Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

София си набеляза над 50 транспортни проекта за догодина

4 коментара
За следващата година са предвидени ремонти и на простнаството около храм "Александър Невски". Сн. Mediapool

Над 50 проекта, сред които и мащабни инвестиции като възстановяването на трамвая до кв. "Дървеница" и ремонт на бул. "България", са сред приоритетите на общината за изграждане на транспортна инфраструктура през следващата година, годато през есента ще има и местни избори. Мащабната програма няма финансови разчети, едва ли ще може да бъде изпълнена в рамките на 2019 г. и има по-скоро пожелателен характер. Сигурни изглеждат само проектите с еврофинансиране, както и довършването на ремонти, които започнаха през тази година.

Приоритетните обекти от транспортната инфрастрктура бяха изпратени до ресорната комисия в общинския съвет, която в сряда трябваше да ги разгледа за сведение. Нямаше дебати и въпроси по списъка, в който няма никакъв бюджет или източник на финансиране. Зам.-кметът по транспорта Евгени Крусев само обясни, че конкретните обекти, за които ще има пари, ще станат ясни при определянето на общинския бюджет за 2019 г.

По-късно Крусев каза, че в документа, изпратен на съветниците, са записани всички възможни проекти. Отсега е ясно обаче, че голяма част от тях няма как да се случат, дали заради липса на средства, дали заради забавени процедури по отчуждаване. Крусев припомни, че само за възстановяването на трамвай до кв. "Дървеница" са нужни 20 млн. лева. Проектът е вписан в програмата, въпреки че по думите на зам.-кмета "хората не го искат".

Иначе в програмата за транспортна инфраструктура фигурират доста обекти, които трябваше да бъдат започнати или довършени през миналата и тази година. Такъв е случаят с ремонта на бул. "Шипченски проход", например. Част от него вече беше реновирана, но общината обяви, че прекратява договора с изпълнителя "Пътища и съоръжения" и обновяването на втората част се забави. То беше включено в инвестиционната програма на местната власт за тази година, но така и не тръгна.

За догодина в програмата влизат и още няколко проекта, които бяха в плановете за 2018 г. като рехабилитация на ул. "Първа българска армия", разширението на бул. "Тодор Каблешков", реконструкцията на бул. "Монтевидео". Последните два се работят от 2017 г.

В плановете естествено е и довършването на ремонтите в центъра на града - на ул. "Граф Игнатиев" и пространствата около храм "Александър Невски" и Военния клуб. Работата там тече и в момента. Те се финансират с пари от ЕС. От там идват и средствата за друг ремонт, който трябваше да започне през тази година, но се отложи за пореден път - подмяната на линиите на трамвай 5 от кв. "Княжево" до Съдебната палата.

Предвидено е и изграждане на три нови трамвайни трасета - по бул. "Копенхаген" в кв. "Дружба" до жк. "Младост 1", това до "Дървеница" и трасе по бул. "Панчо Владигеров" в кв. "Люлин". Едва ли някое от тях ще е е факт през следващата година.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Арх. Христо Генчев-ст.
    #4

    Реконструкцията, сотв. изграждането на нови трамвайни трасета ще доведе ли до ускоряването на трамвайния транспорт? Условието това да стане е да се изостави анахроничното междурелсие от 1009 мм и възприеме стандартното от 1435 мм. Вече повече от 20 години не е построен нито метър стандартен трамваен релсов път.

  2. Авакум Захов
    #3
    Отговор на коментар #2

    Да, и заради бабите, които искат да се качат "от Хемус до Кръста" да отнемем две ленти за движение. Да помислим и за онези данъкоплатци, които не използват трамваите като безплатен източник на отопление!

  3. Дядо ми Петър
    #2

    Много хитро! Първо унищожаваш една трамвайна линия (кой прибра парите от скрапа на релсите не е ясно), а след това дай 20 милиона да я възстановим. Изобщо за сагата с трамваите в нещастната ни Столица могат да се изпишат десетки страници - като се почне от "временното" преместване на трамваите от ул. Витошка (една от първите и най-гадни лъжи на Фандъчката) и се свърши с абсолютната идиотщина да се спре движението на трамвай 6 по Арсеналска. Като се мине през премахването на трамвай 9 по Черни връх - имало метро. Та всяка баба, желаеща да се качи от Хемус до Кръста да слиза и изкачва незнам си колко стълби и ескалатора, вместо да си вземе трамвая.

  4. Skobelev
    #1

    В какъв "мащаб"? Едно към колко?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.