Украйна предлага на Русия да се откаже от строежа на газопровода “Южен поток“, а вместо това да инвестира в модернизация на украинската газотранспортна мрежа, заяви министърът на външните работи на страната Константин Грищенко.
“Ние обсъждаме въпроси, свързани с най-доброто използване на нашата газопроводна мрежа. Това е най-краткият и най-ефективният път за доставка на газ от Русия и Средна Азия в Европа“, заяви Грищенко, който е на посещение в Лондон. Според нега няма никаква нужда от строежа на “Южен поток“.
“Това е поглъщащ средства, ненужен проект, който не е късно да се отмени, но засега това не е очевидно за нашите руски партньори“, добави министърът.
Сходно изявление направи и премиерът на страната Микола Азаров в края на юли 2010 г. По думите му “модернизацията на украинските газопроводи ще позволи доставките в същото точка на Европейския съюз, а именно Бургас, в България, в същото количество, каквото Русия смята да транспортира по “Южен поток“.
По същото време и Европейският съюз поднови призивите си към Украйна да модернизира газовата си мрежа, за да се избегнат сривове в доставките на руски газ в Европа. Европейският комисар по енергетиката Гютнер Йотингер заяви, че Киев трябва да позволи на чужди държави да инвестират в подобен проект, след като през украинската газова мрежа минават около 80 процента от експортирания от Русия газ.
Йотингер се ангажира да осигури финансова подкрепа и квалифицирана помощ за създаването на “ефективен, прозрачен и добре управляван енергиен сектор“ на Украйна.
В същото време стана ясно, че Украйна и Казахстан отлагат плановете си за строителство на терминал за втечнен газ на черноморското крайбрежие. По думите на вицепремиера на Украйна Андрей Клюев, който се срещна в четвъртък с кахастанския си колега Умирзак Шукеев, финансовата криза се е отразила сериозно на финансовите възможности на потенциалния инвеститор от страна на Казахстан.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
16 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
"Южен поток" е чисто политически проект и беше замислен навремето, за да се рекетира непокорния Ющенко. Сега когато президент стана руският агент Янукович, необходимостта от този рекет отпада, респективно "Южен поток"
Как да крадат през зимата, ако газът не минава през тяхна територия?
Тези хора искат да оставят Гоце без никаква надежда за реализация след една година. Та нали Гоце се виждаше управляващ Южния поток, така като Шрьодер управлява Северния поток.Ние троянски кон ли сме или на петела човката?
Ако Янокович падне от власт,какво става?
Сега президент на Украйна е проруски настроеният (?!) В. Янукович, но след 5 години кой ли ще бъде и каква песен ще запее не е никак ясно.Така ,че изграждането на "Южен поток" прави руските газови доставки за Европа независещи от капризите на украинското ръководство, каквото и да е то. Този проект ще обезпечи сигурни доставки на газ и в този смисъл е в интерес и на България, смятам аз.
Ти, драги, си сведущ единствено по драскане на щуротии срущу шепа копейки.ЮП щял според теб да "обезпечи сигурни доставки на газ" "независещи от капризите на украинското ръководство".Това в общи линии е вярно.. като във вица за компютрите и компотите."капризите на украинското ръководство" са пропагандна лъжа на путлер. Единственият фактор, застрашаващ газовите доставки, са капризите на кремълските джуджета. Това в Европа вече го разбраха и реакцията е в ход - ограничаването на дела на руския газ …
ще направи смешни напъните на путлер да рекетира цивилизования свят с любимите си тръби.И още една мнооого лоша новина за руски храненици като твоя милост. Казва се "шистов газ". Има го в големи количества почти навсякъде, даже и в България. Другарите хамериканци усъвършенстваха технологията на извличането му до степен, която го прави конкурентен на "конвенционалния" газ. От което следват два резултата:1. Цената на природния газ НИКОГА няма да се върне на нивата от преди срива и кризата - той няма как да се продава по-скъпо от шистовия газ.2.На любимият ти путлер ще се наложи да навре любимите си тръби в едно интимно място на божествената си чекистка анатомия.
това е истината!
Браво на ЕС. Помагат на Укр. Помагат на Рус да харчат по малко по време на криза. И зачеркват Юж Поток ,помагайки на себе си. Мин усилие мах резултат!
па аз се сещам, че наблюдатели от държавите след Украйна са засичали "газомерите" (Русия ги пусна за това) са отбелязали че влиза повече, отколкото излиза. А на Украйна й беше спрян газът, щото е нямало договор. А за така рекламирания шистов газ (без кавички) - производствената цена и времето за разработка? Само така си питам. Колко находища с шистов газ работят в Европа?
На всички им стана ясно за какво става дума, само ние пак не сме разбрали. Естествено, че Русия много по-лесно и бързо може да продава газ на Европа през Украйна, като в замяна я залива с пари и евтин газ, отколкото да копае през морето. „Син поток” струваше 20млрд долара, директно платени на ENI, а „Южен поток” е около 15млрд. Дори и за „Газпром” подобна хапка е много сериозна. Имаше ситуация, обаче в която на руснаците им беше писнало от украински номера и като нищо можеше да налеят паричките в …
проекта. В този удобен момент можеше да се включим и ние, но единия глупак Петър Димитров така и не се усети, а Трайчо и до тоалетна не ходи, преди да е питал ББ. А какво може да е мнението на един пожарникар за строеж на газопровод? Потенциален източник на пожар, това е!Защо трябваше да се закачим? Естествено, че за пари. Дебитът на проекта е 63млрд м3, а таксата през Украйна например е 2,7долара/100км. Ако предположим, че и тук и в Украйна става дума за около 400км, сметката е следната: 4x63 000 000x2.7x1,57 = 1 068 228 000лвЕдин милиард лева за година, при средна цена 4-5млн на км за строеж на трасето означава инвестиция, която се изплаща за 2г и дава на държавата по 1млрд годишно. Кой тъпак ще се чуди трябва ли да се включи или не? Само един - българския шибан тъпак! Чак на украинците им светна, че въпросния 1млрд може да отиде при тях. А ние? Ние ще чакаме шистовите технологии някой някога да ги постегне и тук ще се залеем с газ….