Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Уволнения на шефове в БДЖ заради лоши условия на труд

Спешно се дават 1.5 млн. лв. за нормална работа на машинистите

2 коментара
Уволнения на шефове в БДЖ заради лоши условия на труд

Четирима шефове в "Българските държавни железници" са освободени във вторник от длъжност заради лошите условия на труд на локомотивните машинисти, недостатъчната им квалификация, проблеми с диспечерските и радиовръзките и лошото състояние на локомотивите. До петък директорите на дъщерните на "Холдинг БДЖ" дружества "БДЖ Пътнически превози" и "БДЖ Товарни превози" трябва да изготвят и съгласуват със синдикатите мерки за отстраняване на констатираните проблеми, които по първоначални оценки ще струват 1.5 млн. лв. Ако от следващата седмица не започне прилагането на адекватни мерки, ще има и смяна на ръководствата на двете държавни дружества.

Това съобщи пред журналисти транспортният министър Николина Ангелкова след първото оперативно заседание по безопасност в железопътния транспорт, събрало ръководствата на "Холдинг БДЖ", Национална компания "Железопътна инфраструктура" и Изпълнителна агенция "Железопътна администрация".

Уволнени са шефовете на дирекциите, отговарящи за локомотивите в "БДЖ Товарни превози" и "БДЖ "Пътнически превози", както и директорите "Човешки ресурси".

Проблемите с условията на труд са установени от проверка на "Железопътна администрация, но реално те съществуват години наред. Проблемът е, че не е правено нищо за решаването им, стана ясно от думите на Ангелкова.

Констатациите показват, че не са предвидени достатъчно програми за обучение на машинистите за работа с автоматична локомотивна сигнализация и с влакова диспечерска радио връзка. "От направената проверка от 180 локомотива в "БДЖ Пътнически превози” с радиостанции, които поддържат диспечерска радио връзка, 15 не работят, което означава, че те следва да бъдат ремонтирани незабавно. По отношение на "БДЖ Товарни превози” от 65 локомотива радиодиспечерската връзка в два не работи", каза транспортният министър.

Не работела и автоматичната локомотивна сигнализация в 10 от общо 44 лакомотива с такова оборудване, допълни тя.

"Установих занижен контрол по отношение на поддръжката и техническото състояние на локомотивите и най-вече на това как и в какви условия машинистите всеки ден излизат на работа", коментира Ангелкова. По думите ѝ спешно трябва да се купят столове за машинистите. Някои от локомотивите трябва да се снабдят с климатици, хладилници или крушки, така че на машинистите да се осигурят нормални условия на труд.

Предварителни разчети сочат, че за спешните мерки са необходими около 1,5 млн. лева, които са налични и ще бъдат осигурени чрез промяна в бизнес плановете на дружествата. и тези, които отговарят за състоянието на локомотивите.

Ангелкова обаче побърза да увери, че въпреки констатираните проблеми, железопътният транспорт е е един от най-безопасните.

Директорите на "БДЖ Товарни превози" и "БДЖ Пътнически превози" трябва да представят до петък конкретни мерки за преодоляване на проблемите, които трябва да започнат да се изпълняват още от следващата седмица. Ако не видим реалистичен план за изпълнения с предприети адекватни мерки, ще се правят и промени в ръководствата на дружествата, закани се министърът.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #2
  2. brambar
    #1

    Браво на Ангелкова, ама преди да уволнява и да си мисли, че по този начин решава проблеми, да влезе малко по-надълбоко в транспортната проблематика. Във всеки наръчник, включително и тези за управление от университета в "Бостън",може да се види, че преди да пристъпиш към промени, трябва да анализиращ причините довели до проблема. В случая бих попитал липсата на техника в локомотивите дали е била причина заради липса на средства, техници,които да я монтират или немарливост на служителите. Тази немарливост от какво е породена - недостатъчна квалификация, и така и така.....

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.