради фериботното гнездо, което включва хидротехническо съоръжение, сгради, инфраструктура и принадлежности към нея. Пристанищната територия, върху която ще се изгражда бъдещия фериботен терминал, ще е разположен на площ от 65 189 кв.м.

Държавата също има ангажимент към бъдещото съоръжение. Тя трябва да се погрижи за оформяне на граничната зона – строителство на нов гранично пропускателен пункт (ГКПП) и да осигури достъпа до обекта, като изгради пътната връзка с републиканската пътна мрежа. Строителството на бъдещото ГКПП ще се подпомогне финансово от програма ФАР – Трансгранично сътрудничество България – Румъния. От Министерството на транспорта  уточниха, че в обекта на концесията не са включени обектите за граничен контрол и пътната инфраструктура.

Концесионерът ще заплати на държавата еднократно възнаграждение от 77 хил. лв., от който ще се приспаднат 25хил.лв., които са били внесени като депозит за участие в конкурса. Освен това “Минерал Ин” всяка година трябва да плаща по 40 хил.евро концесионно възнаграждение. Тази такса обаче се дължи след построяването на фериботното съоръжение.  И по 33% от сумата на нарасналите брутни приходи от предходната година, над сумата 223 150 евро, фиксирана в концесионния договор или сума в евро измерена по коефициент за транспортна единица в размер на 3 608 евро/транспортна единица на определена годишна база при трафик от 35 хил. транспортни единици.

С подписания договор концесионерът се задължава да достигне средногодишен трафик през първите десет години от над 50,4 хил.транспортни единици.

Фериботният терминал Силистра е обособена част от пристанище Русе и е публична държавна собственост. Прогнозата на специалистите е, че след като се изгради новият обект, ще се увеличи международният трафик между българското пристанище Силистра, румънското Калъраш  и Рени-Украйна.

Правителството взе решение да предостави концесия за фериботния терминал в края на юни миналата година. Допуснати до участие бяха три фирми – “Минерал ин” – София, “Фериботен комплекс Силистра – Каларъш – България” АД – Силистра и “Химимпорт” АД – София.  

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. СССРе
    #3

    Всички министри комунисти сключват договори с червени бизнесмени милионери... Просто и логично - БКП-БСП командва и парите в държавата, а Симеон ги докара на власт.

  2. [email protected]
    #1

    Nadjavam se, che njama da dobivate inerten material ot skali s vidove ot svetovnata Chervena kniga, kato "Tehnoinzhenering grup" AD za stoezha na feribota Nikopol-Turnu Mugurelest. as. d-r Rossen Tsonev Katedra po ekologija na Sofijski Universitet

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.