Столичният транспорт извоюва 200 лв. повишение на заплатите

Столичният транспорт извоюва 200 лв. повишение на заплатите

Основната заплата в градския транспорт на София ще се повиши от 400 на 600 лв. от 1 юни, като това няма да се отрази върху цената на билетчетата. Запазва се заплащането на храна – 9 лв. дневно. Максимално ще се намали и извънредния труд, се договориха в неделя  Столична община, синдикатите и стачните комитети в транспорта.

След близо два часа преговори бе постигнато споразумението, което се очаква да бъде подписано в понеделник, след като с предложението на общината бъдат запознати ватманите и шофьорите на автобуси и тролейбуси  в столицата. Въпреки постигнатата договорка стачната готовност остава и все още не може да се говори за отмяна на насрочения за 15 май протест, който може да остави софиянци без наземен транспорт.

Окончателното решение дали ще има стачка ще се вземе в понеделник.

Шофьорите в столичния транспорт настояваха за вдигане на заплатите с 250 лв., облекчения в данъците, по-добри условия на труд.

Предоставеното им увеличението на заплатите ще дойде от вътрешните резерви на дружествата “Столичен автотранспорт” и “Електротранспорт”, каза заместник-кметът по транспорт Велизар Стоилов. Той обаче не уточни за каква сума става въпрос, но отбеляза, че повишението на трудовите възнаграждения на столичните градски шофьори няма да доведе до поскъпване на билета.

Според него има резерви след въвеждането на системите за таксуване във всяко средство на градския транспорт. Така ще се повиши събираемостта на приходите от пътувания с около 30 процента,  каза Стоилов. Зам.-кметът отново отбеляза, че общината ще се настоява държавата да поеме изцяло за своя сметка преференциалните пътувания. В момента Столична община дава за тях над 50 млн.лв. годишно, а републиканския бюджет – едва 14,5 млн. лв.

Председателят на транспортната комисия при Столичния общински съвет Радослав Тошев заяви, че е постигнато съгласие синдикатите в двете транспортни дружества да присъстват редовно на заседанията на комисията, с което напълно да бъде възстановен социалният диалог.

Той допълни още, че ще оттегли предложението си за отдаването на автобусни линии на частни превозвачи. Очакваше се това предложение да бъде разгледано на сесията на Столичния общински съвет във вторник.
За облекчаване на трафика в столицата са необходими поне 1000 служители на КАТ, които да регулират движението и да наказват водачите, които карат в бус лентите, отбеляза Тошев.

Постигнато бе и споразумение за разработване на дългосрочна стратегия за развитието на обществения транспорт в София, както и да се предложи на правителството разработване на наредба за градския транспорт в столицата.

Още по темата
Още от България

Какво би означавало отпадането на мониторинга на Европейската комисия?