Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Телекомите поискаха и за интернет и телевизия да не подновяват автоматично договорите

0 коментара
Мобилните оператори обявиха отново своята готовност да премахнат автоматичното подновяване на договорите с индивидуалните си клиенти след изтичането на срока на контракта. Те си дадоха различен срок да направят това, но в същото време посочиха, че същите мерки трябва да прилагат и доставчиците на интернет и на кабелните оператори. Това стана ясно в сряда по време на кръгла маса за проблемите с клиентите на телекомите, организирана от Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) с участието на други регулатори и депутати.

От "Глобул" заявиха, че ще предприемат нужните действия по премахване на спорната клауза от срочните договори, след като бъдат уточнени конкретните параметри, начин, условия и срокове за това. Според изчисления на телекома това ще отнеме два месеца. Представители на дружеството обаче заявиха, че практиката за автоматично подновяване на договорите трябва да бъде преустановена и от доставчиците на фиксирани услуги, интернет и телевизия. Същото становище изказаха и от "Мобилтел”. Представителите на "Виваком" заявиха, че могат да спрат автоматичното подновяване на договорите още следващата седмица

По време на дискусията шефът на КРС Веселин Божков отбеляза, че именно срочните договори са пречка и за прехвърлянето на номерата от дена в друга мрежа и този процес върви бавно у нас.

По повод оплакванията на клиенти за отпускания им от телекомите месечен лимит, операторите заявиха, че той е вид гаранция за вземанията на операторите, а не облекчение за абонатите. Освен това потребителите винаги могат да проверяват своите текущи сметки на телефона на оператора си, а онези с профили в интернет страниците – онлайн.

Божков заяви, че КРС ще предложи законодателни промени, които да задължат операторите да предупреждават клиентите си, когато стигнат до 90 процента от месечния лимит. КРС ще предложи също така надхвърлянето на лимита да става само с изрично съгласие на клиента.

Това ще оскъпи услугата и на практика е. неизпълнимо, защото сметките за международен роуминг не идват веднага до оператора, смятат представителите на телекомите. Който иска кредитният му лимит да е задължителен, да си вземе предплатена услуга, заявиха експертите.

Регулаторният орган се обяви също така против лошите практики в дистанционно продължаваните договори, когато дистрибутори на операторите предлагат например безплатен телефон на клиента като му спестяват информацията, че този подарък е свързан с подновяване на договора за нов двегодишен срок.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.