Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Световната банка ни отреди 55-то място по търговска логистика

2 коментара

Ново проучване на Световната банка, посветено на търговската логистика, поставя България на 55-то място от 150 държави в света, предаде във вторник радио Дойче веле. Резултатите от проучването бяха публикувани ден по-рано.

В първо по рода си проучване Световната банка поставя на фокус капацитета на държавите да се свързват с международните пазари и да транспортират стоки. Бързите връзки между фирмите, доставчиците и консуматорите се оказват особено важни в глобалния и все по-интегриран свят. Според Световната банка в новата глобална търговска структура предвидимостта на доставките и тяхната сигурност са дори по-важни от разходите.

Проучването поставя на първо място Сингапур. Сред най-напредналите търговски логистични връзки са на седемте най-развити държави. Германия е трета, Япония заема шесто място,  Великобритания - девето, Канада - десето, САЩ са на 14-та позиция, Франция и Италия са съответно на 18-о и 22-о място. Най-слаби връзки имат държавите в Централна Африка и Централна Азия, които нямат излаз на море и се намират навътре в сушата.

България е на 55 позиция в общия индекс, след повечето от източноевропейски държави, но още по-назад са например Украйна, Македония и Албания.

По критерия бързина на митниците България е на 66-о място. По бързина и цена на международните доставки тя е 59-а.

Световната банка подчертава, че за успешната търговия допринасят както благоприятното географско разположение, така и инфраструктурата и доброто управление в една държава. Отдалечени страни като Чили успяват да продават прясна риба и плодове по цял свят в рекордни срокове благодарение на добрата си обща логистика. България има привилегировано разположение, но доставките ѝ са бавни, донякъде поради лошите инфраструктурни връзки, които я поставят на 63-о място по този критерий.

Африкански държави, които са навътре в сушата и имат лошо управление, а и корупция, не успяват да изпратят и получават стоки за по-малко от 10 седмици, а цената на контейнер може да достигне 6500 долара. В същото време държави с подобно на тяхното разположение в Западна и Централна Европа, които имат обаче по-добро управление, се нуждаят от по-кратко време и цената е два пъти по-ниски - около 3000 долара на контейнер, коментира резултатите от изследването на Световната банка Дойче веле.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. гьорче
    #2

    България спокойно, може да бъде и на първо място предвид географското си положение и с известни инвестиции в инфраструктурата и администрацията.

  2. Наблюдател
    #1

    Поредното доказателство, че човешкият фактор е много по-важен от географския и природния. Българинът - неук, мързелив, флегматичен, дребнав, кормупиран на дребно и едро, затворен към света, изостанал... е заплаха за всяка логистична верига, където много държави трябва да работят в синхорн. Примери много, но най-яркият от тях са 10-часовите опашки на Капитан Андреево, като причината е в мудните служители, техническата изостаналост и корупцията на едро и дребно - на най-тясното място на пункта е изтипосана

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.