Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Цонев: Авторите на доклада за магистрала “Тракия” са политически обвързани

21 коментара

В политическа обвързаност обвини правителственият говорител Димитър Цонев авторите на доклада на Трансперънси Интернешънъл (Прозрачност без граници) – България за нецелесъобразността и незаконосъобразността на отдаването на концесия на автомагистрала “Тракия”. Документът бе представен вчера от неправителствената организация.

"Биографиите на тези представители всъщност показват, че те са толкова политически обвързани, колкото едва ли би могло да се желае повече", каза в понеделник Цонев и обясни, че Гроздан Караджов е бивш председател на фондация "Демокрация", Васил Гарнизов - бивш зам.-министър на регионалното развитие и благоустройство по времето на Евгени Бакърджиев, а за Огнян Минчев "няма какво да коментирам, вие го знаете по-добре от мен", каза говорителят на МС на редовния си брифинг.

“В качеството си на председател на Трансперънси Интернешънъл за България съм бил автор на множество критични доклади за правителствата през последните осем години”, коментира в отговор на обвинението Огнян Минчев. “Да съм политически и икономически обвързан в този случай, означава да имам икономически интерес в алтернативен на отдадения на концесия проект за “Тракия”. Не ми е известно да съм участник в конкуренен проект за строителство на магистрали или нещо подобно”, допълни политологът.

“За последните 10 години не съм членувал в никаква партия. Цонев очевидно има представа за общественото мнение като за махленски инструмент, щом си позволява подобен некомпетентен коментар по отношение на един доклад, който ще бъде публикуван в международната мрежа на Трансперънси Интернешънъл, ще се внесе в следващите няколко дни в Главна прокуратура и се превежда за депозиране в Европейската комисия в Брюксел”, допълни Огнян Минчев.

О своя страна Димитър Цонев е категоричен, че решението за отдаване на концесия на автомагистрала “Тракия” по никакъв начин не противоречи на Закона за концесиите и твърдението на Трансперънси Интернешънъл, че държавата ще загуби 2 млрд. евро, не отговаря на истината.

Рисковете, които съществуват при концесията, не са изтъкнатите от "Прозрачност без граници", смята Цонев. Той увери, че публично-частното дружество е поело задължението да финансира изцяло за своя сметка некачественото строителство, ако има такова, както и всички непредвидени разходи. При недостатъчен трафик и постъпления от такси концесионерът ще може да поиска заем от държавата, който впоследствие да възстанови.

Според говорителя, прогнозите сочат, че когато България стане член на ЕС, автомагистрала “Тракия” ще поеме голяма част от трафика към Близкия и Средния Изток и няма да се стигне до невъзможност концесионерът да плаща заемите си към банки, за да поиска кредит от държавата.

Цонев отново подчерта, че конценсионният договор все още не е влязъл в сила, тъй като се чака произнасянето на Комисията за защита на конкуренцията дали в него е налице държавна помощ, одобрението на Европейската инвестиционна банка за включване на лотове 1 и 5 от пътя София-Бургас, които се финансират със заем он тази кредитна институция, в договора. Чака се решение и от Евростат.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

21 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. [email protected].
    #22

    [email protected].

  2. titkanp
    #21

    Пъпеши щели да се продават по автомагистралата, та затова е икономически изгодна концесията. Има-няма трафик, пъпешите ще се продават!

  3. z
    #20

    Прав си, брато!И аз не обичам Гарнизов и Минчев, но в случая са прави!

  4. bg
    #19

    che tozi dogovor e pladneshki obir. Cena ot 3 000 000 evro na kilometur nyama nikade v sveta. Yavno Simeoncho pak se e otdal na starata si lyubov hazarta i se nalaga da vrushta komardjijski dulgove za smetka na bulgarskite balaci.

  5. решо
    #17

    Саниране на пътища е явно нов, авангарден термин, който нищо не значи. Ако говориш за рехабилитация то тя е горе долу на привършване със средства на ЕС и по стандарт на ЕС (който плаща, поръчва музиката). Относно цената на 1 км. магистрала тя е 2,7 млн.евро/км. само ако строят португалци в България. Там се калкулира българския подизпълнител + португалския изпълнител + комисионни + куфарче под масата и т.н. При подобен шум около БТ, БАТ си събра багажа и си отиде, а португалците стоят??!!!

  6. kerpendeto
    #16

    mnogo sa ti larzh smetkite pich. dogovora ne e za 1mlrd., otsechkata za novo stroitelstvo e nad 150km, a saniraneto na starite uchastuci sushto ne e bez pari. izchakai da izleze dogovora i togava hvashtai smetachnata mashinka. samiat doklad na transp. intl. tvurdi che cenata e 3,4mln. evro na km., t.e. tova naistina e gornata graniza.prosto iskah da kazha che doklada ima seriozni slabostti. v chastta mu otnosno publichnostta na sdelkata i tova che dogovora triabva da se publikuva sa absoliutno pravi.kum kritikarite ot SDS, DSB, BSP i t.n.: a vie za k... li me durzhahte che ne napravihte nishto za da ima BG moderni magistrali!

  7. Любопитко
    #15

    Вземи раздели 1млрд евро на 150 километра.И виж дали получената цена на километър има аналог в световната строителна практика. Останалото е от лукавия.

  8. kerpendeto
    #14

    v doklada pishe che konkursi za stroitelstvo na magistrali se pecheliat na cena 1-1,3 mln. evro, no ne se dava nikakuv iztochnok na info.ako v google dadete:"building cost per km" + toll + motorwayizliza edin dokument na Cambridge Univ. spored koito (vizhte 8-ma stranica) srednata cena na 1km. magistrala vuv Francia e 3,4 mln. BRIT. LIRI, a v anglia e dosta otgore. a sega de!!! kakvo da pravim sled kato i transp. intl. ne e osobeno prozrachna.i vse pak dogovora triabva da se publikuva i tochka!!!!

  9. НеПартиен
    #13

    Цонев, ти партийно независим ли си??!! Доклада си е добър и ми звучи далеч по истинно от бращолевенето на царистите.

  10. Питагор
    #12

    Пъпеша чел ли е договора, или Минчев или трябва да верваме на Церо.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.