Сривът на пътуванията с влак потопи ‟Дойче бан“ с 3.7 млрд. евро

Сривът на пътуванията с влак потопи ‟Дойче бан“ с 3.7 млрд. евро

Здравната криза потопи германския железопътен оператор "Дойче бан" (Deutsche Bahn) в най-тежката финансова криза в историята му с чиста загуба от 3.7 милиарда евро през първата половина на годината заради силния спад на пътуванията с влак, предаде Франс прес, цитирана от БТА в четвъртък.

Вирусът спря внезапно растежа ни и потопи "Дойче бан" в най-тежката финансова криза от създаването на компанията, се посочва в комюнике на държавната компания.

Оборотът се е понижил значително с 11.8 процента спрямо същия период на 2019 година до 19.4 милиарда евро, сочат отчетите.

"Дойче бан" страда от няколко месеца от резкия спад на железопътния трафик, тъй като придвижванията бяха ограничени заради борбата срещу пандемията от Covid-19.

От май вдигането на ограничителните мерки срещу коронавируса е имало значително подобрение, според комюникето на групата.

Въпреки че търсенето и икономическите ни показатели се подобриха, не трябва да се самозалъгваме: ние сме в началото на кризата, предупреди в писмо до служителите в края на юни шефът на групата Рихард Луц.

"Дойче бан" очаква безпрецедентна оперативна загуба за 2020 година от 3.5 милиарда евро и огромен спад на годишния оборот до 38.5 милиарда евро.

Въпреки загубите, групата е продължила да инвестира до рекордно равнище от 5.6 милиарда евро между януари и юни в модернизация и разширяване на предлагането. Тези разходи се осъществяват в тясно сътрудничество с германското правителство, което гледа на железопътния транспорт като на приоритет в рамките на политиката за по-зелен транспортен сектор.

Подписаното през януари споразумение между правителството и оператора предвижда 62 милиарда евро инвестиции от Берлин до 2030 години и 24 милиарда евро от Дойче бан.

В началото на юни компанията получи рекапитализация от 5 милиарда евро от германската държава, за да се справи с кризата с коронавируса.

Споделяне
Още от Бизнес

Какво цели Борисов с Великото Народно събрание?