Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Строежът на метрото от "Надежда" до бул. "Черни връх" може да започне през ноември

1 коментар
Строежът на метрото от "Надежда" до бул. "Черни връх" може да започне през ноември

Строежът на втората линия от софийското метро - участъкът “Надежда” - Централна гара - пл. “Света Неделя” - НДК - бул. “Черни връх”, може да започне през ноември. Това стана ясно на провелата се в сряда церемония по подписването на оперативно споразумение между общинското дружество "Метрополитен" и управляващия орган на оперативна програма "Транспорт" (ОПТ). Строежът на отсечката трябваше да започне тази пролет и да приключи до 2011 г.

Втората линия на метрото, за която ЕС отпуска 185.19 млн. евро, ще е готова до 2012 г., каза Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен" ЕАД. Транспортният министър Петър Мутафчиев изрази надежда до ноември да има и подписан договор за изпълнител на строежа на първия участък от линията "Надежда" – бул. "Черни връх", за да започне реално усвояване на средствата по този проект.

Кметът на София Бойко Борисов обясни, че споразумението се подписва от "Метрополитен", а не от Столичната община заради възможността за връщане на ДДС на дружеството, което ще намали разходите с 20%.

"Проблемите на София не са ни чужди. Доказателство, че метрото е включено в индикативния списък с приоритетни проекти по ОПТ, е, че втора поредна година отпускаме допълнителни 20 млн. лв. за строежа му. За връзката Бояна - Симеоновско шосе сме предвидили 95 млн. лева, включително и за отчуждителните процедури. Работи се и за изграждането на връзката на бул. "Брюксел" с летището", отчете транспортният министър Петър Мутафчиев.

След оперативното споразумение Братоев подписа и договора за инженерно-консултантски услуги при проектирането и строежа на метрото с консорциума "Систра" - "Инфрапроектконсулт" - "Метроконсулт БГ". Консорциумът, с водещ партньор френската фирма "Систра", беше избран след открита процедура по възлагане на обществена поръчка. Той ще получи 6.28 млн. евро

Първата процедура за строежа на отсечката беше анулирана заради високите цени, обявени от кандидатите. Общата дължина на втората линия на метрото е 18.5 км с 15 станции. Тогава чешка компания предложи цена от 65 млн. евро на километър, а две компании от Германия и Испания оферираха 56 млн. за километър. Това бе доста над бюджета, с който разполага общината. "Тайсей Корпорейшън" взима по 27 млн. евро на километър, за да свърже метростанция "Сердика" с новоизграждащата се линия към "Младост". С ниската цена на японците се обяснява и голямото забавяне в техния план-график.

Новата тръжна процедура, обявена в началото на април, е за строителството на едва 1/3 от целия проект или за 6.4 км от трасето. Това включва изграждането на 7 метростанции.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. софиянец
    #1

    За линията Надежда-Сердика е ясно, че се цели да се пресече в перпендикулярна посока сега съществуащото трасе, свързващо двете "спални" на София в посоката изток-запад - Младост и Люлин с центъра. А защо се продължава с трасето Центъра-юг по посоката Лозенец също е ясно. Защото множеството баровци, които заграбиха и продължават да грабят имотите на бедните софиянци в Лозенец им се е привозило на метро за по-бързо и за по евтино. По-първостепенното от социална гледна точка е трасето от центъра на

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.