Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Стотици недоволни пътници от закъсненията на "България Ер"

Авиокомпанията обвинява лошото време, транспортното министерство започна проверка

7 коментара
Стотици недоволни пътници от закъсненията на "България Ер"

И тази сутрин имаше недоволни пътници заради закъсняващите с часове полети на българския превозвач "България Ер". До момента са подадени над 100 жалби в Главна дирекция "Гражданска и въздухоплавателна информация" (ГД ГВА) заради закъснелите полети през последните дни, съобщи Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС).

По разпореждане на транспортния министър Ивайло Московски е започнала цялостна проверка на дейността на "България Ер", която ще приключи до края на следващата седмица.

От авиопревозвача обвиниха за закъсненията "лоши метеорологични условия".

Една седмица закъснения

Закъсненията на авоикомпания "България Ер" започнаха в началото на месеца с полетите от летището в Бургас до Москва и Санкт Перебруг. Тогава от авиокомпанията обясниха закъсненията с лошото време в руската столица и разрешиха на пътниците от закъснелите полети да си купят билети от други компании, като "България Ер" се ангажира да им възстанови сумата на тези билети.

Руските граждани тогава се оплакаха от липса на всякаква информация за полетите и лошите условия, при които са изчаквали те да бъдат осъществени.

През седмицата закъсненията на самолетите на "България Ер" продължиха. "Полетът на "България ер" от 21.55 часа от Варна току-що кацна на летище София... ще си спестя коментарите...", написа служебният вицепремиер по европредседателството Деница Златева към 6 сутринта в понеделник.

В петък сутринта отново имаше закъсняващи полети до Рим, Милано и Берлин, а други до Москва и Прага например се осъществяваха чрез "Аерофлот" и чешките авиокомпании, според сайта на летище "София" за полетна информация.

"България ер" обвини за виновник лошото време

От авиокомпанията отново обвиниха лошото време за основна причина за закъсненията.

"Няма блокирани пътници на летище "София". Полетът София - Рим ще закъснее с малко повече от 4 часа. Закъснението идва от това, че снощният полет от София към Франкфурт е бил пренасочен да кацне в Мюнхен заради лоши метеорологични условия. Вследствие на това закъснение ще има забавяне и на полета до Милано", се казва в разпространеното съобщение на "България Ер".

Според него днешните закъснения на самолетите "нямат нищо общо с големите закъснения отпреди няколко дни, причинени от форсмажорни обстоятелства".

"Закъсненията на полети от няколко часа заради лоши метеорологични условия са обичайна практика, защото нито една авиокомпания няма да изпълни полет, който застрашава живота и сигурността на пътниците", се казва още в съобщението на "България Ер".

От авикомпанията обещават да се погрижат за "комфорта на чакащите пътници, в случай че се наложи допълнително закъснение заради лошо време". За актуална информация препоръчват да се следи сайтът на авиокомпанията, където обаче такава липсва.

Проверката на "България ер" ще приключи до края на следващата седмица

По разпореждане на министъра на транспорта Ивайло Московски в началото на седмицата Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрации" (ГД ГВА) започна цялостна проверка на дейността на авиокомпания "България ер", съобщи транспортното министерство.

Поводът са множеството случаи на закъснели полети на авиокомпанията през последните дни, като до този момент в ГД ГВА са постъпили над 100 жалби.

Инспекторите на ГВА извършват и насрещни проверки за събиране на допълнителна информация и доказателства за навременното и точно предоставяне на информация за закъсненията, както и дали са спазени всички нормативни изисквания и регламенти на ЕС, свързани с правата на пътниците при такива ситуации.

Очаква се проверката да приключи до края на следващата седмица, като при констатирани нарушения ще бъдат наложени санкции на авиокомпанията, е посочено още в съобщението.

Компанията изпитва финансови трудности

През последните години "България Ер" е притисната от ниските цени на лоукост компании като "Райънеър", "Уизеър" и "Изиджет", които навлязоха мощно на българския пазар. Това генерира намалени приходи за българския превозвач и загуби. За 2016 г. дружеството отчита приходи от 287 млн. лв., което е с 58 млн. лв. по-малко спрямо година по-рано. Отчетената загуба е близо 7 млн. лв. при 8.6 млн. лв. за 2015 г.

Авиокомпанията има задължения от около 45 млн. лв. към държавното дружество "Летище София" за такси. В същото време има да получава около 60 млн. лв. от фалиралия преди над пет години туроператор "Алма тур", които едва ли ще успее да си върне.

В последно време "България ер" се опитва да минимализира загубите, като въвежда някои услуги на принципа на лоу кост компания, например различни цени на билета за пътуване с багаж или без, разкриване на нови дестинации. Залага и на повече чартърни полети, за да компенсира спада на приходите по международните редовни линии.

Към настоящия момент "България Ер" предоставя редовни полети от София до над 20 града в Европа и Близкия изток и вътрешни до Варна и Бургас. Компанията оперира с 13 самолета наети на лизинг, като целта ѝ е налагане на опериране само с два типа самолет – "Ербъс" и "Ембраер".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #7
  2. Londoner
    #6
  3. Miau
    #5

    Моето ЛИЧНО впечатление от тизаджийската компания, когато за последен път им направих честта да летя с тях е че на борда НЯМАШЕ КАФЕ.Това им е качеството-мутра какъв бизнес може да прави освен да БИЕ ХОРА?

  4. Изключително тенденциозно поднесена информация, даже направо глупаво. Личи си, че изпълнявате поръчка на една ирландска компания... Или очаквате да вярваме, че случайно пишете нарочно срещу българския национален превозвач, а в същото време чрез Булброкърс Икономедия получава пари, за да обслужва Райъенър?

  5. zasvoimp
    #2

    Хайде разориха се по време на сезона.Сега като дойдат и исковете за закъснениекомпанията остава в историята.Колко беше държавното участие в тимаджииската фирма?

  6. hristoM
    #1

    Министерството ще прави проверки за отношението към пътниците, а не за закъсненията. Но като знам, че туристите по черноморието бяха настанени по хотели, едва ли ще открият нещо нередно.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.