Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Тол-таксите приети, но събирането им най-рано през 2010 г.

3 коментара
Тол-таксите приети, но събирането им най-рано през 2010 г.

Наредба, регламентираща преминаването от винетна към тол-такса (заплащане за изминато разстояние) беше приета от правителството в четвъртък. Документът, в който са записани условията и редът за определяне и събиране на тол-таксите, е в съответствие с последните промени в Закона за пътищата, според които Министерски съвет може да въвежда само една такса за преминаване по републиканската ни пътна мрежа – или тол, или винетна.

До изграждането на тол-системите се запазва винетната система, като винетките остават годишни, месечни, седмични и дневни и начинът им на издаване и ползване остава същия.

По думите на представители на Министерство на транспорта, още от следващата година могат да бъдат изградени съоръжения за събиране на таксата за разстояние на някои от съществуващите магистрали, а през 2010 г. – да се инсталират такива съоръжения на всички нови инфраструктурни проекти.

Според Йордан Мирчев, председател на транспортната комисия към Народното събрание, въвеждането на тол-системата няма да стане преди 2012 г. Ако прогнозата му е вярна, това означава, че тол-системата, чиято изграждане може да струва на данъкоплатеца минимум 80 млн. евро, ще функционира "цяла" година и след това трябва да бъде премахната. Според договора от Лисабон, подписан от всички държави-членки и касаещ бъдещето на Европейския съюз, след 2013 г. всички страни от алианса трябва да въведат евровинетката, обясни Евгени Чачев, депутат от ДСБ и бивш министър на регионалното развитие.

Електронната евровинетка е част от глобалната сателитна система за навигация и позициониране "Галилео". Проектът се инициира от ЕС и е определен като приоритет №1 на Еврокомисията за периода до 2020 г. Общата му стойност е 3.4 млрд. евро, но България и до момента не се е включила в него.

Размерът на таксите ще се определя с тарифа на Министерски съвет в лева или евро, като за превозните средства с чуждестранна регистрация се допуска и заплащане в евро. В цената на таксата ще влизат разходите за инфраструктурата (инвестиционните и годишните разходи за поддържане), както и харчовете за експлоатация и управление на пътя.

В проваления договор за концесията на магистрала "Тракия" беше заложена цена от 2.5 евроцента на километър (без ДДС) за лек автомобил, като сумата можеше да бъде изменяна на всеки шест месеца по предложение на концесионера и след съгласието на правителството

В приетата в четвъртък наредба е записано, че от 2010 г. ще трябва да се въведе и диференциация на тол-таксите в зависимост от екологичните категории на автомобилите.

Таксата за ползване на отделни съоръжения по републиканските пътища дава право на един автомобил да преминава през някои мостове, тунели или планински проходи. Списъкът на тези съоръжения ще се обнародва в Държавен вестник. Таксите за специално ползване на републиканските пътища или на част от тях се заплащат за изграждане и експлоатиране на търговски крайпътни обекти и пътни връзки към тях, площадки за оказване на пътна помощ, рекламни съоръжения и др. пише още в наредбата.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. шофьор
    #4

    След въвеждането на системата за тол-таксите, задръстванията са готови. За да се види какво ще стане просто трябва да се мине по пътя София-Ниш-Белград в края на август. Остаряла система. На много малко места в ЕС и в САЩ се използва. Да не говорим, че е десетки пъти по-скъпа, а парите ще се вземат от здравеопазването, образованието и т.н. и ще се прелеят в нечий личен джоб чрез поръчките за изграждане на трасета (пред и след местата за тол-кабините), кабините, другите съоръжения около тях и т.н.

  2. Коста-глава умна.
    #3

    Остаряла система, отречена в ЕС. Докога с тези сливенски циганий?

  3. FROM CANADA
    #1

    Ta da si dojdem na dumatav rechnika pishe:toll - òàêñà/äàíúê çà èçïîëçâàíå íà øîñå/ìîñò/ïðèñòàíèùå è ïð (ne znam dali shte se chete - ta taksa/danak za polzvane na shose/most/ pristanishte i dr)Prevedeno toll-taksa oznachavaTAKSA/DANAK - TAKSA.Kakto i da e - jurnalistite (ot vsichki cvetove) i ministerskite slujbari ne sa dlajni da znajat a da poluchavat (pari).A che tuk takiva taksi ima da rechem v Meksiko e vjarno. Specialno okolo Toronto ima samo edna platena magistrala i tam se otchita s kameri

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.