Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Столичният транспорт извоюва 200 лв. повишение на заплатите

54 коментара
Столичният транспорт извоюва 200 лв. повишение на заплатите

Основната заплата в градския транспорт на София ще се повиши от 400 на 600 лв. от 1 юни, като това няма да се отрази върху цената на билетчетата. Запазва се заплащането на храна – 9 лв. дневно. Максимално ще се намали и извънредния труд, се договориха в неделя  Столична община, синдикатите и стачните комитети в транспорта.

След близо два часа преговори бе постигнато споразумението, което се очаква да бъде подписано в понеделник, след като с предложението на общината бъдат запознати ватманите и шофьорите на автобуси и тролейбуси  в столицата. Въпреки постигнатата договорка стачната готовност остава и все още не може да се говори за отмяна на насрочения за 15 май протест, който може да остави софиянци без наземен транспорт.

Окончателното решение дали ще има стачка ще се вземе в понеделник.

Шофьорите в столичния транспорт настояваха за вдигане на заплатите с 250 лв., облекчения в данъците, по-добри условия на труд.

Предоставеното им увеличението на заплатите ще дойде от вътрешните резерви на дружествата “Столичен автотранспорт” и “Електротранспорт”, каза заместник-кметът по транспорт Велизар Стоилов. Той обаче не уточни за каква сума става въпрос, но отбеляза, че повишението на трудовите възнаграждения на столичните градски шофьори няма да доведе до поскъпване на билета.

Според него има резерви след въвеждането на системите за таксуване във всяко средство на градския транспорт. Така ще се повиши събираемостта на приходите от пътувания с около 30 процента,  каза Стоилов. Зам.-кметът отново отбеляза, че общината ще се настоява държавата да поеме изцяло за своя сметка преференциалните пътувания. В момента Столична община дава за тях над 50 млн.лв. годишно, а републиканския бюджет – едва 14,5 млн. лв.

Председателят на транспортната комисия при Столичния общински съвет Радослав Тошев заяви, че е постигнато съгласие синдикатите в двете транспортни дружества да присъстват редовно на заседанията на комисията, с което напълно да бъде възстановен социалният диалог.

Той допълни още, че ще оттегли предложението си за отдаването на автобусни линии на частни превозвачи. Очакваше се това предложение да бъде разгледано на сесията на Столичния общински съвет във вторник.
За облекчаване на трафика в столицата са необходими поне 1000 служители на КАТ, които да регулират движението и да наказват водачите, които карат в бус лентите, отбеляза Тошев.

Постигнато бе и споразумение за разработване на дългосрочна стратегия за развитието на обществения транспорт в София, както и да се предложи на правителството разработване на наредба за градския транспорт в столицата.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

54 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Абитуриентката
    #55

    На алигаторите в блатото не им трябват учители.

  2. доко
    #54

    журналисти, учени, лекари, учители, инженери, архитекти Ващите знания в БГ никой няма да оцени и достойно да заплати.Ваш ред е да си търсите правата.Нима Вие не заслужавате достойно заплащане? това се случва само тук, в Абсурдистан.

  3. До Абитурентката
    #53

    Затова западните общества са по-добре от нас с векове, щото още преди два века са клали царете си, а не един друг

  4. мислещ
    #52

    за "тройната коалиция" е поставено. Следват стачки и стачни готовности на всички останали, ДАЛЕЧ ПО-ОЩЕТЕНИ професионални групи, разчитащи на бюджетно финансиране. Лавината ще ги помете. Дано е ЗАВИНАГИ!

  5. Избирател
    #51

    Не на мафията и олигархията.Вот на недоверие на 20 май на Цар, Доган и БСП.

  6. СРАМ !!!!!
    #50

    Що за държава сме ????????? Мутри като Бойко, комунисти мафиоти и крадци, беззаконие.......

  7. iris
    #49

    no ne si spazvate maksimite suvsem tochno drygari,ne moje edna prosloika v obchestvoto neprekusnato chrez stachni deistvia da postavia sofia v chax,niama locho chofiorite da sa dobre plateni,no tova znachi che lekari ,ychiteli i dr. dosta otgovorni profesii triabva da vzimat pone 1/3 poveche,ne moje taka,da ne se chudiat tezi ot pravitelstvoto,ako ima lavina ot stachki

  8. Krumov
    #48

    Za poreden pat upravlqvashtite pokazaha kolko sa bezsilni pri vzemaneto na reshenia. Predlagam vsi4ki raboteshti v sofia da se vdignat na sta4ka. Za boga bratia ne u4ete, sled kato zavarshite shte vzimate v pati po malko ot edin prost shofior!!!!!!!!!!

  9. Аника
    #47

    И каква станя тя? Цялата държава да е заложник на една прослойка нискоквалифицирани, но високо викащи хора (тук слагам и таксиметровите шофьори). Това си е чиста проба рекет. Аз съм университетски преподавател и вземам по фиш 502 лв., след удръжките около 390 лв. А много от колегите са с доста по-ниски заплати. И никой не ни дава по 9 лв. на ден за храна. Само че и да стачкуваме, това на никого няма да причини дискомфорт, най-много да зарадваме студентите. Ами ако лекарите утре откажат да преглеждат,

  10. mdimitrov
    #46

    За следващите избори на учителите,за Нова година пенсиите(ако изкарат до Нова година...)военните не се смятат (при този министър преврат нямя да могат да направят),полицаите ....,на тях пари не им трябват особено ако са на магистралата.ПОСЛЕ АТАКА ИМ ВИНОВНА ЧЕ НАБИРАЛА СИЛА!!!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.