Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Уточнена е финансовата схема за строителството на Дунав мост 2

0 коментара

На заседание в Русе парламентарната комисия за транспорт обсъди престоящата ратификацията на споразумение с Френската агенция за развитие /AFD/. Европейската инвестиционна банка /ЕИБ/ предоставя кредит до 70 милиона евро за новия мост, като първият договор за 50 милиона евро е подписан и ратифициран. От февруари 2001 година Френската агенция за развитие с 500 000 евро безвъзмездно е подпомогнала предварителните проучвания и консултанското съдействие и е гарантирала безвъзмездни пет милиона евро за предстоящото строителство с финансовото споразумение, което подлежи на ратификацията.

Германската кредитна институция за възстановяване /KfW/ е осигурила безвъзмездно 470 000 евро за предварителните проучвания за Дунав мост 2 и финансов пакет от безвъзмездна помощ и облекчен кредит за строителните работи до 20 милиона евро. Сумата по кредита във финансовия пакет може да стигне 18 милиона евро.

В рамките на Пакта за стабилност по програма ИСПА на Европейския съюз се дава безвъзмездна помощ за проектиране и тръжна документация от пет милиона евро. Предстои предоставяне на безвъзмездни до 70 милиона евро за строителството и строителния надзор. От програма ФАР са използвани безвъзмездно около 200 000 евро за техническо съдействие на звеното за изпълнение и управление на проекта за новото мостово съоръжение.

Участието на България във финансиране на проектирането, надзора и управлението на обекта е с около четири милиона евро и с около 20 милиона евро в строителството, пише в документите на парламентарната транспортна комисия. Според споразумението между България и Румъния от 5 юни 2000 година за изграждането на новия граничен мост българската страна поема да осигури финансиране на предварителното проектиране на изграждането на съоръжението, както и проектирането и строителството на прилежащата инфраструктура на своя територия, припомниха в заседанието на парламентарната комисия.
Приходите, набрани от експлоатацията, ще се разпределят пропорционално на сумите, вложени от двете страни в проектирането и изграждането на мостта и на прилежащата инфраструктура, като се отчитат погасяванията на заемите и другото финансиране.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.