Транспортно министерство спря процедурите по концесиите на летища и пристанища до изготвяне на националната стратегия на транспортната инфраструктура в страната, която трябва да е готова до края на ноември, съобщиха за Mediapool отлично информирани източници. Всички процедури, започнати от предишния екип на ведомството, при които все още не се е стигнало до избор на кандидат, се проверяват отново.
Според запознати проблемът е, че кандидат – концесионерите не са информирани защо е спряна процедурата и дали тя изобщо ще продължи. Подготовката на националната стратегия за развитие на инфраструктурата е формалният повод всички започнали процедури да се преразгледат.
В края на мандата на предишното правителство бяха обявени процедурите за фериботните терминали във Видин и Силистра. Пристанище Видин също беше обявено за концесиониране на две части – Видин юг и Видин център. Има започнали процедури и за двете летища Русе и Горна Оряховица.
Кандидатите за концесионери на пристанище Видин и двата фериботни комплекса останаха на ниво подаване на оферти. От транспортното министерство обаче обмислят да спрат процедурите, заради слабия интерес от страна на частния бизнес към концесиите.
За летище Русе има сериозни кандидат-концесионери, но процедурата е спряла на етап приемане на финансовия анализ. Според източници на Mediapool през следващата седмица Гражданска въздухоплавателна администрация ще обяви изготвяне на кадастрална карта на русенския аеропорт. При летище Горна Оряховица все още не е уточнена собствеността и няма изработен генерален план.
Още с поемането на поста, министърът на транспорта Петър Мутафчиев обяви, че ще се промени подхода към концесионирането на транспортната инфраструктура и ще се прилага отделен подход към всеки обект.
Междувременно в петък Българската асоциация на корабните брокери и агенти (БАКБА) изпрати писмо до министъра на транспорта Петър Мутафчиев, в което се обяви срещу всякакви ограничения от страна на държавната администрация пред навлизането на частни капитали в портовете. Според БАКБА, модернизацията на портовете ни и подобряването на мениджмънта им е възможно само чрез прякото ангажиране на фирмения интерес в тях, в момента нормативната уредба слага пречки пред навлизането на частните инвеститори.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
4 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Защото приносът на БАКБА за него е 0 . Панталейката и другите от БСП го прокараха "за да спрат концесионирането" без да са чели закона. И както винаги става успеха има много бащи. Ако си голям агент иди в Солун или Констанца да агентираш и тогава приказвай.Остани със здраве.
