Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

TikTok навлиза в е-търговията със седемкратен скок за година

0 коментара
Сн. ЕПА/БГНЕС

Навлизането на TikTok в областта на онлайн пазаруването се отплаща, като неговият филиал за електронна търговия печели значителен пазарен дял в Югоизточна Азия само година след старта си.

TikTok Shop се възползва от легионите от потребители на популярното приложение за споделяне на видеоклипове, за да разшири бизнеса си през 2022 г., след като тества почвата в Индонезия през 2021 г., пише Momentum Works - сингапурска консултантска компания, фокусирана върху стартиращи компании.

Макар да изостава от по-старите си конкуренти Shopee и Lazada, TikTok Shop отбеляза най-бързия темп на растеж, като разшири брутната си стойност на стоките - общата стойност на продадените стоки, включително отменените, върнатите и възстановените поръчки - седем пъти до 4.4 млрд. долара миналата година от едва 600 000 долара през 2021 г.

"Можете да мислите за това като за TikTok, който вече има "пленена" аудитория на борда за забавление, опитвайки се да използва различни средства, за да превърне тях и вниманието им в покупка", каза пред АФП Уейхан Чен, ръководител на отдела за прозрения в Momentum Works.

От Индонезия TikTok "агресивно разшири дейността си на още пет пазара в Югоизточна Азия, много от които се гордеят с голямо население от потребители на TikTok, и инвестира в подобряване на възможностите си за електронна търговия", добави Чен.

TikTok е собственост на китайския технологичен гигант ByteDance.

Като цяло брутната стойност на стоките на деветте най-големи платформи за електронна търговия в региона се оценява на почти 100 млрд. долара през 2022 г., което е с 14% повече на годишна база, водена от базираните в Сингапур Shopee и Lazada, дъщерно дружество на китайската Alibaba Group.

На Shopee, подразделение на сингапурската Sea Ltd, се падат 47.9 млрд. долара от тази сума, което е 13% увеличение, се посочва в доклада.

Lazada е на второ място с 20.1 млрд. долара, което е спад спрямо 21 млрд. долара през 2021 г.

Tokopedia, която обслужва единствено индонезийския пазар, е на трето място с 18.4 млрд. долара.

Индонезия остава най-големият пазар за електронна търговия в Югоизточна Азия, на който се падат 52% от общата брутната стойност на стоките в региона.

Завръщането на офлайн пазаруването след премахването на ограниченията заради Covid-19 доведе до умерен ръст на продажбите на електронна търговия, но се очаква тя да продължи да расте, се казва в доклада.

В него се отбелязва, че регионът може да се възползва от разширяването на дейността на китайските марки и производствени фирми в други държави, тъй като те намаляват зависимостта си от американския пазар и избягват нарастващата конкуренция у дома.

"Това може да бъде истинска промяна в пейзажа на електронната търговия в Югоизточна Азия, която дълго време страдаше от липса на разнообразие на стоки", се казва в доклада.

По БГНЕС

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.