Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Трима загинаха при две катастрофи на селскостопански самолети

29 коментара
Трима загинаха при две катастрофи на селскостопански самолети

Трима души загинаха при две последователни катастрофи на два селскостопански самолета във вторник следобед. Дванадесетгодишно дете, което се возило в една от машините, е в тежко състояние. Двата инцидента се случиха ден преди празника на авиацията и космонавтиката – 12 април.

Селскостопански самолет Ан-2 на русенската фирма “Каполи – Ер” падна в землището на село Козловец в 16.00 часа. Загина е 42 –годишният пилот Евгени Панайотов и 23-годишният Атанас Ганев, който се е возил без разрешение в аероплана. 12-годишният Георги Данчев също е бил качен без разрешение в самолета, но се е спасил по чудо. Той е с мозъчна травма, но без опасност за живота и е настанен в болница в Плевен. Детето живее с баба си и дядо си в Козловец, родителите му работят във Великобритания.

Самолетът на фирмата е бил нает за пръскане на селскостопански площи с препарати по договор със земеделски кооперации от района.

Час след първия инцидент втори самолет на селскостопанската авиация падна в местността Две могили, Старозагорско. На борда на машината е бил само пилотът, който на път за болницата е починал.

Министърът на транспорта Петър Мутафчиев разпореди пълна проверка на всички авиокомпании от селската авиация. От Гражданска въздухоплавателна администрация уточниха, че този тип полети са много рискови и изискват пълната концентрация на екипажа, защото се извършват много ниско над земята.

Причина за високия риск при тези полети е и амортизираният самолетен парк. Транспортно министерство публикува в петък доклада на звеното за разследване на авиационни злополуки, в който се посочва, че авиокомпаниите масово крият дребните злополуки с аеропланите и не ги разследват.

Справката на Mediapool  показа, че това не е първото падане на самолет на селскостопанската авиокомпания “Каполи  Ер”, регистрирана в град Бяла, Русенско. Компанията разполага общо с два аероплана Ан-2 и през юни 2001 г. единият се разби в района на русенското села Брестница.

Разследването тогава установи, че при заход на самолета над терен, който е трябвало да се пръска, двигателят на самолета отказва. Пилотите успяват да приземят аварийно самолета в близката гориста местност и остават невредими.

Тогава от транспортно министерство съобщиха, че ако установят нередности, може да отнемат сертификата за авиационен оператор на компанията.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

29 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Петър Петров
    #29

    Впечатлен съм от правописа ти! Вероятно си от поколението слушащо Азис и гледащо Слави

  2. генерал Бойков
    #28

    За сьжаление не сьм от това поколение от предходното сьм ако ме разбираш какво искам да кажа, в което се сьмнявам, но за разлика от теб не сьм фен на азис и мило наречения от теб слави, простотийо, простотийо.....

  3. orm
    #27

    Поинтересувайте се кой български професор математик е световно признат за изобретение на уравнения и методи в диференциалната математика и ще разберете.

  4. генерал Бойко
    #26

    а кой беше проф. МанолАв

  5. orm
    #25

    не мога да се съглася напълно с теб.Разбира се че трябва и има правила за безопасност на полетите и те се спазват, но не съвсем.Не можеш да станеш добър пилот стриктно спазвайки правилата.Добрият пилот винаги преценява риска и лети "по усет".И най-важното, има достатъчен брой часове нальот за да се подържа в необходимата форма.Истината за българската авиация, независимо бойна,гражданска и селскостопанска, е че тя страда от липсата на пари, много пари.За пример ще дам вертолет Ми-17.Капитално възстановителния

  6. orm
    #24

    Навремето проф. Спас Манолав в една лекция каза на студентите си че човек трябва да знае кога да спре да учи.Четейки вашите постове, установявам колко прав е бил.Определено сте прекалили с учението и това необратимо е увредило вашата психика. о.з. кап. Й.Р.

  7. генерал Бойко
    #23

    миличките, само ако знаехте колко сте нещастни...........

  8. doktor psih
    #22

    General Bojkov e edin nezadovolen pupchiv srednoshkolez, koito se prazni kato pishe po forumite.

  9. генерал Бойков
    #21

    За голяма моя радост не сьм завьршил през комунизьма, тьп селянино

  10. non magistrat
    #20

    E, kato ne si zavurshil pri komunizma, znachi si si kupil diplomata pri demoktaziata... a i magistraturite.A inache njamash kapka informazia - selskostopanskite letzi ne sa ofizeri, oste po malko slugesti voenni. Samo zavurshvat 2 godishna shkola v Dolna Tropolia.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.