Рязко се повишават цените на годишните технически прегледи на автомобилите. Експертите отчитат, че увеличението ще бъде почти двойно. Ако до този момент това е струвало между 45 и 60 лева, до края на годината стойността ще достигне 90 лв., заяви експертът Тодор Желев в ефира на БНТ.
Според него поскъпването е заради увеличената от началото на 2024 г. минимална заплата. Желев твърди, че услугата ще поскъпне, защото на кадрите в пунктовете за технически преглед трябва да се осигури конкурентно заплащане.
Към момента цените на техническите прегледи варират според пазара. Разликата между сумата, която шофьорите плащат в столицата и в провинцията, е от порядъка на 5-10 лева.
Средно годишен технически преглед, по думите на Желев, струва 60 лева, но може да се актуализира до края на годината.
"При нас цената за годишен технически преглед на леки автомобили е 50 лева. Тези водачи ще бъдат най-засегнати от предстоящите увеличения. В нашия пункт цената от 1 май ще стане между 80 и 90 лева“, обясни пред Mediapool Николай Стоянов, който работи в пункт за технически прегледи в Пловдив.
По думите му колегите му в София и Северна България вече са вдигнали цените почти двойно - от 50-60 лева на 90-110 лева. Причината за увеличението, според Стоянов , обаче няма нищо общо с ръста на минималната заплата.
"Дължи се на това, че софтуерът, който в момента инсталираме за директна връзка към Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" и Полиграфическа група "Демакс" струва 6 000 лева с ДДС“, заяви той.
Всеки пункт заплаща тази цена. В нея се включва инсталирането на нов софтуер за трите уреда, с които се извършват замерванията при проверката на техническата изправност на автомобилите - газ анализатор, димомер и спирачен стенд.
"За всеки от трите уреда софтуерът струва по 2 000 лева. Стикерите също ще бъдат подменени с нови, по-скъпи. В момента един стикер струва 11.60 лв.. Говори се, че новите ще възлизат на стойност 20 лева", каза още Стоянов.
Ключови думи
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
22 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Посланието е простичко - политики на "Големия скок" винаги водят до катастрофи. Анализи колкото искате. Последния е на МВФ от преди седмица.
Това, което сте написал е общо взето "дрън-дрън"! Няма нищо общо нито с икономически анализ, нито с някакво смислено послание.
Това, което съм написал е валидно за всички бизнес субекти, от категорията микро и малък бизнес, каквито най-често са фирмите извършващи тази услуга. Ако си мислите, че е много лесно да се вдигнат цени значи, при цялото ми уважение, нищо не разбирате от пазарни отношения. Вярно е, че спекулантите са тези, които надуват цените, но те са или монополист или защитени от висок праг. И двата случая са резултат от действието на лобистки закони. И не, нямам нищо общо с ГТП.
Публична тайна е, че повече от половината коли в България (модели след 200г) нямат работещи катализатори - по простата причина, че катализаторът е консуматив и след 200-250 хил. км активното вещество трябва да се смени). Пунктовете за технически прегледи в България винаги са били място за мошеничество и корупция - като имаш кола без работещ катализатор плащаш 50 лв. вместо 35 и минаваш.
Да ги махнат тези задължителни технически прегледи и нещата ще се регулират. В САЩ в най-корумпираните щати като Ню Йорк, Калифорния и Масачузетс прегледите са задължителни и в резултат там се карат най-технически неизправните коли. Ако отидеш в средните щати или Ню Хемпщир, където няма задължителен годишен преглед нещата стават значително по-добри, а дори и в бедните щати, където колите са по-стари, си личи че са по-добре поддържани от гробниците в щатите със задължителен преглед. Елементарно е, полицията трябва да проверява колите на пътя и ако са видимо технически неизправни да ги спира от движение.
Ама това е супер! Значи, че жизненият стандарт се покачва. И защо двойно?! Трябва да е тройно, четворно поне. И 6000 лв. само за софтуер?! Какво е това "меко" прогламно обезпечаване. Трябва да е хард, хард, хард. Трябва да е нещо фискално. Крайно време е да се сменят регистрационните номера на автомобилите. Това ще освежи допълнително водачите, ще ги държи в тонус с отворени портфейли. Впрочем техническите прегледи защо се правят веднъж годишно?! Да ги правят веднъж на три месеца. За безопасност …
на движението и др. Софтуерът да се актуализира също поне веднъж на 6 месеца. 6000 лв. еднократно и за поддръжка колко да сложим. Мисля, че една минимална работна заплата месечно е добре, но средна е още по-добре. Е,е,е стига де! Някой си прави майтап. Казва, че една депутатска заплата е разумно, Щото кЪсае беСопасността на движението....
Вече сериозно. В тези прегледи поне състоянието на светлините, предния и другите мостове, кормилната уредба да се проверяват. А сега - само спирачките. Ама щяло да струва още пари. Нека! Царица - парица или парица - царица....
Защото това , което сте написал няма нищо общо с темата и не обяснява по никакъв начин поскъпването на техническите прегледи. Поскъпването на техническите прегледи е нагледен пример за спекула породена от алчността на хората в този бизнес и няма никаква икономоическа причина и не може да се обоснове по никакъв начин.
Защото?
Съгласен съм с казаното от Вас, но бих искал отново да добавя:
Административното повишение на заплатите (и данъците) без това да съответства на повишена производитерност е основния двигател на инфлацията в България. ПП като лява партия (какво правят в коалиция с тях уж десните ДБ не ми е ясно), декларира като свои цели повишаване на доходите и намаляване на неравенството. И тръгнаха да го осъществяват административно. Като при социализма. В България има 2 милиона работни места. От тях 500 000 са …
държавни чиновници. 700 000 са на МРЗ. Със сигурност сред чиновниците няма такива. Следователно политиците промениха административно заплатити и данъците на повече от половината работещи в реалния сектор с 20%, при увеличена производителност с 1%. Ето това незнание доведе до настоящото състояние на нещата. И не беше само Кокорчо. Цял парламент (миналия) прие закон, който сбърка нещата. Въпросния безумен закон е приет само с 5 гласа против. Всички останали са били "за".
Повишаването на цените са последици от инфлация. Все още обществеността коментира последици, ала е с мълчание за водещия причинител. База за сегашната инфлация е нямането на необходима грамотност на министъра на финансите. Неизпълнението на вноска за плащане на задължение създава щети. Все още правителството не прилага обща защита срещу щети от дългове. Последиците са неограничавани щети и инфлация. Запазването на финансовия пропуск намалява покупателната способност на парите. Неправилното държавно поведение е водещ фактор за инфлация. Защо съгласен правителството да помага за инфлация публично представя недоволство за последици от своето желание?