Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Транспортният министър поиска пълен финансов анализ на БМФ

3 коментара

Параходство “Български морски флот” (БМФ) трябва първо да представи плановете си за купуване на нови плавателни съдове, които да заемат мястото на тези, които параходството е решило да продава, съобщи министърът на транспорта Петър Мутафчиев в петък при посещението си във Варна. Според него, сериозното съкращаване на корабния парк на дружеството може да доведе до зараждане на социално недоволство сред работещите в параходството.

Плановете на морския флот са да продаде тази година 6 стари кораба. Според направените от дружеството анализи те са в изключително тежко техническо състояние и ще бъдат продадени за претопяване.  Това са корабите “Генерал Заимов”, “Белмекен”, “Хемус”, “Осогово”, “България” и “Веслец”. За последния кораб има купувач и той най-вероятно няма да отиде за скрап.

Продажбата на корабите ще намали с близо 100 хил. тона общия тонаж, с който разполага параходството.

От БМФ обаче уточниха, че през следващата година очакват да получат още три нови кораба, които в момента се строят във Варненската корабостроителница. И паралелно с това, от параходството проучват и възможностите за закупуване на кораби “втора ръка”. Най-нужни са такива за насипни товари.

Министър Петър Мутафчиев съобщи, че ще поиска пълен финансов анализ на флота заради наполовина намалялата печалба на дружеството. За първите три месеца на годината печалбата на БМФ след данъчно облагане е 5,645 млн. лв. По същото време на миналата година печалбата на морския флот е била 11,763 млн. лв. Според директора на БМФ кап. Христо Донев,  сериозното намаление се дължи на увеличението на горивата на световните пазари, по-високите разходи за амортизация и увеличените разходи за заплати.

Транспортният министър уточни, че до два месеца ще е готов проектът за раздържавяване на дружеството.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. ххх
    #5

    Дойната крава БМФ е хранила всички управляващи досега , затова никой не иска да приватизира когато е на власт.На Малкия Мук му провървя когато стана министър и се повишиха неколкократно ставките на чартърите.Много хора напълниха гушите...Сега обаче перспективата не е толкова розова.Гърците, белгийците и други големи морски държави нямат държавни корабни компании , но това не им пречи да са големи в морския бизнес.За законодателството не ми се говори , питайте корифея Пейчо Манолов.Приватизирайте БМФ докато все още държавата може да вземе за него някой лев/долар/евро.Стиска ли ви ?

  2. obektiven
    #4

    PRIVATIZIRAITE GO ! po barzo po dobre !kolkoto i darjavata da vseme vse e faida ! a sled tova koito e dobar i konkurenten na pazara ste prodalji da varvi napred ! a ako falira - kakvo da se pravi, taka e kogato ima konkurencia ! no tova ot koeto nai se strahuvam e, 4e tezi koito gi kupqt korabite (privatizatorite) ste falirat sastoto nikoga ili mnogo rqdko sa bili na konkurentniq mezdunaroden pazar kadeto trqbva da si po-dobar ot drugiq po profesionalni ka4estva (prevoz na tovara) i v sastoto vreme da si po efektiven ikonomi4eski (da vozish po evtino) ! ne se raboti po partiina liniq ili setushurobadjanastina ili kakto se izrazqvat sega "po obra4i" !

  3. Миралай
    #2

    Ясно------къде е Атака

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.