"Теленор" с по-висока оперативна печалба през 2014 г, Мтел отчете спад

"Теленор" с по-висока оперативна печалба през 2014 г, Мтел отчете спад

Ръст от 8.5 на сто в печалбата си за 2014 г. преди данъци, лихви и амортизации (EBITDA) спрямо предходната година, достигайки 243.8 млн. лв., отчете "Теленор България" в сряда. Същия ден от най-големия оператор у нас – "Мобилтел", отчетоха спад на оперативната си печалба с 9.8 на сто до 143.1 млн. евро (280-33 млн. лв)

От "Теленор" обясняват постигнатия резултат най-вече с подобреното управление на разходите на компанията, а от Мтел обясняват финансовите си показатели с неблагоприятните икономически условия в страната.

И двете компании отчитат спад в общите си приходи за миналата година. При "Теленор" намалението е с 3.7 на сто до 637.6 млн. лв., на Мтел снижението в приходите е 7.1 на сто до 371.3 млн. евро (727.367 млн. лв.). "Теленор" в същото време информира за ръст на приходите с 1.4 на сто в последното тримесечие на годината и с 4.2 на сто повече постъпления, което се дължи на  доброто представяне на компанията в сегмента на частните потребители, което напълно компенсира спада на продажбите в корпоративния сегмент, породен от силната конкуренция.

"Теленор" се похвалва със сериозен ръст от 35.1 на сто в приходите от услуги за пренос на данни. Мтел също отчитат растеж в този сектор, но са дадени данни за нарастване с 29 на сто на клиентите на мобилен интернет.

Докато Мтел отчита увеличаване на клиентите с 0.9 на сто до 4.221 млн. души, абонатите на "Теленор" са намалели с 2.4 процента до 3.9 млн. души. От данните обаче става ясно, че спадът се дължи на предплатените услуги, които са намалели с 8.5 на сто най-вече заради консолидацията на предплатените планове на телекома. При абонаментните програми на "Теленор" има ръст от 0.5 на сто и този тип потребители вече са над 2.7 милиона и представляват над 70% от всички клиенти на компанията. Мтел пък се похвалват с нарастване с 45 на сто на индивидуалните клиенти, които ползват пакети с гласови и услуги за мобилен интернет.

Средното месечно потребление на абонат на "Теленор" през последното тримесечие на 2014 г. е било като година по-рано, докато средният приход от абонат за тримесечието достига 11.50 лв., което е ръст от 4.1% на годишна база.

От Мтел посочват, че средния приход от абонат на мобилни комуникации спада от 6.3 евро до 6,1 евро през 2014 година спрямо 2013, повлиян основно от спада на средния приход при бизнес сегмента, докато средният приход от абонат при индивидуалните клиенти остава стабилен.

Споделяне
Още от Бизнес

Вярвате ли на приказката на Божков за Али Баба и подкупите към управляващите?