Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

София ще е с чисто нови тролеи и автобуси до 4 години

“Умни” светофари намаляват висенето по кръстовищата

0 коментара
Фандъкова и Плевнелиев изпробват нов тролей Снимка: БГНЕС

До две години София ще смени с нови 100% от тролейбусите, а до четири години “Столичен автотранспорт” ще изпълни програма за подмяна на целия си автомобилен парк. Това съобщи кметът Йорданка Фандъкова във вторник при подписването на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ от програма “Регионално развитие” за изпълнение на проекта за интегриран градски транспорт в столицата. Европа отпуска 50 млн. евро, а София ще осигури още 12.6 млн. евро със заем от Международната банка за възстановяване и развитие.

Проектът предвижда доставката на 50 нови тролейбуса за по около 150 пътници с климатик и рампа за инвалиди. На 20 кръстовища ще се инсталират "интелигентни" системи за управление, които ще облекчат трафика в столицата с 20%. Светофарите ще имат датчици за разпознаване на колите на градския транспорт и ще ги пропускат с предимство. От него ще се възползват и леките коли. Фандъкова даде пример с кръстовището на Софийския университет, където в час пик шофьорите прекарват 7-8 минути. След поставянето на “умния” светофар висенето ще се съкрати до 2-3 минути.

В рамките на проекта за интегриран градски транспорт ще бъде изградена нова трамвайна линия – "Семинария – Студентски град". Спирките на трамвая ще се съчетаят с тези на метрото и така пътуването от Студентски град до идеалния център ще се съкрати на около 15 мин. Проектът предвижда и пълна рехабилитация на 3.5 км трамвайна линия по бул. "България". След ремонта тя ще може да поеме двойно повече пътници от южните квартали към центъра.

След подписването на договора регионалният министър Росен Плевнелиев, столичният кмет и общинари, придружавани от журналисти, се качиха в нов тролейбус за кратка обиколка на няколко натоварени кръстовища. Климатикът трудно се справяше със софийската лятна жега и многото участниците в събитието, наблъскани във возилото. В тролея успя да се качи и гражданин, който се оплака на Фандъкова от неучтивото държание на шофьорите в градския транспорт и от факта, че рампите за инвалиди на практика не се използват, защото водачите отказвали да ги спуснат. Кметът обеща проверка на сигнала и санкции за грубите шофьори.

След обиколката Фандъкова каза, че изпълнението на различните елементи по проекта за интегриран градски транспорт ще започне в началото на следващата година. Срокът за реализацията му е две години, а първите резултати от него ще се усетят в края на 2013 година.

Проекти за интегриран градски транспорт ще се реализират още в Бургас, Пловдив, Стара Загора, Варна, Русе и Плевен.

Плевен, Стара Загора и Пловдив имат срок до края на месеца да предадат документация в МРРБ, но Пловдив може и да не се справи, каза зам.-регионалният министър Лиляна Павлова. Тя е извикала кмета Славчо Атанасов да обясни на какво се дължи забавянето, което може да провали проект за 50 млн. лева.

Столичният кмет съобщи още, че София очаква доставката на 20 обновени трамвая с единична цена – 150 000 евро.

Йорданка Фандъкова и Росен Плевнелиев отбелязаха, че страната ни има потенциал сама да произвежда трамваи. Частната инициатива е добре дошла, това, което ние гарантираме, е бъдещ пазар, защото тепърва държавата ще инвестира в интегриран градски транспорт, заяви министърът. Освен това започва изпълнението на програмата на Световната банка за рехабилитация на жп мрежата, припомни министърът, което по думите му също е добра перспектива за частния сектор.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.