Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Строежът на метрото ще блокира и кръстовището на "Витоша" и "Патриарха"

9 коментара

В края на тази година ще бъде ограничено движението на кръстовището между бул. "Витоша" и бул. "Патриарх Евтимий" заради строежа на подземна станция по линията на столичното метро от надлез "Надежда" до бул. "Черни връх". Това каза Боян Делчев, ръководител на проекта за изграждане на отсечката от метрото от бул. "Джеймс Баучър" (ъгъла с бул. "Черни връх") до "Витошка", по време на първа копка на метростанцията под бул. "Черни връх" до хотел "Хемус".

Тази част от подземната железница се изгражда от холдинга "Трейс Груп", а отсечката "Витоша" – надлез "Надежда" – от турската строителна компания "Доуш иншаат ви тиджарет".

В края на годината започва поетапно ограничаване на движението на кръстовището между "Витоша" и бул. "Патриарх Евтимий", така че да не се затвори изцяло участъкът, каза Делчев. Двете фирми, които изграждат т.нар. втори метродиаметър (от "Надежда" до "Черни връх"), трябва да се "срещнат" под "Витоша" в края на годината, а цялата отсечка трябва да заработи до края на 2012 г.

Заради метростанцията до хотел "Хемус" в момента е ограничено движението по "Черни връх". В следващите четири години по булеварда няма да се движи трамвайна линия номер 9.

Забранено е и движението на превозни средства по крайната дясна лента на булеварда. Движението се извършва в една лента в посока бул. "Джеймс Баучер" и в две ленти в посока към центъра. Изпълнителите от "Трейс Груп" в понеделник обявиха, че движението по булеварда ще бъде възстановено в края на 2010 г., а не през пролетта на 2011 г., както беше предвидено първоначално.

През октомври т.г. тръгва метрото от "Обеля" през "Люлин" и центъра до "Младост", като от единия до другия квартал ще се стига за не повече от 20-25 минути, каза столичният кмет Бойко Борисов, който направи първата копка на метростанцията до хотел "Хемус" заедно с транспортния министър Петър Мутафчиев.

Свързването на двата най-големи софийски района се планираше за началото на 2010 г., защото прокопаването на тунелите през центъра се проточи с години.

За 6 май - Гергьовден, тази година пък е планиран пускът на метрото от "Младост" до стадион "Юнак" на бул. "Драган Цанков" при бул. "Евлоги и Христо Георгиеви". Така софиянци от "Младост" ще стигат за около десетина минути до центъра.

Борисов посочи, че от "Метрополитен" АД разработват вариант участъкът от метрото от "Младост" да бъде свързано със "Студентски град".

Участъкът от метрото "пътен възел Надежда-Централна гара-пл. "Св. Неделя"-НДК- бул." Черни връх" е включен в Оперативна програма "Транспорт". От ЕС ще дойдат 157 млн. евро, а държавата ще даде още 28 млн. евро. Проектът ще се финансира и с договорения наскоро от Столичната община заем от 105 милиона евро от Европейската инвестиционна банка (ЕИБ), с част от който ще се финансира и първият метродиаметър в отсечката "Младост" 1 - бул. "Цариградско шосе" с дължина 2.2 км.

Отсечката от Надежда до бул. "Патриарх Евтимий" е с дължина 3.8 км и 4 метростанции. Тя ще се изгражда от "Доуш иншаат ви тиджарет" АД, а подизпълнители са "Стартинженеринг" АД и "СК-13 Холд-Инг." АД. Изпълнителят е спечелил обществената поръчка с цена от 168.283 млн. евро.

Вторият участък от бул. "Патриарх Евтимий" до бул. "Черни връх" е с дължина 2.6 км и 3 метростанции. Основната част от конструкциите на метростанциите пред НДК и Музея "Земята и хората" и тунелите между тях са изградени при строителството на НДК. Тази отсечка ще се строи от "Трейс Груп" АД за 72.58 млн. евро.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

9 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Bahmaamu
    #10

    Ако не беше костов това никога немаше да се слу4и

  2. po interesno i s vrazka s temata
    #9

    http://grupa-geo.blogspot.com/2009/02/blog-post_14.html

  3. е как
    #8

    абсолютно, той персонално е прокопал поне половината от метро трасетата... със кирка и лопата...

  4. Bahmaamu
    #7

    bahmaamu be!

  5. атака
    #5

    гроба си да намерят .

  6. Склеротиков
    #4

    Може да съм склеротик,но вие сте ЕКО-ИДИОТИ.Ако се чудите какво ме провокира, моля прочетете:http://grupa-geo.blogspot.com/2009/02/blog-post_14.htmlСтава въпрос за двата "лоши" примера.София се презастроява точно поради липсата на транспортни връзки по периферията, срещу които вие лаете.Навсякъде по света железопътните линии достигат до самият център на града. Такава е добрата практика. Естествено, с предвидени достатъчен брой безконфликтни пресичания с уличната мрежа.За съжаление, когато беше общественото

  7. пак същия
    #3

    да се съчетае със затваряне и на "Лъвов мост". Така журналистите от Медияпул ще бъдат възпрепятствани да ходят на работа и да пишат традиционните глупости.

  8. софиянец
    #2

    в трафика на София. Докато японската фирма строеше отсечката от пл. "Св.Неделя" до ст."Юнак" в идеалния център на София, никой не разбра, че се строи метро под земята, а тия искат да затворят половината улици в София. Интересно какъв опит имат тези две фирми в строежа на метро? Сравним ли той с опита на японската фирма? Интересно е по какви критерии са избирани тези две фирми? Или това е поредният случай на злоупотреба?

  9. ...............
    #1

    За отсечката Сердика-СУ никой нищо не казва

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.