ДА ЖИВЕЕ - ЮДЕЙСКАТА МАЙМУНА, Автор: STEFAN D-r D TCHOLAKOV-SVERIGE Получено на: 4 Ноември 2005 18:18 ДА ЖИВЕЕ И ВЕЧНО ДА НЕ УМИРА ЮДЕЙСКАТА МАЙМУНА,ПРЕЗИДЕНТА НА САЩ ДЖОРЖИ ДЖОРЖИ БУШ-ЕВ !ЕТО ТУК МОЖЕТЕ ДА ГО ВИДИТЕ ТОЗИ ТИТАН НА ЧОВЕЧЕСТВОТО !http://www.avatarpolitical.com/index.php?option=com_content&task=view&id=13&Itemid=49http://www.holywar.org/ДА ГО ТУРЯ НА КУРА СИ СВОБОДОЛЮБИВИ И ЦЯЛАТА АМЕРИКАНСКА ДЕМОКРАЦИЯ С МОДЕРНИТЕ ИМ ЗАТВОРИ ........ ПИШАТ, ЧЕ И В БЪЛГАРИЯ ИМАЛО ПОДОБНИ ТАЙНИ ЗАТВОРИ …
!СМЪРТ ЗА НОВИТЕ ДЕМОКРАТИ ОТ БЪЛГАРИЯ !ПРЕЗИДЕНТЕ НА БЪЛГАРИЯ ГЕОРГИ ПЪРВАНОВЪ ЩЕ ПОТВЪРДИШ ЛИ И ИЛИ ЩЕ ОТРЕЧЕШ, ЧЕ СИ СЕ ДОГОВАРЯЛ С ЮДЕЙСКАТА МАЙМУНА НА САЩ - ДЖОРЖ БУШ В БЪЛГАРИЯ ДА СЕ СЪЗДАВАТ ТАЙНИ ЗАТВОРИ И ПРЕСТЪПНИ ВОЕНИ БАЗИ !НАРОДИТЕ ОТ ЛАТИНСКА АМЕРИКА ОТХВЪРЛИХА САЩ БАЗИТЕ, ТИ КОПИЛЕ КОМУНИСТИБЧЕСКО ДЕТО СИ СЕ КЛЕЛ СРЕЩУ КАПИТАЛИЗМА, ЗАЩО СЕГА ПОЗВОЛЯВАШ ДА СЕ СЪЗДАВАТ НОВИ БАЗИ НА БЪЛГАРСКА ТЕРИТОРИЯ И ПРАЩАШ БЪЛГАРСКИТЕ ГРАЖДАНИ ДА УБИВАТ В ЧУЖБИНА ?!СЪД И СМЪРТ ЗА ПРЕДАТЕЛИТЕ НА БЪЛГАРИЯ И БЪЛГАРСКИЯТ НАРОД !АМЕРИКАНСКИЯТ ПОСЛАНИК В БЪЛГАРИЯ ДА СИ ЕБЕ ПУТКАТА МАЙЧИНА,ЗАЩО НЯКОГА КРИТИКУВАХТЕ СЪВЕТСКАТА ИМПЕРИЯ БЕ КОПИЛЕТА ПРЕСТЪПНИ, ЗА ДА СЕ НАСТАНИТЕ НА ТЯХНО МЯСТО ЛИ !КОГО ПЛАШИТЕ С БАЗИ, НАЛИ СЕ БОРИТЕ ЗА МИР ?СМЪРТ ЗА САЩ БАЗИТЕ В БЪЛГАРИЯ И ТЕЗИ ДЕТО ГИ ПОДКРЕПЯТ !http://www.mediapool.bg/show/?storyid=110773#msgshttp://original.standartnews.com/scripts/comm/commentbookview.asp?st=10&lg=bghttp://original.standartnews.com/scripts/comm/CommentBookView.asp?lg=bghttp://www.mediapool.bg/show/?storyid=110764&p=1#msgshttp://www.mediapool.bg/show/?storyid=110764#msgsСТЕФАН Д-Р Д ЧОЛАКОВ4 НОЕМВРИ 2005ШВЕЦИЯ
Какво българско корабно агентиране може да има, след като пристанищата ни са толкова неконкурентноспособни, че трафика се съсредоточава през пристанища Солун и Констанца.Точно щото си защитават хляба, корабните агенти трябва да говорят за пристанищата и да бъдат слушани.А за мафията на Минков&Манолов от жълтото управление си прав. Ама нали знаеш какво война водиха именно брокерите и агентите, заедно с асоциацията на прлистанищните оператори с тези хора през последната година. Ако не знаеш, виш сагите …
около решението на Конституционния съд от май т.г. да отмени като противоконституционно Моноловото творение НК Пристанища. А и прочети как чичопей Манолов си изтърва нервите във вестник Труд от преди 2-3 седмици и какъв беше отговора на БАКБА по медиите.
Правилно се спира концесионирането на пристанищата в сегашния му вид. Това е далавера на варненската мафия на Минков, Ралчев и сие. Трябва да се концесионира на принципа "построй, оперирай, предай"- само така ще дойдат свежи пари и инвестиции. Пристанищните предприятия не трябва да се ликвидират както се смяташе да се прави, а да се продадат, като акциите им се предложат на инвеститори, а държавата запази контролен пакет. БАКБА няма думата за пристанищата - те са потребители на пристанищни услуги и са заинтересована страна. Да си гледат корабите и агентирането. А депутатите трябва да приемат най сетне закона за пристанищата за да започнат най сетне промените.