Спрени са и други рискови кабинки от Симеоновския лифт

Спрени са и други рискови кабинки от Симеоновския лифт

Поради съществуващ риск при ползване, от експлоатация са спрени още три кабинки от Симеоновския лифт освен злополучната 111, от която на 25 януари падна петгодишно дете от почти четири метра височина по време на движение и по чудо оцеля в преспите. Това съобщиха от Държавната агенция за метрологичен и технически надзор (ДАМТН) във вторник, след като миналата седмица собственикът на лифта "Витоша ски" обяви, че съоръжението може да работи без проблем и само по "морални причини" https://www.mediapool.bg/vitosha-ski-otricha-problem-s-kabinka-111-no-ya-spira-po-moralni-prichini-news244849.html и да не стряска туристите не се пуска в движение кабинка 111.

Инспектиращият орган обаче заяви, че до момента не е излизал с категоричното становище, че кабинка 111 и още три други на лифт "Симеоново“ са в техническа изправност. Те са запечатани, защото създават риск, докато всички останали кабинки, проверени от инспекторите на ДАМТН, са годни и могат да се експлоатират.

Въженото съоръжение като цяло може да работи без въпросните кабинки.

Агенцията все още не е излязла с окончателно становище по казуса с падналото дете. При извършена от тях проверка е било установено, че заключващият механизъм на вратата на кабинка 111 не се затваря добре. От "Витоша ски" обаче разпространиха протокол за изпитания, според който тази кабинка е била проверена десет пъти при движение във въздуха и било установено, че няма начин да се отвори вратата, включително и ако е подложена на натиск. Дружеството обаче така и няма обяснения как е паднало детето.

Сега държавното ведомство чака от австрийския производител на лифта "Допелмайер", доставил съоръжението през 1983 г., отговор на поставени въпроси и  допълнителна техническа документация, която да потвърди дали заключващия механизъм отговаря на параметрите, проектирани от производителя. Запитването е пратено на 28 януари и в него агенцията иска да знае дали може врата с ненапълно задействан заключващ механизъм да бъде отворена отвътре при натиск. Друг въпрос е за това има би възможност при блокирал заключващ механизъм на вратата на кабинка от лифта да не се задейства индикатор за проблем. ДАМТН се интересува и дали е възможно защитата на заключващия механизъм на враната да бъде премахната по време на движение на кабинката.

До десет дни, след като получи отговорите на тези въпроси, ДАМТН ще може да излезе с експертно становище дали спрените от движение кабинки може да бъдат пуснати отново в експлоатация.

Споделяне
Още от България

Защо името на премиера се свързва с аферата с къщата в Барселона?