Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Цветков - слабо управление, множество скандали

20 коментара

Престоят на Александър Цветков в министерството на транспорта ще се запомни със слабо управление и множество скандали. Първият се завихри около лобистки поправки в Закона за автомобилните превози. Те предвиждаха отпадане на категоризацията за автобусите, извършващи превоз на организирани групи деца.

След като депутати от опозицията вдигнаха шум, текстовете бяха изтеглени по изрично нареждане на премиера Бойко Борисов. Той заяви, че отпадането на категоризацията е залегнало в закона в резултат на лобистки натиск на по-ниски нива и виновните ще бъдат наказани наказани. Наказани нямаше.

Още по-голям скандал предизвика предложената от Цветков нова транспортна схема на страната, която предвижда директни автобусни линии да има само между градовете с население над 30 хил. жители. Породиха се съмнения, че атрактивните автобусни линии между големите градове, които щяха да се възлагат от транспортното министерство, вместо от местните власти, са “запазени“ за определени транспортни фирми. Не са тайна и близките отношения на Цветков с шефа на автобусната фирма “Карат С“ Миролюб Столарски. В крайна сметка транспортната схема бе отложена за 2013 г., когато изтича мандатът на ГЕРБ.

През септември 2010 г. служител на Изпълнителна агенция “Автомобилна администрация“ изнесе информация за корупционна схема за продажба на шофьорски книжки, покровителствана от зам.-шефа на агенцията Анастас Тодоров. Цветков бил информиран за случая, но не благоволил да отговори на потърпевшите, които го заподозряха, че си затваря очите. Впоследствие Цветков се оправда, че е възложил вътрешна проверка по сигнала и тя не открила нищо нередно.

Министерството на транспорта бе разследвано поради съмнения за нагласен търг за строителството на ро-ла терминал до жп гарата в Драгоман. Поръчката е възложена от Национална компания "Железопътна инфраструктура" на Държавно предприятие "Транспортно строителство и възстановяване" (ТСВ) и е за 6 млн. лв. Подозренията са за тройно завишена цена и за нагласен конкурс, тъй като от всички явили се кандидати до етапа отваряне на ценовата оферта е допуснато само ТСВ.

Основните критики към Цветков обаче са свързани с бавната работа по големите европейски инфраструктурни обекти – в транспортното министерство е Управляващият орган на Оперативна програма “Транспорт“. Нещата там се раздвижиха едва две години след идването на ГЕРБ и въпреки това на практика се строи само магистрала “Тракия“, а от една седмица и жп отсечката Бургас – Пловдив.

Изключително бавен е напредъкът и с мащабната концесионна програма, представена преди повече от година – да се отдадат на частници жп гари, летища и пристанища. Досега е проведена само процедурата за бургаското пристанище, която събра само една оферта – тази на собственика на БМФ - “Кей Джи Меритайм Шипинг“.

На въпрос дали оставката на Цветков има връзка с информацията, че той е бил разработван от ДАНС, вицепремиерът Цветан Цветанов заяви, че това няма отношение към решението на транспортния министър да напусне правителството. Помолен от Mediapool да уточни дали това все пак означава, че Цветков е бил обект на разработка вътрешният министър бе лаконичен: "Александър Цветков не е представлявал интерес за службите."

Александър Цветков достигна министерски пост благодарение на обстоятелството, че една година беше заместник -кмет на транспорта в Столична община, докато кмет беше Бойко Борисов. Цветков, дотогава шеф на дирекция в общината, бе повишен след като бившият зам.-кмет по транспорта Велизар Стоилов бе отстранен заради корупционен скандал, разкрит в медиите.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

20 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. дързак
    #20
  2. анти
    #19
  3. пожелание
    #18
  4. enej
    #17
  5. aleksej
    #16
  6. juli
    #15
  7. ххх
    #14
  8. E.G.
    #13
  9. Аврора
    #12
  10. Анкета
    #11

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.