Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Увеличаване на тарифите на такситата искат от бранша

5 коментара
Увеличаване на тарифите на такситата искат от бранша

Таксиметровият бранш в София внесе в Столичния общински съвет (СОС) искане за увеличение с 15% на минималната и максималната тарифа за километър пробег. Причината е инфлацията и високите цени на горивата. Дали ще има ново поскъпване на таксиметровите услуги ще стане ясно до края на октомври.

Съгласно Закона за автомобилните превози общинските съвети имат задължението минимум един път в годината да актуализират максималните и минималните цени, съобразно икономическата обстановка, каза председателят на Националния таксиметров синдикат Красимир Цветков. Той посочи, че в София такава актуализация не е правена от 9 години, което наложи рязкото увеличение на цените през миналата година.

На заседание на Транспортната комисия в СОС тази седмица от сектора са изразили искания за 20 % увеличение на тарифите.

Тази година вече имаше поскъпване на таксиметровите услуги. От 1 януари минималната дневна тарифа е 1.05 лева на километър, а дневната максимална тарифа - 1.78 лева. Минималната нощна тарифа стана 1.21 лева на километър, а максималната - 2.19 лева на километър.

Друго искане е свързано с данъка за превоз на пътници от таксиметрови шофьори, който се определя от общините. Той варира от 300 до 1000 лева и се определя от Общинския съвет. В София този данък е малко над 800 лева. Браншовите организации искат таксиметровите шофьори да плащат минималния размер от 300 лева, а държавата да компенсира общините до приетия от тях размер на данъка.

От години таксиметровите шофьори настояват и за създаването на методика за изчисление на минималните и максималните цени за таксиметров превоз.

По думите на Красимир Цветков в Столичния общински съвет има необходимото разбиране относно проблемите в бранша.

При всяко вдигане на цените клиентът възприема това "на нож", каза Цветков. Според него повечето хора разбират, че таксиметровият бизнес има своята себестойност и работещите не могат да си позволят да работят на загуба.

Търсим разумната граница, така че хем да бъде защитен браншът, хем да бъде защитен интересът на клиента, допълни Цветков. При продължаващо ценово увеличение и падане на рентабилността на този вид дейност очакваме да падне и броят на такситата, отбеляза той.

Подобряването на качеството на услугата значително предхожда повишаването на цените, смята Цветков. Той уточни, че през годините качеството се е повишавало в полза на нови автомобили, улесняване достъпа до услугата – приложения, инфраструктура. За нас цените в момента догонват качеството, а не обратното, добави Цветков. Той отбеляза, че в бранша има натрупани и нерешавани в годините проблеми, но те са от административно-нормативен характер.

Не бива да забравяме, че в момента има сериозен спад на цените на енергоносителите на световните борси, каза заместник-председателят на транспортната комисия в СОС Зафир Зарков пред БТА. По думите му в следващите две седмици предстои да се разгледат експертно становищата на заместник-кметове, на заинтересованите страни с оглед обективността на исканията на бранша, а след това да се изготви доклад.

Всичко това трябва да се случи до 31 октомври, когато по закон е крайният срок, допълни Зарков. Дотогава трябва и СОС да се произнесе за размера на цената и данъка.

От друга страна, стои и качеството на транспортната услуга – нещо, от което със сигурност има какво да желаем като потребители, отбеляза общинският съветник. Зарков изрази подкрепа за подпомагане на бранша чрез компенсации на данъка за превоз на пътници.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Pi ar Sevi Boiko
    #5

    А по времето на Бойко искаха намаление!

  2. ABV
    #4

    А не искат ли да спрат чалгата в такситата, да сабуят бермудите и джапанките и да ги сменят с нормални обуят обувки и панталони, да измият автомобилите си и да приберат боклуците, да спрат да превъртат броячите и да пушат?

  3. луд
    #3

    Да разрешат убер и да си правят каквото искат.

  4. BOKOEIZMET
    #2

    Какво следва да се направи при отказ от издаване на касов бон, който да послужи за доказателство, че ценообразуването е използвано некоректно, като например 89ст на километър са броени като 1,09лв на километър?

  5. boriana
    #1

    А ще ги задължат ли да издават бележки? Ще въведат ли плащане с карта? Кой ще им преглежда ежеседмично и изненадващо броячите? Много крадливи племена има в рОдината.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.