Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Спор за общия терминал отлага споразумението за Бургас - Александруполис

8 коментара
Спор за общия терминал отлага споразумението за Бургас - Александруполис

Спор за контрола върху товарно-разтоварните съоръжения на пристанище Бургас между България и Русия отлагат подписването на тристранното споразумение за петролопровода Бургас-Александруполис, съобщи в четвъртък гръцкият вестник “Катимерини”, цитиран от БТА.

Някои основни въпроси, които са повдигнати между двете страни при последните тристранни срещи, са направили трудно подписването на тристранното споразумение до края на годината, твърди изданието.

Ябълката на раздора между София и Москва е контролът върху пристанищните съоръжения в Бургас, пише вестникът. Русия настоява контролът да бъде поет от международната компания, която ще управлява петролопровода. На практика това означава, че терминалът ще се контролира от руските фирми, които имат 51% от собствеността на тръбата.

България настоява да поеме контрола върху съоръженията, които ще се намират на нейна територия, като изтъква главно мотива за защитата на околната среда в района на Бургас, който е развиваща се туристическа дестинация.

Информацията е потвърдена косвено от изявление на гръцкия министър на развитието Димитрис Сюфас след тристранната среща в София на 19 декември, съобщава “Катимерини”.

По думите му, гръцкото правителство смята, че "ако има разбирателство между България и Русия, можем да се надяваме текстът на междудържавното споразумение да бъде финализиран и то да бъде  подписано в скоро време".

Смята се, че последната дума така или иначе ще има Русия, която изглежда свързва реализирането на Бургас-Александруполис с реализирането на тръбопровода за природен газ между Гърция, Турция и Италия, отбелязва изданието. На този етап изглежда приоритет на Русия е преносът на природен газ към европейския пазар и контролът върху каналите за транспортирането му, посочва “Катимерини”.

С правителствено решение обаче българското правителство определи, че двата проекта за петролни тръби от България – Бургас - Александруполис и Бургас – Вльора ще са с общ терминал. По-късно беше определена и компанията, която ще проектира и финансира изграждането на общата входна инфраструктура – “Универсален терминал Бургас”.

Във фирмата мажоритарен собственик е държавната “Техноекспортстрой”, която участва в българо-португалския консорциум, подписал концесията за магистрала “Тракия”. Частната фирма “Фронтиер” държи 45%.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

8 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. ???!!!
    #8

    Pu6ek i m&gla.Vjarvate li na rasnoglasija . Ako ima takiva ste saigrae pr&4izata na Putkin b&rhu og&senijat Goze

  2. www
    #7

    Не знам защо се крие от обществото, че Вал.Топлото търси помощ от Р.Овч защото е направил парична сметка на името на голямата дъщеря на Р.Овч.във Виена.

  3. поп Грую
    #6

    да не е готов да слугува на Москва и затова не съм оптимист,ако населението на цялата страна не се вдигне,така както пропусна да го нправи за договора с газта. Техният любим вожд и учител Г.Димитров ,си беше депутат във Върховния Съвет на СССР и под московска диктовка се извършваха разстрелите на най-читавата част от българския народ след 1944. Правешкия каскет и неговото Политбюро на ЦК на БКП направо на два пъти през 60-те години ,сами предложиха да се ликвидира суверенитета на България и тя

  4. Попов
    #5

    поредната бутафорна акция. И за терминала ще се разберат както се разбраха за процентите !очевидно московските слуги в Б-я ще дадат всичко от себе си /или по скоро от Б-я/а за туризма забравете - и без това вече българското крайбрежие е по вкуса само на туристи от типа "самоковска мутра" и подтиснати руснаци /отдавна забравили какво означава естетика/

  5. То бива, бива
    #4

    Нсяко нахалство трябва да има известни граници.Остава България да не е собственик и на Булгарския терминал.Ами това си е направо искане за отказ от суверинитет.

  6. сом
    #3

    Само кейовата стена на "Росенец" е държавна собственост и е в актива на Пристанище-Бургас.Всичко останало е собственост на Лукойл.От своя страна Лукойл не заплаща нищо за преминал кубик петрол на държавното Пристанище-Бургас.

  7. ххх
    #2

    РАЗТОВАРВАНЕТО ТРЯБВА ДА СТАВА САМО В ДЪРЖАВНОТО ПРИСТАНИЩЕ "РОСЕНЕЦ" В БУРГАС, КОЕТО МОЖЕ ДА СЕ РАЗШИРИ И ВЕЧЕ ИМА РАЗРАБОТЕНИ ПЛАНОВЕ. ВСЯКО ДРУГО РЕШЕНИЕ Е ЕКОЛОГИЧНО ОПАСНО И ДЪРЖАВАТА ЩЕ ЗАГУБИ. ЧАСТНИТЕ РУСКИ,БЪЛГАРСКИ И ДР. ФИРМИ ДА ДУХАТ СУПАТА, АКО НЕ ИСКАТ ТАКОВА РЕШЕНИЕ. И БЕЗ ТОВА ПОЛЗАТА ОТ ТРЪБИТЕ Е СЪМНИТЕЛНА, АКО СЕ ОЦЕНЯТ КОМПЛЕКСНО ПОТЕНЦИАЛНИТЕ ЗАГУБИ ОТ ЗАМЪРСЯВАНЕ И УНИЩОЖАВАНЕ НА ПРИРОДАТА ПО ТРАСЕТО. ТОЗИ ПЪТ СОФИЙСКИТЕ ТАРИКАТИ ЩЕ СЕ ИЗПРАВЯТ СРЕЩУ ЦЯЛОТО КРАЙБРЕЖНО НАСЕЛЕНИЕ, КОЕТО ЗАВИСИ ОТ ТУРИЗМА. ВЕЧЕ ИМАШЕ ЕДИН ПРЕЦЕДЕНТ СЪС ЗАЛИВА "ВРОМОС" И ТОГАВА ДЪРЖАВАТА ЗАГУБИ БИТКАТА С ХОРАТА.

  8. EU
    #1

    .

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.