Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Столичният инспекторат ще може да глобява за замърсяване от строежи

1 коментар
Столичната община се опитва да ограничи замърсяването от строежите в града. Сн. БГНЕС, архив

Столичният инспекторат ще получи отново правото да глобява за замърсяване от строежи, както и за влизане на тежки камиони в забранени за тях зони от града. В четвъртък Столичният общински съвет ще гласува изменения в Наредбата за организация на движението, с които се дава право на служителите на инспектората да глобяват за камиони с кални гуми, строителна техника, превозваща неправилно насипни материали и други.

Това право на инспекторите беше записано в друга наредба на общината, но е атакувано от строителния бизнес в съда. Така от 2020 г. текстовете са отменени. В същото време забраните, касаещи тежките камиони и строителната техника съществуват и в момента, но санкции няма как да се налагат. За да се премахне правният вакуум, общински съветници от ГЕРБ-СДС и "Патриоти за София" предлагат промени в общинската наредба.

Според промените инспекторатът ще може да налага глоби от 1000 до 50 000 лв. за изливането на вода от строителни площадки по тротоарите и улиците, за излизането на превозни средства от строителни обекти, без гумите им да са почистени. Би трябвало ефективно да се налагат санкции и за транспортирането на строителни отпадъци извън определения маршрут, смесване на земни маси с други строителни отпадъци, извършване на строително-ремонтни дейности на сгради/обекти без ограда.

И в момента е забранено камионите да замърсяват улиците с кал от строителните обекти, да се струпват отпадъци извън строежите, да се транспортират отпадъци в камиони без платнища, да се изхвърлят отпадъци директно от етажите на строителните обекти.

"В Столичната община, Столичния общински съвет и районните администрации постъпват редица сигнали от граждани за камиони, които замърсяват пътните платна и тротоарите на излизане от строителните обекти. Разпиляването на строителни материали влошава градската среда, създава неудобство на гражданите и не на последно място е предпоставка за пътнотранспортно произшествие. Целта на промените е да контролираме чистотата на въздуха – ще развържем ръцете на Столичния инспекторат да контролира по-строго миенето на камионите, които извозват от строежите всеки ден материали – калта по гумите им после става прах, който дишаме всички ние. Моля, гражданите да подават сигнали за всяко нарушение, което видят. Само чрез санкции и контрол на терен можем да се справим с нарушителите", коментира председателят на Столичния общински съвет Георги Георгиев. 

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Мислимотор
    #1

    Фандък, колко години ти трябваха, за да започнеш да противодействаш на калта по улиците? От тревни площи и дворове се излива кал, защото няма достатъчно високи бордюри около тях. Паркиралите в тревните площи автомобили разнасят кал. Строежите бълват кал. И после - олеле, концентрацията на фини прахови частици е над всяка норма! Калпава и вредна женица си, обслужваш разбойниците. Градът ще се отърве от тебе наесен. Градът иска грижа, не безразличие към всички наболели проблеми.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.