Спад на туристите заради строежите по Черноморието прогнозират хотелиери

Възможно е очакваният 10 - 12% ръст на туристите в България това лято да не бъде реализиран заради незавършените строежи по българските черноморски курорти. Това прогнозира председателят на Националния хотелиерски мениджмънт клуб Илиян Иванов, цитиран от БТА.

Според Иванов положението е най-тежко в курорта "Златни пясъци", където три от новостроящите се хотели са на етап грубо строителство. По думите му през последните години наредбите на министерството на регионалното развитие за издаване на разрешително за строеж са били преработвани многократно и коефициентът за гъстота на застрояване в курортите е бил надвишен.

Преработвани са и текстовете в Закона за устройство на територията, свързани със застрояването в курортите. Целта беше повече инвеститори да реализират проектите си по морските курорти, коментира Иванов.

Той смята, че спасяването на сезона зависи от това дали инвеститорите на обекти по Черноморието, които са в процес на строителство, ще се договорят с централната и местната власт за спиране на строителните дейности. В този смисъл предстоящата седмица ще даде отговор до колко ще е успешен за България летният туристически сезон, коментира той.

Представителите на туристическия бранш не са против строителството, а против нарушения ред в сроковете на строителните дейности, посочи Иванов.

Очаква се в понеделник в община Варна на спешно заседание на представителите на бранша да вземат общо решение за разрешаване на проблема с неприключилото в срок строителство по черноморските комплекси, каза Иванов. Според него всички потърпевши от проблема хотелиери трябва да излязат с обща позиция по въпроса.

Илиян Иванов отбеляза, че следващата седмица се очаква журналистически екипи от Германия и Англия да посетят черноморските ни курорти. Председателят на Националния хотелиерски мениджмънт клуб апелира да се вземат спешни мерки, защото в противен случай техните репортажи могат да се отразят зле на имиджа на България като туристическа дестинация сред основните ни пазари. Тогава ще се наложи инвестиция от поне 8 - 9 милиона евро за рекламна кампания, която да тушира негативните публикации, коментира Иванов.

Според него предизвикателство за летния туристически сезон са ценовите оферти за Турция, които за лято 2004 са намалени с 20 до 50 процента.

Споделяне

Още от Бизнес