Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Свързваният с Пеевски консорциум обжалва стопираната поръчка за "Хемус"

Постъпила е жалба и от турска фирма, загубила първия търг

3 коментара
Свързваният с Пеевски консорциум обжалва стопираната поръчка за "Хемус"

Турската "Ташяпъ" и българското обединение "ПСТ Хемус 2", в което водещ партньор е свързвано с Делян Пеевски дружество, обжалват прекратената по премиерско нареждане поръчка за магистрала "Хемус".

Информацията е публикувана на сайта на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК).

Жалбите са подадени в четвъртък, когато изтича последният възможен срок за обжалване на решението, взетото на 15 февруари от Националната компания "Стратегически инфраструктурни проекти" (НКСИП).

Другият избран строител - обединение, начело с "Джи Пи Груп", сочена за близка до шефа на "Лукойл България" Валентин Златев, към момента не е подал жалба.

Двамата изпълнители бяха скоростно избрани преди коледните празници. Те трябваше да построят 60 км от магистрала "Хемус" от Ябланица до разклона за Плевен/Ловеч за близо 1 млрд. лева с ДДС. Това правеше магистралата най-скъпата строена у нас. Обяснението беше, че минава през планински терен и ще има няколко тунели, виадукти и мостове.

Миналия понеделник обаче премиерът Бойко Борисов нареди, заради "витаещите съмнения", че победителите са свързани с Делян Пеевски и шефа на "Лукойл България" Валентин Златев, поръчката да бъде прекратена. Същевременно той увери, че всичко около търга е "абсолютно законосъобразно".

НКСИП го прекрати още същия ден, мотивирайки се с невъзможност да се осигури европейско финансиране.

"ПСТ Хемус 2" – пари има

Сега обаче обединението "ПСТ Хемус 2" оспорва мотива, че няма пари, като се позовава на изказвания на Бойко Борисов и министрите на финансите Владислав Горанов, на регионалното развитие Лиляна Павлова и на транспорта Ивайло Московски.

Те нееднократно заявиха, че за магистрала "Хемус" ще се иска разрешение от парламента за тегленето на заем, защото изграждането ѝ ще надхвърли мандата на този кабинет. Освен това Борисов публично обяви, че "днес пари няма, но утре ще има", аргументират се жалбоподателите.

Обединението "ПСТ Хемус 2" спечели търга за изграждането на участъка от разклона за Луковит до разклона Плевен/Ловеч с договорна цена от 479 млн. лв. без ДДС при максимална от 500 млн. лв. без ДДС.

Водещ партньор в обединението е "ПСТ Груп", която се свързва с депутата от ДПС Делян Пеевски, но той официално не фигурира в компанията, и собствениците на Първа инвестиционна банка, към която дружеството има заеми за над 55 млн. лв.

Останалите фирми в обединението са "Хидрострой", "Пътстрой Бургас" и "Евро Алианс Тунели".

Втора жалба на турската компания

За турската "Ташяпъ" това е втора жалба срещу спорния търг. Компанията, която според турски медии е сочена за близка до президента Реджеп Ердоган, даде най-ниска цена за строителството на пътния участък, но беше отстранена, защото не можа да я защити. Това беше повод да оспори избора на победител за лота, за който играеше.

"Тяшапъ" подаде оферта за отсечката от разклона за Луковит до разклона Плевен/Ловеч. Офертата им за 36-километровият участък беше 429 млн. лв. договорна цена при максимална от 450 млн. лв. НКСИП не прие обясненията на "Тяшапъ" за ценовата им оферта, която се различаваше с повече от 20% от средната цена на останалите кандидати.

Така държавата предпочете за строител обединението "ПСТ Хемус 2", чиято оферта е с 50 млн. лв. по-висока от тази на турците. По тази жалба на "Ташяпъ" все още няма решение на КЗК и не се очаква да има, защото производството се прекратява с решението на НКСИП.

Именно за това сега турската компания пуска втора жалба срещу прекратяването на търга от страна на НКСИП с мотив липса на пари.

"Джи Пи Груп" не обжалва към момента

На страницата на КЗК не е качена информация за жалба срещу търга от страна на другия избран изпълнител – обединение "АМ Хемус Лот 1", в който водещ партньор е "Джи Пи Груп", свързвана с шефа на "Лукойл България" Валентин Златев, който официално няма нищо общо с дружеството. Останалите участници са "Конструксионес табоада и Рамос" ООД, "МР Сивил Уъркс" ООД и "Трансконсулт-22" ООД.

Не е ясно дали обединението ще обжалва прекратяването на поръчката. От компанията отказват коментар и не отговарят на зададените въпроси.

"АМ Хемус Лот 1" беше избрано за изпълнител на 23-километровата отсечка от Ябланица до Луковит с договорна цена от 277.4 млн. лв. без ДДС и максимална 298 млн. лв. без ДДС.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. И какво от това
    #3

    Аз ви казах, че така ще стане! Хем ще си получат своето НАДПИСАНО, хем Боко ни залъгва какъв "борец срещу (собствената си)корупция" бил! Приватизация, концесия и обществени поръчки са почти неотменими ангажименти! Не сме дорасли до тях, защото ЗЛО ЗЛО ЗЛОупторебите са почти на 100%!

  2. The Big Bad Wolf
    #2

    Значи тази обществена поръчка беше спряна, защото българска фирма е спечелила, а не турска, така ли?

  3. Мони_deactivated_1480055728
    #1

    Коварните рашки се готвят да купят една от българските аерокомпании, за да заобиколят санкциите на Украйна. S7 заинтересовано войти в капитал одной из авиакомпаний Болгарии для полетов через Украину http://www.finanz.ru/novosti/aktsii/S7-zainteresovano-voyti-v-kapital-odnoy-iz-aviakompaniy-bolgarii-dlya-poletov-cherez-ukrainu-1001064377

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.