"Туитър" за пръв път излезе на печалба и вдигна акциите си

"Туитър" за пръв път излезе на печалба и вдигна акциите си

Социалната мрежа за кратки съобщения "Туитър" (Twitter) обяви в четвъртък първата тримесечна печалба в историята си и възстановяване на растежа на приходите през четвъртото тримесечие на 2017 г., предадоха световните агенции.

Акциите на социалната мрежа поскъпнаха още преди началото на официалната търговия днес, а в началото на сесията стойността им скочи с 26 на сто. Борсовата им цена стигна 35 долара за дял, което е най-високото ниво от юли 2015 г. Дебютът на "Туитър" през 2013 г. бе на цена от 26 долара за акция.

Компанията, която от онзи момент е на загуба, отчете за четвъртото тримесечие нетна печалба от 91.1 млн. долара, докато година по-рано приключи същия период със загуба от 167.1 млн. долара. За цялата минала година компанията е на чиста загуба от над 108 млн. долара, което е доста по-малко, отколкото през 2016 година, когато бе на минус 457 млн. долара.

Приходите на социалната мрежа са нараснали с 2 процента на годишна основа до 732 млн. долара, съобщава още компанията. Потребителите ѝ месечно са нараснали с 4% спрямо предходната година до 330 милиона, но броят им остава непроменен спрямо този от предходното тримесечие. Ежедневно активните потребители пък са се увеличили с 12% отпреди година, но точно колко са те не се разкрива.

Глобалните рекламни приходи на мрежата през четвъртото тримесечие са се увеличили от 503 млн. долара на 644 млн. долара. Рекламата генерира повече от 85% от приходите на компанията. При това пазарът в САЩ играе огромна роля, защото там живеят едва 68 млн. потребители на мрежата, но те са донесли 342 млн. долара приходи – над половината, става ясно от отчета.

През четвъртото тримесечие "Туитър" е излъчила на живо повече от 1140 събития в сравнение с над 830 през третото тримесечие.

Постигнахме целта си за рентабилност, заяви шефът на социалната мрежа Джак Дорси в комюнике.

Въпреки че резултатите са по-добри от очакванията на Уолстрийт, те не решават по-големите проблеми на компанията, отбелязва Асошиейтед прес.

Компанията трябва да се справя със злоупотреби, фалшиви профили и опити на руски агенти да разпространяват невярна информация. Проблемите се усложняват и от стагниращия растеж на броя на потребителите, посочва агенцията, цитирана от БТА.

Значим ръководител на компанията напуска, а главният изпълнителен директор дели времето си с друга компания и на този фон "Туитър" се изправя пред въпроса кой се грижи за ежедневната дейност на социалната мрежа.

Още от Бизнес